• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1033اخبار امروز : 3
8
اسد کرمی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو:

بازار خودرو در رکود مطلق است/ حادثه ام وی ام x55 بازار مونتاژی‌های چینی را هم به رکود کشاند/ ام وی ام پرو، چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون افت قیمت داشته

  • کد خبر : 4163
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
بازار خودرو در رکود مطلق است/ حادثه ام وی ام x55  بازار مونتاژی‌های چینی را هم به رکود کشاند/ ام وی ام پرو، چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون افت قیمت داشته
بازار خودرو از شب عید تا الان افتضاح و در حال رکود مطلق است و هیچ خبری از رونق بازار و حتی وضعیتی معمولی و عادی برای آن، نیست. از دیگرسو، حادثه‌ای که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌های ام وی ام x55، اتفاق افتاد، بازار خودروهای چینی را هم خراب کرده و به این ترتیب اگر بازار روی خودروهای چینی می‌چرخید که آن هم به حالت رکود درآمده و الان خبری از خرید و فروش ماشین‌های مونتاژی هم نیست.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، از اوایل سال ۱۴۰۳، قیمت‌ خودرو روندی افزایشی داشته، دلیلش را می‌توان در بالارفتن نرخ دلار و ارز جستجو کرد؛ نوسانات صورت‌گرفته قیمت خودرو را هم بالابرده تا این‌که پس از حدود دوهفته تا حدی قیمت دلار کنترل و خودرو هم ثابت شد اما از حدود ۱۰ الی ۱۵ روز گذشته یعنی درست بعد از حادثه واژگونی خودروی ام. اوی. ام ایکس ۵۵ در اتوبان کاشان-قم،  تا به اکنون قیمت‌ها با روندی خیلی کندی، رو به پایین گذاشته و به‌گفته رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو، ما افزایشی در این زمینه مشاهده نشده است.

اسد کرمی، در توصیف شرایط دشوار حاکم بر اتحادیه صنف خود، می گوید: در حال حاضر، نه خبری از واردات است و نه ماشین‌های آن‌چنانی که صحبتش بود؛ در بازار هم چندعدد اتومبیلِ محدود واردشدند با قیمت‌های بالا مثل کرولای ۱۲۰۰ که قابلیتی نداشتند و  قیمت روی چهار میلیارد بود و کسی هم دنبال نکرد که بخواهد متقاضی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو با تاکید بر این‌که امسال متقاضی خودرو خیلی در رکود بوده، توضیح می‌دهد که اگر شما به نمایشگاه‌های خودرو سری بزنید، فکر نمی‌کنم نمایشگاهی پیدا کنید که از شب عید تا الان دو معامله هم انجام داده باشد.

به‌گفته او: واقعا بازار خودرو از شب عید تا الان افتضاح و در حال رکود مطلق است و هیچ خبری از رونق بازار و حتی وضعیتی معمولی و عادی برای آن، نیست.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو به حادثه‌ای هم که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌ها «۵۵MVM X» اتفاق افتاد، اشاره کرده و می‌گوید: جداشدن محور عقب این اتومبیل بازار چینی‌ها را هم خراب کرده و چیزی حول و حوش ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت خود ماشین X55 پایین آمده و بر باقی ماشین‌های مونتاژی هم اثرگذاشته هرچند اثرگذاری بر آن‌ها کمتر و چیزی حدود ۵ تا ۱۰ درصد است و به این ترتیب اگر بازار روی خودروهای چینی می‌چرخید که آن هم به حالت رکود درآمده و الان خبری از خرید و فروش ماشین‌های مونتاژی هم نیست.

به‌گفته کرمی، ام وی ام پرو، چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون افت قیمت داشته و کسی نمی‌خرد و بعد هم نماینده شرکت گفته ظرف ۲۰ روز همه این‌ها را بیاورید و ما جمع‌آوری کنیم در حالی‌که این راهکاری معقول به‌نظر نمی‌رسد؛ شما باید زمانبندی درستی انجام دهید تا هم مالکان این خودروها اطلاع پیدا کنند و یا ماشین‌هایی‌ که به این مشکلات برخورده‌اند، مشمول دریافت ضرر و زیان شده یا به این‌ها خودروی دیگری تحویل داده شود.

به‌گفته او: این که نمی‌شود و من اگر این اتومبیل‌ها را داشته باشم جرات این را ندارم که سوار شوم به این دلیل که امنیت ندارم و این است که مردم بلاتکلیف مانده‌اند و نمایشگاه‌ها هم از سوی دارایی، ارزش افزوده و ماشین‌های لوکس خیلی تحت فشار هستند و ما باید فکری اساسی کنیم.

با این شرایط از کرمی درخصوص وضعیت سال کاری نمایشگاه‌دارها و واحدهای صنفی مربوطه می‌پرسیم و او توضیح می‌دهد که با این وضعیت نمی‌توان ادامه داد؛ نه خودرویی وارد می‌شود نه تولیداتی به دست مردم می‌رسد؛ ازطرفی هم خودروهای چینی و هم تولیدات داخلی گرفتار نوعی از مافیا شده‌اند که مشکلاتی برای مردم درست کرده و آن‌ها را سر کار می‌گذارند؛ از آن‌ها پول گرفته، بلوکه می‌کنند، خودرو را تحویل نمی‌دهند، زمانش را طولانی کرده، ماشین را جابه‌جا می‌کنند و این است که واقعا همه مانده‌اند که چه کنند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو به وضعیت بد واحدهای صنفی اشاره کرده و توضیح می‌دههد که در این دو ماه خرج کارگرشان را هم درنیاورده‌اند و ما باید فکری به حال این‌ها کنیم؛ از طرف دیگر، دارایی با ارزش افزوده و ماشین‌های لوکس، مشکلاتی برای ما درست کرده که همه دارند از این صنف فرار می‌کنند!

کرمی می‌گوید: مسئولانی که می‌توانند باید درخصوص چالش‌هایی که در این صنف به‌وجود آمده ما را یاری دهند؛ ضرورت دارد همکاری و همفکری کنیم که اگر با این روال پیش برود، حداقل نیمی از نمایشگاه‌هایی که درگیر اجاره هستند، همه تعطیل می‌کنند و اصلا نمی‌توانند ادامه دهند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4163
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 169 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.