• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
کل اخبار 1258اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

چاله های وحشتناک زیرِ پای بارفروشانِ تهران/ وزیر کشاورزی باید از تجربیاتِ ما در تنظیم بازار و ذخیره سازی استفاده کند پیوند ناگسستنیِ اصناف، کسبه، بازاریان و پیشه‌وران با فراجا مراجع بالادستی به جای رعایت حال صنوف به آن ها اخطار می دهند!/ هشدار در خصوص تعطیلی گسترده واحدهای صنفی و بیکاری نیروهای انسانی/ فقط خدا می تواند به مردم و اصناف کمک کند مسئولان مشغول رسیدگی به فروشگاه های زنجیره ای هستند/ خواربارفروشان نگذاشته اند آب در دلِ مردم تکان بخورد آیین بزرگداشت مجاهد شهید سیدحسن نصرالله برگزار شد نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مقاومت، سید حسن نصرالله چرا از سرای ایرانی ناراحتیم؟/ نظارت فقط بر کاسبانِ ما در۲۰ متر فضا نیست؛ به سراهای ۲۰ هکتاری ایرانی هم بپردازید! اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند ناکارآمدی سازمان‌های حقوق بشری در اشاعه صلح/ مسلمین جهان، موضع محکم‌تری نسبت به این رژیم سفاک اتخاذ کنند شهادتِ سید مقاومت تصویری دوباره از ددمنشیِ رژیم مجعول و غاصب فلسطین اشغالی است دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد نارضایتی مردم و نانوایان حاکی از وجود اشکال است/ مطالبه مردم برای افزایش کیفیت پخت نان هدیه ویژه اتحادیه گل و گیاه به زوج‌‎های جوان/ هرچه کیفیت گل بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر است آخرین وضعیت بازار میوه و تره‌بار/ تقاضا برای صیفی‌جات کاهش یافت با عرضه مرغ منجمد در مغازه ها و صنف دیگر شاهد نوسانات قیمت نخواهیم بود

1
اکبر یاوری فروشانی، رئیس اتحادیه صنف بارفروشانِ تهران:

چاله های وحشتناک زیرِ پای بارفروشانِ تهران/ وزیر کشاورزی باید از تجربیاتِ ما در تنظیم بازار و ذخیره سازی استفاده کند

  • کد خبر : 6081
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
چاله های وحشتناک زیرِ پای بارفروشانِ تهران/ وزیر کشاورزی باید از تجربیاتِ ما در تنظیم بازار و ذخیره سازی استفاده کند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، اینجا تهران است، سال 1342، بارفروشان و قدم های طیب حاج رضایی از میدان به قتلگاه تا پیشگامی صنفش در همراهی با مردم را رقم زده و صنف ملی و مذهبیِ بارفروشانِ تهران با کوله باری از تجربه را بر پیشانی اصناف تهران بنشاند. و باز هم اینجا تهران است سال 1403، میدان بارفروشانی که 35 سالی می شود آسفالت نشده و مسئولانی که در اتاق های فکر خود از تجربیات این صنف در تنظیم بازار و ذخیره سازی بهره نمی برند. اکبر یاوری فروشانی، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران از مشکلات این صنف حساس که روزگاری پیشانی همه صنوف تهران بود، می گوید.

میدان بارفروشان تهران به صورت کلونی و متمرکز است؛ به گفته رئیس اتحادیه این صنف، هزار و سیصد و شصت واحد صنفی در کنار یکدیگر کاسبی می کنند و این ویژگی منحر به فردِ اتحادیه محسوب می شود. اکبر یاوری فروشانی، توضیح می دهد که «روزانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت سیار در میدان رفت و آمد دارند و چیزی میان ۲۵ تا ۳۰ هزار خودروی سبک و سنگین مشغول تردد در میدان بارفروشان تهران هستند؛ این در حالیست که آسفالت این میدان نزدیک به ۳۵ سالی می شود روی هیچگونه ترمیمی را به خود ندیده!»

بنا به اظهارات یاوری فروشانی، میدان بارفروشانِ تهران در سال ۷۴ به مکان فعلی خود منتقل شده و چیزی حدود ۵ سال پیشتر آسفالت شده بوده که به این ترتیب از سال ۶۹ تا کنون مطلقا جایگزینی برای این وضعیت در نظر گرفته نشده و چاله های وحشتناک روز به روز عمیق تر شده اند.

اما مشکل دیگری که این صنف را آزار می دهد مانند همه صنوف، به بحث مالیات مربوط می شود. رئیس اتحادیه صنف بارفروشانِ تهران، می گوید با اینتاکدهای غیراستاندارد به مالیات های همکاران آن ها در میدان رسیدگی می کنند. او توضیح می دهد که «نزدیک به شش ماه است برای داشتن اینتاکدهای اختصاصی خودمان در سازمان امور مالیاتی دوندگی می کنم و تا این ساعت به هیچ نتیجه ای نرسیده ام.»

گفتنی ست در میدان بارفروشان تهران حدود ۳۵۰۰ و در سراسر کشور چیزی حدود ۴۰ هزار مودی مالیاتی وجود دارد و به گفته یاوری فروشانی: در حالی که خرده فروش ها در سطح شهر یعنی کسانی که از ما خرید می کنند، اینتاکد اختصاصی با ضریب یک دارند، ما که بار را به صورت عمده در اختیار آن ها قرار می دهیم، اینتاکد نداریم.

موضوع دیگر به بحث اجاره ها و پسماند برمی گردد. رئیس اتحادیه صنف بارفروشانِ تهران با توضیح  می دهد که در حال حاضر واحدهای ما هم به منطقه ۱۹ و هم به سازمان میادین عوارض پسماند پرداخت می کنند. او با تاکید بر اینکه رابطه ما با شهرداری رابطه مالک و مستاجر است، می گوید: شما هیچ صنفی را پیدا نمی کنید که به دو سازمان عوارض پسماند پرداخت کند!

به گفته رئیس اتحادیه صنف بارفروشانِ تهران، زمانی بارفروشان، پیشانی اصناف بودند؛ انقلاب اسلامی از این صنف شروع شد؛ از سال ۱۳۴۲، زمانی که طیب حاج رضایی در میدان قدم گذاشت و حالا در پس سال ها بی اعتنایی می خواهند هویتش را بگیرند.

یاوری فروشانی تاکید می کند: ما پیشانی اصناف بودیم و حالا در مراکز تصمیم گیری بدون نظر تخصصی ما، تصمیماتی می گیرند؛ او با تاکید بر اینکه باید در بحث تنظیم بازار و ذخیره سازی بارفروشان را دخالت داده و از تجربیات آن ها استفاده کنند، تصریح می کند: وزیر جهاد کشاورزی باید از دهه ها تجربیات بارفروشان استفاده کند.

به گفته او چند صباح دیگر بحث تنظیم بازار و ذخیره سازی شب عید مطرح می شود؛ چه کسی به این مسائل وارد است؟ خصوصا در سالی که گفته می شود سال کمبود بار است و ذخیره سازی امری تخصصی و بخشی از دغدغه های جدایی ناپذیر بارفروشان با کوله باری از تجربه است.

قیمت های روز از نوبرانه های پاییز تا اقلام اساسی

در خلال گفتگو با رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران از او قیمت های روز اقلام اساسی که قوت غالب مردم هستند و نیز نوبرانه های پاییز را جویا شدیم که به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، اکبر یاوری فروشانی، توضیح داده است که روزانه چیزی بین ۲۱ تا ۲۲ هزار تن محصولات کشاورزی در میدان تره بار تهران توسط اتحادیه صنف مربوطه، توزیع می شود که از این میان روزانه نزدیک به هزار تن آن به دلیل عرضه زیادتر در میدان می ماند که در روزهای بعد به فروش می رسد. رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران، تصریح کرده که به دلیل عرضه زیاد، کمبودی در اقلام، احساس نمی شود.

اما در زمینه نوبرانه های پاییز، نارنگی و انار کم کم وارد حوزه توزیع می شوند که البته الان طبق عرضه و تقاضا فروش می رود اما قیمت آنچنانی هم ندارند. انار کیلویی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، انگور بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز، بین ۳۰ تا ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان است و نارنگی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان برای هر کیلو فروخته می شود.

سیب درختی از ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان برای هر کیلو و موز که بار خارجی است چند روزی است که با مشکل مواجه شده؛ موز اکوادور بر پایه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و  موز فلیپین بر پایه ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است.

در مورد قیمت های اقلام اساسی از جمله سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه فرنگی که قوت اولیه مردم هستند؛ سیب زمینی از کیلویی ۸ تا ۱۵ هزار تومان، پیاز قرمز  محدوده مشهد از ۱۴ تا ۱۵ تومان، پیاز قرمز تبریز روی پایه ۲۰ هزار تومان، پیاز زدر زنجان روی پایه ۲۰ هزار تومان و پیازهای شهرستان های دیگر از زیر ۲۰ هزار تومان تا ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان است؛ برای نمونه پیازهای شاهرود ۱۴، ۱۵ و ۱۶ هزار تومان است. پیاز شیرین، برای دامنه و اقلید است که از ۱۵ هزار تومان شروع شده و تا حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان به فروش می رسد.

گوجه فرنگی از ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد. خیار تا حدی قیمتش بیشتر از این سه قلم است؛ خیار گلخانه ای بر پایه ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان و خیار رسمی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است. سایر سبزی و صیفی جات مثل کاهو و بادمجان، قیمت آنچنانی ندارند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6081
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 7 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.