• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل اخبار 1235اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد بازار طلا بدون التهاب و آرام است/ علت افزایش قیمت طلا و سکه اعلام شد برنامه‌ریزی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی برای بومی‌سازی تجهیزات نرم‌افزاری کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید نوشت افزار/ ما فعالان حوزه نوشت افزار شرایط سختی را سپری می‌کنیم واکنش بازار به واردات خودرو با کاهش قیمت تولید داخلی همراه خواهد بود/ خودروسازان قیمت و حجم عرضه خودرو به بازار را تعیین می‎کنند حذف ارز نیمایی بازار کاغذ را بهم ریخت/ گران‌فروشی موجودی انبارها

4
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران:

بازار تایر اشباع است؛ قفل سامانه را باز کنید!

  • کد خبر : 4390
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
بازار تایر اشباع است؛ قفل سامانه را باز کنید!
محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران شرایط حاکم بر بازار را نگران‌کننده دانست و گفت: بازار به اشباع و آرامش رسیده است و الزام به فروش سامانه‌ای تایر علاوه‌ بر کند شدن گردش سرمایه در بازار، میزان نقدینگی کارخانه‌ها را نیز کاهش خواهد داد که این موضوع می‌تواند منجر به کاهش دوباره تولید و بالا رفتن قیمت‌ها شود.

با افزایش اخیر قیمت تایرهای رادیال سواری توسط دولت و بالا رفتن حجم تولید و عرضه آنها در بازار، میزان محصولات پرمصرف داخلی که سال گذشته اختلاف چشمگیری بین قیمت بازار آزاد و دولتی آنها وجود داشت، به نقطه اشباع رسیده است.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران تصریح کرد: با توجه به تمهیدات و همکاری وزارت صمت، کارخانه‌های تایرساز داخلی و اتحادیه‌های استانی ازیک‌سو و واقعی شدن قیمت ها و عرضه گسترده تایر در سایزهای پرمصرف، قیمت این تایرها در بازار به آرامش رسیده است و مشتری برای تایرهای عرضه‌شده توسط تایرسازان نیست.

محمدرضا آل‌سارا تاکید کرد: ازسوی‌دیگر تعرفه واردات تایرهای خارجی نیز از ۲۸ به ۶درصد کاهش یافته و همین موضوع باعث شده است قیمت محصولات وارداتی در مواردی برابر با تولیدات داخلی باشد. به همین دلیل در بعضی برندها، تایر حتی پایین‌تر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد؛ اما در مواردی حتی مشتری برای تایر با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب نیز نیست.

آل‌سارا یکی از دلایل راکد شدن بازار تایر را عرضه گسترده این محصول توسط تایرسازان و خارج شدن از پیک مصرف تایر یعنی بازار شب عید دانست و افزود: در حال حاضر تعداد مشتری در بازار به شدت کاهش یافته و محدودیت های فروش تایر در سامانه و الزام کسبه به درج مشخصات کامل برای فروش کالا باعث شده است شاهد دپوی بیش از حد تایر در سایزهای مختلف نزد تایرفروشان باشیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران شرایط حاکم بر بازار را نگران‌کننده دانست و گفت: متاسفانه محدودیت‌های فروش تایر در سامانه باعث شده است کسبه با کمبود نقدینگی مواجه شوند و حتی در مواردی امکان خرید مجدد از کارخانه‌ها را نداشته باشند. این درحالی است که گردش سرمایه کسبه و تایرفروشان چرخ کارخانه‌ها را به گردش در می آورد و ناتوانی کسبه در واریز پول به کارخانه‌های تایرسازی می‌تواند مشکلاتی را در بخش تولید ایجاد کند.

وی از مسئولان وزارت صمت خواست با حذف محدودیت‌های ایجادشده در سامانه فروش تایر، امکان فروش لاستیک را تنها با درج کدملی، مشخصات خریدار و تلفن همراه فراهم کنند و محدودیت تعدادی برای فروش نیز برداشته شود.

به‌گفته آل‌سارا درحال‌حاضر هر خودرو در سال تنها می‌تواند ۴حلقه تایر خریداری کند و درصورت بروز حادثه، خرابی و حتی سرقت تایر، مالک خودرو با مشکلات متعددی برای تامین تایر خود مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران به نیابت از اعضای صنف فروش تایر از دولت خواست با حذف محدودیت‌های موجود در سامانه، امکان فروش و گردش کالا و سرمایه را بدون استعلام‌های پلیس راهور، ثبت احوال، بیمه و …فراهم آورند تا دیگر اعضای صنف نیز به‌ راحتی بتوانند کالا را به مصرف‌کننده نهایی عرضه کنند.

آل‌سارا بار دیگر تاکید کرد: بازار به اشباع و آرامش رسیده است و الزام به فروش سامانه‌ای تایر علاوه‌ بر کند شدن گردش سرمایه در بازار، میزان نقدینگی کارخانه‌ها را نیز کاهش خواهد داد که این موضوع می‌تواند منجر به کاهش دوباره تولید و بالا رفتن قیمت‌ها شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.