وی با اعلام اینکه میزان خرید و فروش لوازم خانگی پایین است گفت: به‌رغم آنکه تولیدکننده کالایی جدید با نرخی گران‌‌‌تر به بازار عرضه نکرده، اما همچنان میزان خرید و فروش در بازار، پایین است. باید توجه کرد که تولیدکننده لوازم خانگی فقط برای بقا تولید می‌‌‌کند و به دلیل نبود بازار‌‌‌های مناسب صادراتی، بیشتر چشم امید به بازار داخلی دارد. از آنجا که تورم سایر بخش‌‌‌های اقتصادی بر توان مردم برای خرید هم تاثیر گذاشته، تولیدکننده تمام توان خود را برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها به کار گرفته است.

پازوکی در ادامه صحبت‌‌‌های خود به بهبود تولید در صنعت لوازم خانگی کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت صنعت لوازم خانگی داخلی از نظر کیفیت تولید، نسبت به سال‌‌‌های گذشته پیشرفت و بهبود چشمگیری پیدا کرده است. تا سال‌‌‌های گذشته شکایت‌‌‌های متعددی از ضعف در خدمات پس از فروش شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی داخلی ثبت می‌‌‌شد، اما رفته رفته با بهبود کیفیت‌‌‌ها و مدیریت نیاز‌‌‌های مشتریان، این شکایات به حداقل کاهش پیدا کرد. این در حالی است که هزینه تمام شده تولید در ایران روز به‌روز افزایش می‌‌‌یابد و از توان رقابت تولیدکننده برای حضور در بازار‌‌‌های خارجی کاسته می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران خاطرنشان کرد: از آنجا که تولیدکنندگان نگاهی جدی به بازار داخلی دارند، تمام تلاش خود را برای راضی نگه داشتن مصرف‌کنندگان به کار برده‌‌‌اند، اما کاهش توان خرید و افزایش فشار‌‌‌های تورمی، مسئله‌‌‌ای نیست که نه تولیدکنندگان و نه فروشندگان بتوانند برای آن چاره‌‌‌ای بیندیشند. پازوکی در پایان و با اشاره به شرایط بازار گفت: اول از همه باید فکری به حال این «سراها» شود که با بنگاه داری بانک‌‌‌ها به راه افتاده اند و تولید را به توزیع دوخته اند. این چه وضعی است؟ این پول‌‌‌ها باید خرج تولید شود، اما تولیدکننده خودش وارد بازار توزیع شده، خودش سایت راه اندازی می‌‌‌کند، فروشگاه اجاره می‌‌‌کند و ادعا دارد اینها کارآفرینی است. کدام کارآفرینی؟