• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل اخبار 876اخبار امروز : 3
4
رضا کنگری، رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی:

افزایش قیمت مواد غذایی فقط مربوط به تعطیلات بود/ علت افزایش20 درصدیِ قیمت برنج ایرانی/ هم‌اکنون بازار در ثبات قیمت به سرمی‌برد

  • کد خبر : 3772
  • 15 آوریل 2024 - 13:00
افزایش قیمت مواد غذایی فقط مربوط به تعطیلات بود/ علت افزایش20 درصدیِ قیمت برنج ایرانی/ هم‌اکنون بازار در ثبات قیمت به سرمی‌برد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، در گفتگویی که این رسانه شب عید با رضا کنگری، رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی داشت، ثابت‌ماندن قیمت مواد غذایی در بازار و مهم‌تر از آن، در حرکتی نادر، پایین‌کشیدن برخی اقلام اساسی نظیر برنج ایرانی، موضوع بحث بود. اما در اخباری که اخیرا از زبان رضا کنگری، رئیس اتحادیه مذکور، منتشر شده، بحث ثابت‌ماندن قیمت‌ها تا حدودی زیر سوال رفته؛ خبرها از بالا رفتن قیمت برخی اقلام و مواد غذایی حکایت دارند.

بار دیگر با او گفتگویی ترتیب دادیم تا از چند و چون این بالاکشیدن قیمت این کالاهای ضروری و اساسی در زندگی شهروندان بپرسیم.

به گفته رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی، افزایش قیمت، مربوط به تعطیلات بود که شرکت‌ها به‌شکل کامل تعطیل بودند و با دخالت واسطه‌ها قیمت‌ها تا حدی بالا رفتند که با بازگشایی شرکت‌ها این موضوع کاملا مرتفع شد.

کنگری از اطلاع‌رسانی به‌موقع در خصوص این موضوع به وزارت جهادکشاورزی صحبت به میان آورده و توضیح می‌دهد که با سیاست‌هایی که پیش گرفته‌شد، در حال حاضر هیچگونه کمبودی در حوزه مواد غذایی وجود ندارد.

او البته به این نکته هم اشاره می‌کند که با افزایش میزان دستمزدها و بالارفتن هزینه‌های بیمه و غیره، برخی کالاها افزایش قیمت داشته‌اند اما نه آن‌طور که در تعطیلات و به‌واسطه برخی نابسامانی‌ها بالا رفتند. کنگری می‌گوید که در حال حاضر با نظارت‌های وزارت‌خانه و بازرس‌های ما، قیمت‌ها روال عادی خود را در بازار طی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد غذایی در مورد برنج هم توضیح می‌دهد که در بحث واردات برنج بنا بر این بود که هر واردکننده به ازای هر دو کیلو برنج وارداتی باید یک کیلو برنج ایرانی را هم خریداری کرده و توزیع کند و این هم باعث شده که شرکت‌های بزرگ ورود کرده و این برنج‌ها را خریده و در کنار برنج خارجی بفروشند تا در نهایت به این منجر شود که موجودی انبارهای تولیدکننده‌ها در حال اتمام باشند و بنابراین قیمت برنج ایرانی بین 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کند.

اما در کل، به گفته کنگری، نه کمبود کالایی در بازار وجود دارد و نه افزایش آنچنانی در خصوص قیمت‌ها. او بار دیگر به افزایش قیمت در ایام تعطیلات و به صورت خاص به قیمت حبوبات اشاره می‌کند که با توجه به فعالیت‌های نامبرده این مشکل به صورت کامل مرتفع شده.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.