• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل اخبار 874اخبار امروز : 1
4
حمید نیکدل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا:

کاغذ به اندازه کافی موجود است و قیمت آن نسبت به سال گذشته تغییری نمی‌کند/ دولت در خصوص کاغذ، ارز را دستکاری نکند

  • کد خبر : 3784
  • 16 آوریل 2024 - 13:39
کاغذ به اندازه کافی موجود است و قیمت آن نسبت به سال گذشته تغییری نمی‌کند/ دولت در خصوص کاغذ، ارز را دستکاری نکند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، کاغذ یک کالای استراتژیک و اساسی محسوب شده و همه صنایع، وابسته به کاغذ هستند؛ از اتیکت‌هایی که به همه کالاهای خریداری شده از هر شکل و قیمت و کاربری وصل هستند تا استفاده در کارواش و سایر مصارف روزانه بگیرید و تا استفاده‌های کلان در صنایع، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها.

به گفته حمید نیکدل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا، کاغذ به اندازه کافی در بازار، موجود است و به فرض اگر ارز 42 هزار تومانی هم به کالای ما بدهند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و گمان نکنم حدود 5 درصد هم قیمت کاغذ بالا بکشد و در واقع بنا به آنچه از وضعیت و شرایط موجود برمی‌آید، قیمت کاغذ ثابت و به همان نرخ سال گذشته باقی می‌ماند.

اما با وجود ثبات قیمت‌ها آیا صنعت کاغذ و واحدهای صنفی وابسته به آن در سال جدید با همان مشکلاتی که از سال پیش داشته‌اند، باید دست و پنجه نرم کنند؟ نیکدل به مشکل مالیات اشاره کرده و توضیح می‌دهد که «سود کاغذِ ما در عمده‌فروشی یک درصد و در خرده‌فروشی 3درصد است و وزارت دارایی می‌گوید که در عمده‌فروشی باید 4درصد و در خرده‌فروشی حدود 8درصد مالیات پرداخت کنیم یعنی 5 درصد بیشتر از ما مالیات می‌گیرد.» او اظهار امیدواری می‌کند که بتوانند در سال جدید به مساعدت مسئولان، با کاهش در زمینه مالیات پرداختی مواجه شوند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا، تصریح می‌کند که اگر دارایی بخواهد به همین روشِ دریافت مالیات خود ادامه بدهد، قطعا تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی ما تعطیل خواهند شد همانطور که چند واحد به‌خاطر همین مساله یعنی مالیات به اتحادیه نامه زده و تعطیل کردند.

نیکدل بر اساسی و استراتژیک‌بودنِ کاغذ تاکید کرده و از دولت می‌خواهد که در زمینه کاغذ، ارز را دستکاری نکند و کاغذ، افزایش قیمت نداشته باشد به این دلیل که کاغذ از آن قسم کالاهایی است که مثل شمار زیادی از کالاهایی که از سبد خانوار حذف شده‌اند، قابل حذف نیستند. او در مثالی، به وضعیت دانش‌آموزان درخصوص استفاده از کاغذ در کتاب و دفترچه‌هایشان یاد می‌کند و می‌گوید اگر یک دانش‌آموز مدرسه‌ای، کیک نداشته باشد با نان و پنیر کارش راه می‌افتد اما آیا می‌تواند بدون کتاب به مدرسه برود؟

او بار دیگر بر این نکته تاکید می‌کند که دولت ارز را به اندازه کافی در اختیار تجار قرار دهد تا بهتر بتوانند کاغذ را تامین کنند. به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا، اتحادیه کاغذ و مقوای تهران، تامین‌کننده کاغذ و مقوای کل کشور است.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.