• امروز : پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
3
عباس هادی‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی:

گیجیِ بازار در بحبوحه بیکاری/ بانک‌ها درحال جمع‌آوری دستگاه‌های پز هستند/ برق شهرک صنفی خاوران هفته‌ای ۲۴ ساعت قطع می‌شود

  • کد خبر : 4456
  • 09 ژوئن 2024 - 15:01
گیجیِ بازار در بحبوحه بیکاری/ بانک‌ها درحال جمع‌آوری دستگاه‌های پز هستند/ برق شهرک صنفی خاوران هفته‌ای ۲۴ ساعت قطع می‌شود
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، فصل بهار که می‌شود این صنف تحت تاثیر نوسانات دلار و قیمت‌ مواد اولیه قرار می‌گیرد و به‌تبع، کارخانه‌ها تولیدات خود را تا اطلاع ثانوی در اختیار مردم قرار نداده و با حداقل ظرفیت تولید می‌کنند. در واقع سوای رکودِ این صنف در فصل بهار، اصطلاحا گفته می‌شود که بازار، نسبت به سنوات گذشته، بازارِ گیجی است.

عباس هادی‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی با این توصیف از بازار صنف خود، به دغدغه واحدهای صنفی در حوزه مالیات اشاره می‌کند؛ ضرایب مالیاتی و بحث اینتاکدها. او می‌گوید که باتوجه به این موضوع، جلسات متعدد و مکرری را برگزار کرده و به واحدهای صنفی، توضیحاتی داده‌اند که آن‌ها راحت‌تر بتوانند مسیری را که توسط ورازت دارایی تبیین شده، طی کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی به اتفاقی اشاره می‌کند که گویای وضعیت وخیم واحدهای صنفی مربوطه است. به‌گفته او: برخی واحدها درخواست ابطال جوازشان را به‌علت کسادی بازار و نداشتن کار، ارائه کرده‌اند و شاهدِ این قضیه هم جمع‌آوری گسترده دستگاه‌های پز از سطح واحدهای صنفی است. هادی‌زاده می‌گوید بانک‌ها در حال جمع‌آوری این دستگاه‌ها به‌علت عدم کارکرد هستند.

هادی‌زاده با اشاره به این‌که نه‌تنها بازار صنف او که کلا تمامی بازار، تحت تاثیر نوسانات ارز و شرایط سیاسی جامعه است، اتفاقی را توصیف می‌کند که واحدهای صنفی را بیشتر در منگنه مشکلات قرار داده؛ اعلام این خبر به واحدها در روز گذشته است که در شهرک صنفی خاوران، قرار است هفته‌ای ۲۴ ساعت برق قطع شود. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی، می گوید: «در صنف ما ۹۵۰ واحد صنفی فعالیت می‌کنند و شهرک‌های صنفی دیگر هم هستند که برق آن‌ها هم قطع می‌شوند.»

اتفاقات پشت سر هم رخ می‌دهد تا رونق اقتصادی به حداقل خود برسد و تبعاتش به گفته هادی‌زاده، این است که واحد صنفی که باید بتواند در بازار رقابت کرد؛ بتواند جنسش را بفروشد؛ آن را با کیفیت مناسب تولید کند و هزینه‌های بیمه و کارگر و قیمت‌های سرسام‌آور اجناس را پرداخت کند؛ بنابراین مجبور می‌شود کم‌فروشی و کم‌سازی کرده و یا جنس تقلبی مصرف کند؛ درهرصورت واحدهای صنفی باید منافع ببرند و این طبیعی است و تمام این اتفاقات به‌گفته او به‌علت سوءمدیریت‌ها رخ می‌دهد.

اما رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی به افزایش دریافت مالیات اشاره می‌کند که امسال از ۶هزار همت به ۱۲هزار همت رسیده و تبعات آن تاثیرگذار است حتی اگر کمتر هم دریافت کنند، همین گفتارش تاثیر روانی خواهد داشت.

به این ترتیب در کنار قطعی برق، کالاهای بی‌کیفیت تولید و در سطح شهر عرضه خواهدشد و این اعتقاد که صادرات تنها راه مبارزه با مشکل اقتصادی مملکت است که به‌گفته هادی‌زاده: متاسفانه مسیر مدیریت کلان کشور را به‌نحوی پیش می‌برند که ما حداقل به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم و نمی‌دانیم صنوف دیگر چه می‌کنند؟ موتوربرق می‌خرند؟ با بیمه‌شان چه می‌کنند و واقعا مشکلات عدیده‌ای در مسیرمان است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چوب و تخته و فرآورده‌های خام چوبی، اظهار امیدواری می‌کند که بتوانند از این دست‌اندازها عبور کرده و در مسیر بیانات مقام معظم رهبری اتفاقات خوبی رخ دهد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4456
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 34 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.