• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
کل اخبار 976اخبار امروز : 4
2
عباس یوسفی، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید:

آیا مشکل مالیات در دولت جدید حل خواهد شد؟/ چرا وانت‌بارهای سیار زیرمجموعه اتحادیه قفل و کلید قرار نمی‌گیرند؟

  • کد خبر : 4618
  • 29 ژوئن 2024 - 13:47
آیا مشکل مالیات در دولت جدید حل خواهد شد؟/ چرا وانت‌بارهای سیار زیرمجموعه اتحادیه قفل و کلید قرار نمی‌گیرند؟
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری و روی کارآمدن مسئولان اقتصادی جدید، چه اتفاقی در حوزه مالیات باید رخ دهد که فشار کمتری را به واحدهای صنفی وارد شود؟ رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید، می‌گوید: از آن‌جا که درآمد و هزینه همخوانی نداشته؛ درآمدها کمتر و هزینه‌ها روز به روز بیشتر شده‌اند، مسئولان باید نوعی تناسب را میان آن‌ها به‌وجود بیاورند.

یکی از مسائلی که در سال‌های اخیر فشار بالایی به همه صنوف وارد آورده و آن‌ها را متحمل خسارات بسیاری کرده، بحث مالیات است؛ عوارض و ارزش افزوده‌ای که به‌گفته واحدهای صنفی به شکلی بی‌منطق و بدون ‌حساب و کتاب، اخذ شده تا جایی که کار بسیاری از واحدها را به ورشکستگی، کوچک‌‌شدن و حتی تعطیلی کشانده و همین از عواملی شده که نیروهای کار ارزان یعنی اتباع  با نفوذ در تقریبا همه صنوف جای نیروهای کار ایرانی را بگیرند.

درخصوص فشار مالیات بر واحدهای صنفی با عباس یوسفی، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید صحبت کردیم ضمن اینکه او در کنار مشکل اخذ عوارض نجومی به معضل کلیدسازان سیار هم اشاره کرده و بار دیگر بر ساماندهی آن‌ها تاکید ویژه داشته است.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید، تشریح می‌کند که صنف او مانند همه صنوف از مشکل مالیاتی رنج می‌برد که در کنار بالارفتن نرخ دلار و کوچک‌شدن سفره‌ها، درآمد کمتری داشته و مالیات بیشتری پرداخت می‌کنند. یوسفی به‌طور خاص به چند ماه اخیر اشاره می‌کند که کاسبی واحدها به‌‌کلی کساد شده.

به‌گفته او درآمد بسیاری از واحدهای صنفی به اجاره‌بهای واحدشان هم نمی‌رسد و بسیاری جوازهای خود را باطل می‌کنند برای نمونه واحد ۲۰ متری را کوچکتر کرده یا واحد ۱۰ متری خود را فروخته و با وانت کار می‌کند!

اما با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری و روی کارآمدن مسئولان اقتصادی جدید، چه اتفاقی در حوزه مالیات باید رخ دهد که فشار کمتری را به واحدهای صنفی وارد شود؟ رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید، می‌گوید: از آن‌جا که درآمد و هزینه همخوانی نداشته؛ درآمدها کمتر و هزینه‌ها روز به روز بیشتر شده‌اند، مسئولان باید نوعی تناسب را میان آن‌ها به‌وجود بیاورند.

یوسفی علاوه بر بحث مالیات به مشکل وانت‌بارهای سیار هم اشاره می‌کند که بدون پروانه کسب، کار کلیدسازی انجام می‌دهند. او تصریح می‌کند که چندین بار از مسئولان ذی‌ربط درخواست کرده‌اند که این افراد، زیر مجموعه اتحادیه صنف تعمیرکاران قفل و کلید قرار بگیرند اما به گفته او برخی ادارات دیگر با این ساماندهی موافق نیستند.

وانت‌بارهای سیار در حال حاضر بدون هیچ مجوزی در حال فعالیت هستند و تنها شکایات و معایبشان برای اتحادیه می‌ماند!

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4618
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 17 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.