• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 5
0
در مراسم بزرگداشت روز ملی پوشاک، مطرح شد:

اتاق اصناف تهران، پارلمان اصناف است/ نظرخواهی از اتحادیه قبل از پلمپ مغازه یا بستن صفحات مجازی

  • کد خبر : 4690
  • 03 جولای 2024 - 15:40
اتاق اصناف تهران، پارلمان اصناف است/ نظرخواهی از اتحادیه قبل از پلمپ مغازه یا بستن صفحات مجازی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، روز گذشته، اتاق اصناف تهران میزبان روسا و اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بود تا با همراهی رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران و حضور روسای برخی اتحادیه های دیگر و تنی چند از مسئولین مربوطه ضمن پاسداشت رویدادِ «روز ملی پوشاک» از اعضای این اتحادیه تقدیر و تشکر به عمل بیاید.

در مراسم بزرگداشت روز ملی پوشاک، ابوالقاسم آقاحسین شیرازی، رئیس پیشین اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ضمن اشاره به جایگاه اتاق اصناف تهران ضمن تشکراز مسئولین اتاق اصناف تهران که فضای بزرگداشت روز ملی پوشاک را فراهم کرده، از اتاق اصناف تهران به عنوان پدر اتحادیه های صنفی یاد کرد و گفت: اتاق اصناف تهران، پارلمان اصناف است.

او توضیح داد که اتاق اصناف تهران محلی است که روسای اتحادیه های صنوف جمع شده و با مدیریت هیات رئیسه اتاق که برگزیده روسای اتحادیه ها هستند، مسئولیت ها و سیاست گذاری های مربوط به اصناف را از طریق دریافت نظرات تخصصی روسای اتحادیه ها که آن ها هم منتخب واحدهای صنفی مربوطه هستند دریافت کرده و مطالبات واحدهای صنفی را به سازمان ها و نهادها و ارگان های مربوطه رسانده و به چانه زنی و تخصیص مطالبات می پردازد.

او همچنین ضمن ارائه گزارشی مختصر از اقدامات اتحادیه صحبت های دیگری را پیرامون زنجیره ارزش پوشاک که اتحادیه آن را با قوت و قدرت دنبال می کند مطرح و اظهار امیدواری کرد که سال آینده به کلنگ زنی، مراحله نهایی خود برسد. بحث مهم مشورت گرفتن و استفاده از نظرات تک تک اعضای اتحادیه جهت رونق و به روز رسانی کارها و مطابقت با نیازهای روز مخاطب همچنین نظرخواهی از اتحادیه پیش از پلمپ مغازه یا بستن صفحه های مجازی از موارد دیگری بود که در این مراسم به آن اشاه شد.

شهر پوشاک

اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک در حال حاظر دچار شرایطی شده است که تولیدکننده معطل مواد اولیه، هزینه کار، مدل یا بازار و مکان، است؛ اتفاقی که قرار است در این خصوص رخ دهد و این معضل ها را تعدیل کند، زنجیره ارزش پوشاک است. به این ترتیب به گفته شیرازی، برای تولید صادرات محور، زمین در اختیار قرار داده می شود و این شهر پوشاک تمام امکانات را برای تولیدکننده ای که در این زنجیره قرارگرفته، تامین می کند. در ایران خوشبختانه دو زنجیره به تصویب نهایی هیات دولت رسیده و به وزارت کشور، ابلاغ شده؛ یک زنجیره مربوط به گل و گیاه و دیگری پوشاک که مصوب قانونی دارد و بر همین اساس این زنجیره در پوشاک تشکیل شده.

او به بیش از دو هزار سهام دار در این زنجیره اشاره می کند که تعهد پرداختشان با اجرایی شدن زنجیره آغاز خواهد شد. زمین های ۲۰۰ هکتار متعلق به وزارت راه است که در اختیار هیات مدیره شهر فرودگاه قرار گرفته و زمین ها به این زنجیره تخصیص داده شده.

همه اعضا نظر بدهند

رئیس پیشین اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به بهره گیری از تخصص و مشاوره های تولیدکنندگان و فروشندگان به عنوان کارشناسان خبره و با تجربه اشاره کرد که بالغ بر ۲۰هزار عضو که حدود ۶هزارنفر آن تولیدکننده بنگاه های متوسط و کوچک هستند، می توانند در خصوص شاخه های تخصصی و کاری خود نقطه نظرات کارشناسی ارائه دهند و از آن جهت، پیشبرد زنجیره صادرات بهره بیشتری برد.

او می گوید که باید کاری کنیم که اکثریت به اقلیت با رونق بپیوندند و این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه بازارهای جدیدی ایجاد کنیم. به گفته شیرازی: زمانی که در صنفی مثل پوشاک ۶هزار تولیدکننده و حدود ۱۵ هزار فروشنده داریم و صنوف دیگر مرتبط هم بالغ بر ۲۰ هزار می شوند و بازا تهران یا کل کشور  هم بالغ بر ۱۰۰ هزار تولیدکننده؛ بازار اشباع می شود.

رئیس پیشین اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به یکی از علل کم رونقی و رکود، تشریح کرد که عرضه زیاد و تقاضای کم است و تولیدکننده و فروشنده باید بازار داشته باشند و این بازار محدود جوابگو نیست و ناگزیر به بازارهای صادراتی جدید اول از کشورهای اطراف تا کشورهای اروپایی هستیم به این دلیل که ظرفیت آن وجود دارد.

به این ترتیب و به گفته او با کمک زنجیره تولیدکننده همه دغدغه ها را کنار گذاشته و به کیفیت و ارتقا تولید خود می پردازد. از سویی پیشران تولید فروش کار است و ما از فروشندگان متخصص و متبحر می خواهیم با ثبت نام در کارگروه هایی که به این منظور اختصاص داده شده اند، برای دادن ایده و مدل و طرح به این دلیل که با مخاطب سر و کار دارند، کمک کنند.

این تصدی گری دولت به ضرر اتحادیه تمام شد

رئیس پیشین اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ضمن اشاره به همکاری با اداره اماکن و دستگاه های نظارتی می گوید قانون موظف به انجام نظارت است و این به بدان معنا نیست که یک واحد صنفی چه در تولید و چه در فروش، خلاف ضوابطی که به نیروی انتظامی ابلاغ شده عمل نکند. به گفته او: مشکل در برخورد اماکن نیست؛ ضوابط در کارگروه مد و لباس ارشاد ابلاغ می شود و مشخص می شود که واحد صنفی چگونه رفتار کند؟ این موارد در کارگروه مصوب شده و کارگروه از دستگاه های مختلف نماینده دارد واز اصناف  هم نماینده ای حضور دارد همچنین نماینده وزارت صمت که بالادست اتاق اصناف است.

شیرازی با بیان اینکه سالیان متمادی اتحادیه ها جهت کسب پروانه زیر نظر وزارت صمت بودند، به ورود وزارت اقتصاد و دارایی اشاره می کند که متولی گری را از صمت و در نهایت اتحادیه ها گرفت و به این ترتیب همه مجوزها را دولت باید بدهد.

آقاحسین شیرازی ضمن تاکید بر این مطلب که ما همیشه با دولت همراه بوده ایم، تاکید کرد که برخی فعالیت هایشان نظیر آنچه گفته شد زحماتی را درخصوص صدور مجوزها برای ما ایجاد کرده است. به این ترتیب این که به گفته او این اعمال تصدی گری را رونق کسب و کار تعریف می کنند و مگر با این روش پروانه دادن، رونق کسب و کار ایجاد می شود.

تا جایی که می توانیم جلوی پلمپ مغازه ها را می گیریم

رئیس پیشین اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، به مساله نظارت ها هم اشاره کرده و می گوید با تعامل که با دادستان ارشاد داشته اند، صفحاتی که بسته شده یا مغازه هایی که پلمپ شده اند، در هفته گذشته بالغ بر ۳۰ تولیدکننده ای که مغازه هایشان پلمپ و پیج هایشان بسته شده بود، رفع پلمپ کردیم و قرار شد چه برای بستن یا بازکردن این پیج ها یا پلمپ مغازه ها از اتحادیه نظر بخواهند.

او توضیح داد که از این پس مغازه ها را در مرحله اول پلمپ نمی کنند و از آن ها دعوت می کنیم طی تفاهم نامه ای با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کلاس هایی حاضر شده و کارت گواهی حضور بگیرند و این فرصت خوبیست که تلاش کنیم تا آن جا که می توانیم منجر به پلمپ و تعطیلی واحدهای صنفی نشوند.

 

گفتنی ست، در مراسم بزرگداشت روز ملی پوشاک،  حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران، اسماعیل کاظمی و حسین علی اکبری، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران، ابوالقاسم آقاحسین شیرازی، رئیس پیشین اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، امید آقاحسین شیرازی، رئیس و نیز شماری از اعضای اتحادیه همچنین دستیار ویژه رئیس اتاق اصناف تهران در بازار بزرگ و برخی روسای سایر اتحادیه ها، هم حضور داشتند. در پایان این مراسم ضمن تشکر از اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، ضمن اهدای لوح از همکاری و همیاری آن ها تقدیر به عمل آمد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4690
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 0 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.