• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 4
8
عارف مرادی، رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری:

از فریبِ مشتری تا گروگانگیری اموال/ کابوس باربری‌های غیر مجاز

  • کد خبر : 4315
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
از فریبِ مشتری تا گروگانگیری اموال/ کابوس باربری‌های غیر مجاز
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، اگر شما هم اسباب‌کشی داشته باشید حتما با جستجو در اینترنت، به دلیل اندکی تفاوت قیمت، باربری‌های بی‌نام و نشان را به واحدهای صنفی نام و نشان و جا و مکان‌دار ترجیح داده و خود را در دام یک تهدید جدی انداخته‌اید؛ از فریبِ مشتری بگیر تا گروگانگیری اموال و از غیب‌شدن آن‌ها حتی ناپدیدشدن مواد خوراکی تا متاسفانه چشم بد به ناموس!

نکته این‌که درنهایت با قیمتی بسیار بیشتر، نجومی و باورنکردنی مواجه شده و یک باربری تمیز و حرفه‌ای و آسان و سریع را از دست داده‌اید.

عارف مرادی، رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری به ما می‌گوید که صنف او صنفِ ناموس‌ و امانتداری است؛ آن‌ها محرم خانه‌های مردم‌اند و افرادی قابل اعتماد.

او اطلاع‌رسانی بیشتر در این زمینه را باتوجه به شروع فصل جابه‌جایی و اوج حمل و نقل کالاهای شهری، به‌نفع مردم می‌داند ضمن این‌که بر این نکته تاکید می‌کند که مردم برای جابه‌جایی اثاثِ خانه به‌هیچ وجه از فضای مجازی استفاده نکنند.

از طرفی، هر برند نامداری در اسباب‌کشی ده‌ها مورد فیک دارد و ازسوی دیگر به گفته مرادی، همه باربری‌های دارای مجوز، نامشان در سایت اتحادیه موجود است و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد.

اما ضرورت توجه به امنیت مردم در پروسه اثاث‌کشی بیش از هرچیز، مورد تاکید رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری است. مورد شکایت به اتحادیه موجود است که بی‌مجوزها درخواست ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان از مشتری خود داشته و تا این رقم را پرداخت نکرده‌اند، وسایل آن‌ها را تحویل نداده‌اند.

مرادی ضمن اشاره مجدد به جا و مکان‌نداشتن بی‌مجوزها، توضیح می‌دهد که بردن شکایت به اتحادیه‌ها هم راه به جایی نمی‌برد چراکه همانطور که گفته‌شد، این‌ها تحت پوشش و نظارت هیچ جای خاصی نبوده و به هیچ کسی هم جوابگو نیستند.

دادن قیمتی پایین در ابتدای کار به مشتری یکی از شگردهای این باربری‌ها است که رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری، با اشاره به این موضوع توضیح می‌دهد که این‌ها فاکتور رسمی هم ندارند که به مشتری بدهند و مشتری هم دستش به جایی بند نبوده و فرداروز هم نمی‌تواند شکایت کند.

مرادی با خاص‌ و بااهمیت‌خواندن فعالیت صنف خود، تاکید می‌کند که صنف ما امینِ خانه‌های مردم و ناموس آن‌ها بوده و ما افراد مودر تائید را در همه واحدهای صنفی خود داریم که خیال شهروندان هم از همه بابت راحت باشد.

واحدهای صنفی مربوط به اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری، مورد شکایت نداشته‌اند مبنی بر اینکه  پول اضافه از شهروندان دریافت کنند؛ به‌گفته رئیس اتحادیه این صنف مواردی که پول اضافه از شهروندان دریافت کرده‌اند، همگی خارج از نظارت اتحادیه بوده‌اند که از چند خط تلفن مربوط به مناطق مختلف شهر را خریداری کرده و بدون داشتم جا و مکان خاص به کسب و کار غیرمجاز خود مشغول هستند و طبق تعرفه خاصی کار نمی‌کنند.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4315
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 112 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.