• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 825اخبار امروز : 0
6
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی:

همه گل‌هایِ گرانِ هفت‌سین/ سنبل و سینره 250 هزار تومان؛ لاله هزار200 تومان/ افزایش قیمت‌ها به‌دلیل دخالت دلال‌ها و فروشنده‌های غیر/ از میوه‌فروش و قناد تا دست‌فروش و صفحات مجازی

  • کد خبر : 3601
  • 18 مارس 2024 - 13:00
همه گل‌هایِ گرانِ هفت‌سین/ سنبل و سینره 250 هزار تومان؛ لاله  هزار200 تومان/ افزایش قیمت‌ها به‌دلیل دخالت دلال‌ها و فروشنده‌های غیر/ از میوه‌فروش و قناد تا دست‌فروش و صفحات مجازی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، شما هم احتمالا برای تزئین سفره‌های هفت‌سین و منازل خود، قصد خرید گل‌های بهاری را کرده و متوجه افزایش فاحش قیمت‌ها در بازار شبِ عید گلفروشی‌ها شده اید. قیمت‌هایی که تا همین 10 روز پیش بسیار ارزان‌تر بودند؛ خصوصا سنبل و سینره و لاله همین‌طور سبزه هفت‌سین. به سراغ اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی می‌رویم تا علاوه بر گرفتن آماری از قیمت گل‌های شب عید، علت این افزایش ناگهانی را جویا شویم.

تمام ایران گل‌فروش شدند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی، می گوید: شب عید قیمت گل حدود 50 درصد گران شده دلیلش این است که همه گل می‌خرند تا آن را بفروشند؛ وقتی سر یک کوچه سیصد گلدان سینره می‌ریزند، مغازه‌دار 150 تا می‌ریزد، خب طبیعی است که این گل گران می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه عرضه و تقاضای ما به هم نمی‌خورد، می گوید که قیمت گل تا حدود 18 اسفند ماه، ارزان بود؛ همین سبزه نارنج که از شمال می‌آوردند در بازار 10 هزار تومان بود و الان به 40 هزار تومان رسیده.

او به معضل شبکه‌های مجازی هم اشاره می‌کند و می گوید: سیصد، چهارصد شبکه مجازی، شب عید به حدود 700 رسیده‌اند؛ همه در شبکه‌های مجازی در حال تبلیغِ تحویل گل البته با قیمت‌های گران به مردم هستند.

به گفته شاهرخی، شهرداری هم برای خودش انواع و اقسام بازارهای گل را درست کرده و در میدان تره‌بارش هم گل می‌فروشد؛ مشکلی که پیشتر هم به آن اشاره کرده بود با این توضیح که «همه میوه‌فروش‌هایمان هم که در مغازه‌هایشان گل ریخته‌اند؛ شیرینی‌فروشی‌ها هم همین‌طور و همه این‌ها در شرایطی است که گلفروشی‌های ما 11 ماه منتظر شب عید بوده‌اند.»

از طرفی هیچ‌گونه رسیدگی به این وضعیت وجود ندارد؛ شهرداری همانطور که گفته شد خود ید طولایی در دخالت در بازار واحدهای صنفی دارد، هیچ کاری ندارد و تمام شهر را دستفروشان اشغال کرده‌اند و با انواع و اقسام قیمت‌های بدون نظارت بازار گلفروشان را کسادتر کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی، در توضیح قیمت شب عید گل می‌گوید: سنبل الان گلدانی 250 هزار تومان است  تا 10 روز پیش 150 هزار تومان بود؛ لاله که 80 تومان بود هم به 200 تومان رسیده؛ سینره الان از  150 و 200 تا 250 هزار تومان است؛ شب‌بو، 100 تومان، 70 و 80 تومان است؛ مریم 60 تومان است؛ رز هم 80 تومان است؛ داودی 80 تومان است اما سبزه و سنبل و لاله و سینره به دلیل دخالت دلالان و دستفروش‌های سر چهارراه و میوه‌فروش ها و سایر مواردی که نام برده شد، قیمتشان بالاتر رفته.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.