• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1034اخبار امروز : 4
10
اکبر یاوری فروشانی، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان:

خبر وجود فلزات سنگین در هندوانه کذب است/ نوبرانه ارزان شد/ بارندگی‌ قیمت گوجه‌فرنگی را موقتا بالا کشید

  • کد خبر : 4182
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
خبر وجود فلزات سنگین در هندوانه کذب است/ نوبرانه ارزان شد/ بارندگی‌ قیمت گوجه‌فرنگی را موقتا بالا کشید
در روزهای گذشته خبر وجود حجم بالایی از فلزات سنگین در هندوانه‌های تهران، منتشر و خصوصا مورد توجه رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور قرارگرفت. توزیع‌کنندگان خبر این آلودگی را به باقیمانده سموم در میوه‌های ارسالی به تهران ارتباط داده‌اند. در گفتگو با اکبر یاوری فروشانی، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان این موضوع را بررسی کرده و نگاهی انداخته‌ایم به تاثیر بارندگی‌های اخیر بر بالارفتن قیمت برخی اقلام اساسی همچنین آخرین قیمت نوبرانه‌های فصل بهار.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، رئیس اتحادیه صنف بارفروشان با اشاره به سابقه انتشار چنین خبرهایی وجود فلزات سنگین با این شدت را شانتاژ خبری می‌داند و توضیح می‌دهد که در فرآیند سم‌پاشی لاجرم مواد تشکیل‌دهنده آن با میوه، سبزی و صیفی‌جات در تماس قرار می‌گیرند. اکبر یاوری فروشانی، انتشار ناگهانی این‌گونه خبرها را ماهی‌گرفتن برخی رسانه‌ها از آب گل‌آلود دانسته که منتظر چنین سناریوهایی برای دیده‌شدن خود، هستند. او وجود فلزات سنگین در هندوانه‌های تهران را تکذیب و تصریح کرده که صحت ندارد.

بارندگی و بالارفتن قیمت گوجه

اما بارندگی‌های اخیر تاحدودی، بر محصولات کشاورزی تاثیر گذاشتند. گوجه‌فرنگی یکی از آ‌ن‌هاست  که به‌گفته رئیس اتحادیه صنف بارفروشان، متاثر از بارش‌های اخیرِ جنوب کشوراز بین رفتند و گوجه حتی تا ۳۰ هزارتومان هم رفت بعد ازآن، سیری کاهشی داشت و شب گذشته تا ۲۵هزار تومان هم رسید و حدود ۲۰ روز دیگر به حالت تعادل درمی‌آید به این دلیل که برداشتِ بعدی گوجه‌های دزفول شروع می‌شود و گوجه‌های کازرون هم به بازار می‌آید و قیمت گوجه متعادل می‌شود.

افت قیمت نوبرانه‌ها با تولید انبوه

قیمت نوبرانه‌های بهار موضوع دیگریست که با رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مطرح می‌شود؛ به‌گفته او نوبرانه‌ها به دلیل گرم‌تر شدن هوا حالت کاهشی پیدا کرده‌اند؛ برای نمونه قیمت گوجه‌سبز به کیلویی ۶۰ تا ۱۳۰ هزار تومان رسیده. توت‌فرنگی بین ۷۰ تا ۱۳۰ هزارتومان؛ گیلاس که تازه به بازار آمده؛ نوع تلخک حدود ۱۰۰ هزار تومان و درشت آن به این دلیل که هنوز به تولید انبوه نرسیده، حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است و زردآلوی کاشان هم به کیلویی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان رسیده و زردآلوی شیراز هم تا چند روز دیگر وارد بازار می‌شود.

در واقع باتوجه به‌گفته‌های رئیس اتحادیه صنف بارفروشان، نوبرانه‌ها به تولید انبوه که برسند با شیب ملایم افت قیمت خواهند داشت. یاوری فروشانی به روند کاهشی‌بودن قیمت‌ها اشاره می کند برای نمونه قیمت پیاز پایین آمده و چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵هزار تومان است؛ پیاز کبار شیراز که تازه وارد بازار شده، ۲۰ هزار تومان است. سیب‌زمینی از ۶ تا ۱۴هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4182
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 131 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.