• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1030اخبار امروز : 0
11
عبدالرضا محمدی طامه، رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو:

تصادفات نوروزی تاثیری بر رونق تعمیرگاه‌ها نداشته/ در همه ۵۰ سال گذشته، شب عیدی به بدی پارسال نداشتیم!

  • کد خبر : 3656
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تصادفات نوروزی تاثیری بر رونق تعمیرگاه‌ها نداشته/ در همه ۵۰ سال گذشته، شب عیدی به بدی پارسال نداشتیم!
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، رکود، گرانی و کسادی وضعیت بازار، همچنین در آستانه ورشکستگی قرارگرفتن، شرح حالیست که این روزها تقریبا در مورد همه صنوف کاربرد دارد. با این حال، به نظر می‌رسد برخی از اصناف به‌واسطه ارتباطِ نوع کارشان با اتفاقات و رخدادهای نوروز و نیازمندی‌های به‌روز شهروندان، اندکی اوضاع کسب و کارشان تکانی خورده باشد.

بالا بودن آمار تصادفات نوروزی مسافران، دلیلی بود تا از رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو، بپرسیم که آیا این اتفاقات، هرچند ناگوار در افزایش مراجعه‌کننده به واحدهای صنفی مذکور جهت تعمیر خودرو تاثیر داشته است یا خیر؟ عبدالرضا محمدی طامه این گمانه را رد می کند و می‌گوید که افزایش آمار تصادفات نوروزی هیچ تاثیری در رونق بازار صنفش نداشته است.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو، تعداد تعمیرگاه‌ها، می گوید: آماری که ارائه شده مربوط به تصادفات کل کشور است و تعداد تعمیرگاه‌ها بسیار بیشتر بوده و اصلا قابل مقایسه نیست؛ به همین دلیل اگر صاحبان اتومبیل‌ها بخواهند برای تعمیر خودروی خود اقدام کنند، آماری برای رونق واحدهای صنفی مربوطه بیرون نمی‌آید.

از محمدی طامه می‌پرسیم چه چشم‌اندازی را برای واحد صنفی خود متصور می‌شود؟ او می‌گوید: وضعیت کاری ما در سال جدید، مبهم است اما سالی که گذشت برای صنف ما سال بسیار بدی بود و به جرات می‌توان گفت که در همه ۵۰ سال گذشته، شب عیدی بدتر از پارسال نداشتیم!

تعطیل‌بودن واحدهای صنفی و بیکارنشستن کارگرها، شرح حالی است که محمدی طامه از وضعیت صنف خود ارائه می‌دهد. به گفته او همیشه در دو هفته آخر سال، واحدهای صنفی به حدی رونق داشتند که سرِ پذیرش، دعوا بود!

اما یکی از مشکلاتی که رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو به آن اشاره می‌کند، بحث مالیات است. او نمونه‌ای ذکر می‌کند با این توضیح که تعویض یک لنز، ۵ میلیون آب می‌خورد و از این ۵ میلیون، ۲۰۰ هزار تومانش اجرت واحد صنفی می‌شود که با احتساب همه هزینه‌ها، ۳۰ هزار تومانش هم به تعمیرگاه نمی‌رسد؛ حال آن‌که مالیات همه ۵ میلیون تومان از واحد صنفی اخذ می‌شود.

به گفته محمدی طامه، اخذ مالیات به این شکل، را وحشتناک توصیف کرده که منجر به نابودی واحدهای صنفی می‌شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.