رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران مشکلات حملونقل و لجستیک را از چالشهای اصلی در بازار لوازمیدکی خودرو عنوان و بیان کرد: متاسفانه عدم پیشبینی وضع موجود و عدم مدیریت بحران در حوزه قطعات یدکی موجب شد بازار لوازم یدکی در جنگ ۱۲ روزه به دلیل افزایش حجم مسافر در استانهای شمالی کشور و به تبع افزایش ترافیک و جهش تقاضای لوازم یدکی با مشکل در حمل و نقل قطعات مواجه شود.
وی افزود: اگرچه این مشکل با اعلام آتش بس و آغاز فعالیت باربریها تا حدودی حل و فصل شد، اما از آنجایی که بازارهای لوازمیدکی خودرو در سراسر کشور از بازار قطعاتیدکی خودرو تهران تامین میشوند، لازم است برای تامین به موقع قطعات در بازار به خصوص در شرایط خاص، مسئولان نظارت بیشتری در بخش ترابری و لجستیک داشته باشند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت باربریهای بخشخصوصی برای رفع این چالش در بازار لوازم یدکی یادآور شد: وقتی شرایط خاصی بر کشور حاکم میشود و ظرفیت بخش خصوصی پاسخگوی نیاز بازار نیست، دولت نیز باید پای کار آمده و با ورود خودروهای ترابری به این بخش این مشکل را برطرف کند.
حسینی تصریح کرد: بنابراین در چنین مواقعی با وجود بخش خصوصی لازم است دولت نیز پای کار آمده و با پیش بینی چنین مواردی در ستاد مدیریت بحران از ایجاد هر گونه بحران نه تنها در بازار قطعات یدکی، بلکه در تامین کالاهای اساسی نظیر مواد غذایی و دارو جلوگیری کنیم.