• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 3
5
حسین ناظم‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی:

اتفاقی که کمر تولیدکننده ایرانی را شکسته و او را وادار به تعطیلی کارخانه خود کرده

  • کد خبر : 4543
  • 18 ژوئن 2024 - 11:57
اتفاقی که کمر تولیدکننده ایرانی را شکسته و او را وادار به تعطیلی کارخانه خود کرده
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، بازارِ زیرمجموعه صنف فروشندگان لوازم بهداشتیِ ساختمانی، این روزها شاهد اشباع توسط اجناس غیراستاندارد، درجه سوم و حتی کاملا در مغایرت با اصول و قوانین واردات شده که به‌گفته رئیس اتحادیه این صنف در بخش شیرآلات، اتصالات صنعتی در آلیاژهای فولادی و استنلس استیل کاملا نمود دارد؛ اتفاقی که کمر تولیدکنندگان ایرانی را شکسته و آن‌ها را وادار به تعطیلی کارخانه‌های خود کرده.

حسین ناظم‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی، می‌گوید که این اتفاق، کمرِ تولیدکنندگان ایرانی را شکسته و آن‌ها را وادار به تعطیلی کارخانه‌های خود کرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی، می‌گوید: برخی واردکنندگان به‌دلیل پایین‌آمدن قیمت جنس وارداتی، بدون در نظرگرفتن استانداردها، هر نوع شیرآلات یا اتصالاتی را با کمترین کیفیت وارد می‌کنند در حالی‌که با آن‌چه در کاتالوگ و شناسه آن جنس قیدشده و حتی آن‌چه بر بدنه اجناس حک‌شده، مغایرت دارد.

به‌گفته ناظم‌زاده: در حالی‌که هیچ‌گونه نظارتی بر این شکل ناهنجار از واردات صورت نمی‌گیرد، تولیدکنندگان ایرانی مجبور به اخذ استاندارد برای تولید خود هستند. او تاکید دارد که این نوع رفتار باعث ورشسکستگی تولیدکنندگان ایرانی شده ضمن این‌که در مواردی خطرات جانی و البته صد درصد مالی را هم برای آن‌ها به‌دنبال دارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی در توضیح غیراستانداردبودن این کالاها به ذکر نمونه‌های می‌پردازد با این توضیح که «در یک شیر فلکه و یا یک نوع اتصالات از نوع استنلس استیل، استیل از نوع آلیاژ ۳۱۶ حک شده ولی در واقعیت آلیاژ آن قطعه استیل ۲۲۵ یا ۳۰۴ است.»

او ادامه می‌دهد که «در بدنه یک نوع شیر فلکه فولاد با آلیاژ A105 با فشار ۱۵۰ حک شده اما در مواردی مشاهده شده که شیر فلکه چدنی است که یک لایه فولاد روی آن کشیده شده و حتی قابلیت فشار ۱۶ بار هم ندارد به‌طرزی که هنگام کار باعث ترکیدگی بدنه شیر فلکه شده و خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.»

ناظم‌زاده می‌گوید در ملاقات‌هایی که با مقامات محترم وزارت صمت داشته، شیوع این پدیده را گوشزد کرده و خواستار نظارت کافی با حضور نمایندگان این اتحادیه در مبادی ورودی گمرک جهت تائید اصالت کالاهای وارداتی شده.

او اظهار امیدواری می‌کند با انجام این نظارت، مانع هدررفت ارز و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در تحقق شعار سال، جهش تولید همچنین، کمرنگ‌‌شدن خسارات مالی و جانی، در پروژه‌های صنعتی باشیم.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.