• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل اخبار 873اخبار امروز : 0
17
جبار ایلکا، رئیس اتحادیه چادردوزان و برزنت فروشان:

کسادی بازار صنف چادردوزان و برزنت فروشان / نظارتی بر قیمت مواد اولیه نیست

  • کد خبر : 884
  • 25 سپتامبر 2023 - 10:33
کسادی بازار صنف چادردوزان و برزنت فروشان / نظارتی بر قیمت مواد اولیه نیست
ایلکا در تشریح وضعیت بازار چادردوزان و برزنت فروشان در نیمه اول سال 1402، تصریح کرد این موقعیت نشان از رکود و کسادی در بازار چادر و برزنت حکایت دارد.

 

 

ایلکا در تشریح وضعیت بازار چادردوزان و برزنت فروشان در نیمه اول سال 1402، تصریح کرد این موقعیت نشان از رکود و کسادی در بازار چادر و برزنت حکایت دارد.

جبار ایلکا، رئیس اتحادیه  چادردوزان و برزنت فروشان در گفت و گو با پایگاه خبری اتفاق اصناف تهران، وضعیت بازار این صنف در نیمه ابتدایی سال 1402 را بسیار کساد توصیف کرد و گفت: وضعیت بازار از لحاظ تامین مواد اولیه و تقاضای خرید، به شدت بد و تاسف بار است. اجناس هر روز گران می شود و نظارتی بر کارخانه های تولید برزنت در بخش قیمت گذاری نیست.

ایلکا در ادامه گفت: از هفته گذشته تاکنون قیمت هر متر برزنت، 10 هزار تومان افزایش یافته و بسیاری از هم صنفان ما که خرید قبلی از کارخانه داشتند، با تعدیل فاکتور مواجه شدند. در شرایطی که پنبه به عنوان مواد اولیه تولید برزنت عموما وارداتی است و با ارز نیمایی محاسبه می‌­شود و از سوی دیگر به این دلیل که نظارتی بر قیمت گذاری نیست، نمی توان انتظار بهتری از بازار و تبیین وضعیت قیمت‌ها داشت.

رئیس اتحادیه  چادردوزان و برزنت فروشان در ادامه بیان کرد: عمده مشتریان ما رانندگان ماشین‌­های سنگین هستند که از چادر برزنتی به عنوان حفاظ بارهای خود استفاده می‌­کنند. اما اکنون قیمت‌ها آنقدر بالا رفته که این قشر، قدرت خرید ندارند، بنابراین بسیاری از آنها، چادرهای قدیمی خود را برای وصله دوزی می آورند.

این فعال صنفی در پایان گفت: بهبود اوضاع بازار زمانی رخ می دهد که شاخص­‌های کلان اقتصادی کشور، اوضاع خوبی داشته باشند. نوسانات نرخ ارز کنترل شود و قدرت خرید به اقتصاد خانوارها بازگردد. به بیان دیگر، وضعیت بازار چادر و برزنت نیز تابعی از موقعیت کلی بازار است و هر زمان که دیگر بازارها وضعیتی رو به بهبود را تجربه کنند، موقعیت این بازار هم مناسب‌تر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.