با حدود ۲۶ رسته و زیر مجموعه که اکثر آنها شرکت ها و بنگاه های تولیدی بزرگ و مهمی هستند. برازنده در خصوص چالشها و مشکلات پیش روی اتحادیه اظهار کرد: دولت از طریق درگاه برای متقاضیان جواز صادر می کند بدون اینکه اتحادیه در جریان باشد.
رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران بیان کرد: صدور مجوز جرثقیل بر عهده این اتحادیه است و هیچ ارگان یا نهادی حق دادن مجوز ندارد؛ اما پلیس راهور اقدام به صدور جواز و کارت ویزیت می کند. این در حالی است که اتحادیه از طرف مرجع ذیصلاح قضایی حکم عدم صدور کارت و جواز از طرف سایر نهادها را داراست؛ اما هیچ کس به این مهم توجه نمی کند و کار خودشان را انجام می دهند.
وی افزود: متاسفانه موازیکاریها در تقابل با اتحادیه باعث مشکلات زیادی در روند کاری ما شده است. به خاطر تخلف ارگانهای دیگر، ما باید پاسخگو باشیم که متاسفانه برخی از سازمان ها به نام اتحادیه کارهای خودشان را پیش می برند؛ حتی برخی از نهادها و سازمانها که به نام ما کار میکنند و دستور قضایی مبنی بر ترک فعل هم گرفته اند.
برازنده تصریح کرد: صدور مجوز برای فعالان صنف بدون اطلاع ما عدم نظارت را در پی دارد. چگونه باید متوجه بشویم که چه کسی در کجا مشغول به کار است تا بر آن نظارت داشته باشیم.
رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودروی تهران گفت: اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران از سال ۱۳۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و ۸۱ سال سابقه کار این اتحادیه است.