• امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
کل اخبار 972اخبار امروز : 3
1
محمدرضا محمدی، رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران:

فیلم و عکس‌های خصوصی مردم در دستان شرکت‌های بدون مجوز/ عکس ۱۷۰هزار تومانی را دومیلیون و ۱۰۰هزار تومان می‌گیرند!

  • کد خبر : 4324
  • 27 می 2024 - 12:44
فیلم و عکس‌های خصوصی مردم در دستان شرکت‌های بدون مجوز/ عکس ۱۷۰هزار تومانی را دومیلیون و ۱۰۰هزار تومان می‌گیرند!
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، مساله مهمی که این روزها برای اتحادیه دردسرساز هم شده به‌گفته محمدی، عکس و فیلم‌هایی هستند که توسط شرکت‌های بدون مجوز گرفته می‌شود؛ کاری فراقانونی که سبب‌سازِ به‌هم ریختن و ایجاد هرج و مرج در بازار عکسان و فیلمبرداران دارای مجوز از اتحادیه می‌شوند ضمن این‌که هیچ برخوردی با این دخالت در کار صنوف دیگر نشده و این‌ها آزادانه به فعالیت غیرقانونی خود مشغول هستند.

در اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران، مصوبه‌ای در هیات‌مدیره‌ شکل‌گرفته که براساس آن، عدالت میان همه عکاس‌هایِ عروسی‌ و مجلس‌کار رعایت شود. به‌گفته رئیس اتحادیه این صنف، هر واحد صنفی که مجوز فیلمبرداری‌اش در هرجایی که مرکز تجمع افراد و واحدهای آن‌هاست، بیش از ۴مرتبه در ماه رخ دهد، با او برخورد می‌شود.

محمدرضا محمدی، می‌گوید که رای و تصمیم اتحادیه بر آن شده که این افرادِ پرکار را به اداره مالیات معرفی‌کرده و حالا که از قوانین و مقررات اتحادیه به‌منظور ایجاد توازن کاری برای همه همکاران، پیروی نمی‌کنند، مالیاتش را هم پرداخت کنند!

اما مساله مهمی که این روزها برای اتحادیه  دردسرساز هم شده به‌گفته محمدی، عکس و فیلم‌هایی هستند که توسط شرکت‌های بدون مجوز گرفته می‌شود؛ کاری فراقانونی که سبب‌سازِ به‌هم ریختن و ایجاد هرج و مرج در بازار عکسان و فیلمبرداران دارای مجوز از اتحادیه می‌شوند ضمن این‌که هیچ برخوردی با این دخالت در کار صنوف دیگر نشده و این‌ها آزادانه به فعالیت غیرقانونی خود مشغول هستند.

محمدی با نام‌بردن از دو شرکت به این جریان غیرقانونی اشاره می‌کند. یکی از آن‌ها شرکتی‌ست به نام «ویزامتریک» که با چند سفارت از جمله ایتالیا و آلمان وغیره وارد مذاکره شده؛ عکاسی می‌کند و عکس را به قیمت یورو می‌گیرد.

رئیس اتحادیه این صنف توضیح می‌دهد: شما حسابش را کنید یک عکس سه در چهاری را که ما ۱۷۰ هزار تومان می‌گیریم توسط این شرکت، حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گرفته می‌شود و به این‌ترتیب می‌توان گفت نوعی انحصار ایجاد کرده است.

شرکت «کادرو» یکی دیگر از شرکت‌هایی‌ست که که به‌صورت غیرمجاز اما او هم آزادانه به کار دخالت در واحدهای صنف عکاسان و فیلمبرداران می‌پردازد. بنا به توضیحات رئیس اتحادیه این صنف، کادرو شرکتی دانش‌بنیان است که ابتدا با اهداف دیگری تشکیل شده اما الان رسالتش را تغییر داده و به‌سمت کسب و کار رفته؛ نه مالیات می‌دهد و نه جواز دارد اما این کار را انجام می‌دهد و کسی هم برخورد نمی‌کند.

محمدی می‌گوید که «سوال این است که آیا فیلم و عکس‌ها و مسائل ناموسی مردم می‌تواند در اختیار چنین جاهایی که قابل رصد نیستند و سندیکاها و اتاق اصناف و اماکن روی آن نظارت ندارند قرارگیرد؟!»

درواقع، واحدهای صنفی معتقدند که این‌ شرکت‌ها به‌نحوی تقلب کرده و از موقعیت و رانتی که دارند، سوءاستفاده می‌کنند و این از چالش‌ها و دغدغه‌های آینده کل خانواده‌هاست.

اما در نهایت از رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران در خصوص فتوژورنالیست‌ها هم سوال می‌کنیم که آیا می‌توانند عضو اتحادیه بوده و زیرمجموعه آن محسوب شوند؟ محمدی توضیح می‌دهد که اتحادیه او، رسته‌‌ای تحت عنوان عکاسی صنعتی راه‌اندازی کرده که حتی مد هم می‌تواند زیرمجموعه آن باشد و آن‌ها هم دنبال این قضیه هستند که رسته عکاسان خبری را هم اضافه کنند.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4324
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 56 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.