• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1033اخبار امروز : 3
6
مجید قاسمی، رئیس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان:

این پیراهن‌ها از اجناس اروپایی هم باکیفیت‌ترند/ رونق تولید بدون حمایت از کالای ایرانی بی‌معناست/ ضرورت فرهنگ‌سازی در استفاده از پیراهن‌های ایرانی

  • کد خبر : 4107
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
این پیراهن‌ها از اجناس اروپایی هم باکیفیت‌ترند/ رونق تولید بدون حمایت از کالای ایرانی بی‌معناست/ ضرورت فرهنگ‌سازی در استفاده از پیراهن‌های ایرانی
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، در ایران برخی واحدهای صنفی، کالاها و اجناسی تولید می‌کنند که هم به‌لحاظ کیفیت و هم طرح و نقش و زیبایی نه تنها با کالاهای درجه یک کشورهای اروپایی برابری کرده که گاهی هم یک سر و گردن بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرند؛ کالا و جنس تُرک که در این میان دیگر جایی برای عرض اندام هم پیدا نمی‌کند!

پیراهن‌های مردانه در ایران یکی از مهم‌ترین کالاهایی به‌حساب می‌آیند که به دلیل کیفیت بالایی که دارند به اسم کالای خارجی به‌فروش می‌رسند! اتفاقی که ریشه در دو عامل اساسی دارد؛ نخست اینکه علی‌رغم شعارهایی درخصوص رشد تولید و تشویق به رونق تولید داخلی، مسئولان، زمینه‌های لازم برای رشد تولید را فراهم نمی‌کنند که در گفتگو با مجید قاسمی، رئیس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان به به گوشه‌ای از موانع پیش پای تولید اشاره خواهیم کرد. مورد دیگر، تلاشی‌ست که در همه این سال‌ها درخصوص فرهنگ‌سازی و شناسایی ارزش و کیفیت کالای ایرانی در اذهان عمومی صورت نگرفته؛ آن‌چه به‌نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبلیغات و شناختن چهره واقعی کالای ایرانی به مردم کشورمان است.

رئیس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با اشاره به سطح کیفی بالای پیراهن‌های ساخت اعضای این اتحادیه، می‌گوید که این کیفیت درحدی است که آن را به اسم جنس ترک هم می‌فروشند!

قاسمی توضیح می‌دهد که تولید در کشور ما سوای کیفیت بالا می‌تواند از کمیت زیادی هم برخوردار باشد اما متاسفانه این کالاحمایت نمی‌شود که اگر بشود، کیفیت کار از این هم بالاتر می‌رود.

او با این توضیح که با این دلار صرف نمی‌کند جنس از خارج بیاورید، بر حمایت مسئولان از پیراهن‌های تولید داخل تاکید کرده و می‌گوید: از ابتدای تولید تا زمانی‌که کالا دست مصرف‌کننده برسد، ۱۵۰درصد مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود که اگر از دست آخر گرفته شود خیلی می‌تواند روی قیمت‌ها اثرگذار باشد.

به‌گفته رئیس اتحادیه صنف پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان: اگر واحدهای صنفی ما حمایت شده و پارچه‌ها به قیمت داده شوند در چرخه بازار رونق ایجاد می‌شود و تولید بالا می‌گیرد؛ همه می‌دانیم که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته؛ اما این مردم چه کسانی هستند؟ همین تولیدکننده‌های ما!

قاسمی می‌افزاید: زمانی‌که از تولیدکننده ما حمایت شود و مواد اولیه به قیمت خوب به دست واحدها برسد، قیمت نهایی ارائه‌شده هم پایین‌تر می‌آید؛ چرخه گران باعث می‌شود جنس هم که دست تک‌فروش و از آن‌جا دست مردم می‌رسد و باعث می‌شود در محدوده قدرت خرید مردم جای نگیرد.

او تاکید می‌کند: کیفیت اجناس ما نه‌تنها از جنس‌های ترکیه که از اروپا هم بالاتر است اما هنوز هم کالای ایرانی هرچه هم خوب باشد به این دلیل که تبلیغاتمان خوب نبوده و نیز به‌دلیل عدم حمایت‌هایی که به آن اشاره شد و تفاوت قیمت‌ها، به اندازه کالای خارجی که متاسفانه اکثر آن‌ها کالای قاچاق هستند، فروش ندارند!

بنا به آن‌چه از صحبت‌های رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان، برمی‌آید، در شرایط  فعلی و درخصوص کالای تولید صنف او، انجام این دوکار ضروری است؛ یکی اینکه در این زمینه کار فرهنگی صورت بگیرد تا مردم واقعا متوجه شوند که این تولیدات به‌لحاظ جنس، زیبایی، طرح و کیفیت در چه سطحی قرار دارند و نکته دیگر اینکه مسئولین حمایت کنند؛ بحثی که درخصوص حمایت از کالای ایرانی مطرح می‌شود مثل این‌که مسئولین در هر مرحله مالیات نگیرند یا اینکه مواد اولیه را برای تولیدکننده، ارزان تمام کنند.

مشخص نیست آیا در شرایط اقتصادی و با توجه به نرخ تورم، این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر؟ آیا مسئولین می‌توانند مالیات را در هر مرحله نگیرند یا قیمت مواد اولیه را پایین ببرند؟

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4107
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 95 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.