• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 983اخبار امروز : 1
3
اسدالله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی:

عدات مالیاتی به شعار نیست/ توان مردم بریده/ کسی که رئیس جمهور می شود باید جلوی گرانی افسارگسیخته را بگیرد

  • کد خبر : 4645
  • 01 جولای 2024 - 12:52
عدات مالیاتی به شعار نیست/ توان مردم بریده/ کسی که رئیس جمهور می شود باید جلوی گرانی افسارگسیخته را بگیرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، «عدالت مالیاتی»به شعار نیست؛ باید رعایت شود؛ متاسفانه ما تا به امروز ندیده ایم که این عدالت در این کشور جاری و ساری شود و در حد حرف باقی مانده.

تورم، بالارفتن قیمت ارز، گرانی و اخذ مالیات های نجومی از واحدهای صنفی شرایط دشواری را برای آن ها فراهم آورده است. چنین به نظر می رسد که انتخابات ریاست جمهوری و مدیرانی که امور اقتصادی و تنظیم بازار به آن ها سپرده می شود، نقشی ویژه در دولت جدید داشته و انتخابشان از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

چه کارهایی باید در سیستم اقتصادی دولت جدید، انجام گیرد که حال بد صنوف، اندکی تسکین پیدا کند؟ از اسدالله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی می خواهیم که با ترسیم شمایی کلی از معضلاتی که گریبان صنف او را گرفته، مسائلی نظیر اخذ مالیات افسارگسیخته و بی منطق، پیشنهاد واحدهای صنفی خود برای اقداماتی که بایستی برای ترمیم اقتصادِ به گفته او بیمار، صورت بگیرد را مطرح کند.

 

رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی، می گوید کسی که انتخاب می شود باید جلوی گرانی افسارگسیخته را بگیرد چراکه واقعا توان مردم بریده و در شرایطی که قیمت ها طی ۲۴ ساعت بالا می روند، مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

به همین دلیل اسدالله احمدی شهریور، معتقد است اولین کاری که توسط رئیس جمهور صورت می گیرد این است که به اقتصاد ورشکسته و معیوب ما سامانی بدهد و تاکید می کند که به واقع بااهمیت ترین کار همین است چراکه چنین شرایطی هم مردم را آزار می دهد و هم واحدهای صنفی را به تعطیلی کشانده. او می گوید: بسیاری از واحدهای صنفی اتحادیه اش دچار ریزش شده اند.

اما با توجه به مطرح شدن بحث مالیات به عنوان معضلی اساسی، رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی به نجومی و غیرمتعارف بودن موارد مالیاتی اخذشده از واحدهای صنفی خود، توضیح می دهد که در ارتباط با اینتاکدها مشکل دارند.

احمدی شهریور با بیان اینکه ضرائب مالیاتی آن ها برای درجات ممتاز، دو و سه به ترتیب، ۱۹، ۱۵ و ۹ بود، می گوید که متاسفانه ضریب ۹ ما را کلا حذف کرده و بیش از ۷۰درصد صنف ما شامل ۹درصد می شد که این ها اکثرا از قشر ضعیف و کم درآمد جامعه و عرضه کننده غذاهای سنتی نظیر سالادها و ساندویچ های سرد و با توجه به قیمتشان، مورد توجه مخاطبان بودند.

رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی به نامه نگاری های انجام شده اشاره می کند که حاوی تقاضا برای ابقاء ضریب مالیاتی کالاهای درجه بوده بلکه گشایشی برای واحدهای صنفی او خصوصا درجه سه که به گفته او از کم درآمدترین و کم بضاعت ترین واحدها هستند، ایجاد شود.

برای شنیدن مشکلاتی که احمدی شهریور ترسیم می کند به گفته خودش باید گوش شنوایی باشد که به این موارد رسیدگی کنند اما تا به حال با وجود نامه ها و درخواست های متعددی که توسط آن ها ارائه شده منتج به نتیجه نشده!

او تاکید می کند که «عدالت مالیاتی» باید رعایت شود و به شعار نیست؛ متاسفانه ما تا به امروز ندیده ایم که عدالت مالیاتی در این کشور جاری و ساری شود و در حد حرف باقی مانده.

رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی، می گوید که خواسته اصناف از رئیس جمهور آینده، حال هرکسی که می خواهد باشد، این است که باید ناعدالتی ها را از بین ببرد خصوصا اقتصاد را که واقعا بیمار و معیوب است سامانی بدهد که مردم گرفتار و دردمندند، از این وضعیت نجات پیداکنند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4645
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 17 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.