• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل اخبار 876اخبار امروز : 0
3
حسین محمدی، رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز:

سازمان مالیاتی از صنف کبابی، حلیم و آشپز حمایت جدی داشته باشد/ ضریب مالیاتی غذاهای غربی از غذاهای سنتی کمتر است/ غذاهای ایرانی را صادر کنید و مانع حذف آن از سفره‌های ایرانی شوید

  • کد خبر : 3776
  • 15 آوریل 2024 - 14:30
سازمان مالیاتی از صنف کبابی، حلیم و آشپز حمایت جدی داشته باشد/ ضریب مالیاتی غذاهای غربی از غذاهای سنتی کمتر است/ غذاهای ایرانی را صادر کنید و مانع حذف آن از سفره‌های ایرانی شوید
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه به سمتی پیش رفته که بسیاری از مردم نسبت به غذاهای غربی گرایش پیدا کرده‌اند چون نسبت به غذاهای ایرانی، هم به‌صرفه‌تر برایشان تمام می‌شود و هم همانطور که گفته شد، فست‌فود با نوع زیستِ افراد و مشغله آن‌ها گره خورده است.

حسین محمدی، رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز با ترسیم این شرایط، تاکید می‌کند که در چنین شرایطی واجب است که سازمان مالیاتی حمایتی جدی و قاطع از غذاهای سنتی ایرانی داشته باشد.

او توضیح می‌دهد که امروزه انواع و اقسام بیماری‌ها ازجمله سرطان در بسیاری از کشورها و نیز در کشور ما شیوع و گسترش بیشتری پیدا کرده و تغذیه و استفاده از غذاهای حاضری و فرآوری‌شده به اعتقاد کارشناسان تغذیه و بهداشت، تاثیر غیرقابل انکاری در این مهم داشته؛ مصرف غذاهای جاافتاده و اصیل ایرانی مثل کباب، انواع آش‌ها و غیره نه‌تنها مانع درگیرشدن با بسیاری از بیماری‌ها شده که می‌تواند در کنترل سلامت جسم افراد هم موثر باشد.

رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز، تصریح می‌کند که ضریب مالیاتی غذاهای سنتی باید نسبت به غذاهای غربی خیلی پایین‌تر باشد در حالی‌که الان برعکس است و غذاهای غربی ضریب مالیاتشان کمتر است.

محمدی، معتقد است که نگاه مسئولان به غذای ایرانی باید مثل دارویی باشد که مصرف می‌کنند، سوای اینکه این غذاها نظیر کباب و چلوکباب از دیرباز، نگین سفره های ایرانی بوده‌اند و باید طوری باشد که ضریب مالیاتی‌شان تا این حد بالا نباشد.

او ضمن تاکید بر بالا بودن ضرایب مالیاتی غذاهای سنتی، تصریح می‌کند که ضریب مالیاتی 18 درصد و بیشتر، برای این غذاها خیلی بالاست؛ حمایت از ما و صنف ما و همکاران من باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم این غذاها را به دنیا هم صادر کنیم نه این‌که شاهد حذف شدنش از سفره‌های مردم خودمان باشیم.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.