• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 3
5
رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

بازار طلای ایران تحت تاثیر بازار جهانی کاهشی شد

  • کد خبر : 4452
  • 08 ژوئن 2024 - 14:53
بازار طلای ایران تحت تاثیر بازار جهانی کاهشی شد
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: امروز در بازارهای جهانی شاهد کاهش ۶۷ دلاری قیمت اونس طلا هستیم که تقریبا کاهش چشمگیری است. بازار طلای ایران نیز تحت تاثیر این جریان قرار گرفته است.
در پی ثبات نسبی نرخ ارز و آرامش بازار طلا و سکه، امروز خبر از کاهش چشمگیر اونس جهانی طلا رسید. این جریان مسلما بر بازار طلا و سکه ایران نیز اثر جدی دارد. نخستین اثر این موج کاهشی نیز با آغاز هفته در قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه مشخص شد. از ابتدای سال تاکنون رکود و کاهش تقاضا در بازارهای داخلی طلا سبب نگرانی فعالان این صنف شده است و با گذشت سه ماه از سال همچنان این روند ادامه دارد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در رابطه با کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا گفت: امروز در بازارهای جهانی شاهد کاهش ۶۷ دلاری قیمت اونس طلا هستیم که تقریبا کاهش چشمگیری است. بازار طلای ایران نیز تحت تاثیر این جریان قرار گرفته است. بر همین اساس امروز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۲ هزار تومان کاهش و سکه‌ها هر کدام با ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت رو به رو بوده‌اند.

بذرافشان در ادامه افزود: در پی واکنش‌ها به کاهش اونس جهانی، بازارهای داخلی ما به دلیل شرایط ثبات و کاهش نرخ ارز و همچنین نبود تقاضا روندی نزولی را در پیش گرفته است. سکه یک گرمی در بازار امروز کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد. نیم سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش مواجه شد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پاسخ به احتمال ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی گفت: احتمال ادامه کاهش قیمت‌ها وجود دارد، البته با توجه به شروع هفته و آغاز به کار بازارهای مالی، باید واکنش بازارها را بررسی کرد، زیرا شرایط رکود و بحران‌های موجود در صنعت طلا از ابتدای سال منجر به بروز مسائل متفاوتی شده است. اکنون که در سومین ماه سال هستیم، رکود و کاهش تقاضا بیش از پیش بر بازار طلا سایه افکنده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.