• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 830اخبار امروز : 5
6
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران:

 آجیل كهنه نداریم/ كاهش شدید تولید آجیل در داخل

  • کد خبر : 3573
  • 16 مارس 2024 - 12:11
 آجیل كهنه نداریم/ كاهش شدید تولید آجیل در داخل
غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران اظهار كرد: ما تقریباً چد سالی است كه جنس كهنه نداریم چون تولید داخلی به شدت كاهش پیدا كرده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران درباره مشكلات شبكه توزیع كالا در كشور اظهار كرد: ما تقریباً چد سالی است كه جنس كهنه نداریم چون تولید داخلی به شدت كاهش پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه تولیدات باغات كشور در اواخر تابستان و اوایل مهرماه تبدیل به خشكبار می‌شود افزود: اكثر ارگان‌ها پنج روز مانده به شب یلدا و شب عید تصمیم به كنترل بازار می‌گیرند و قیمت دستوری تعیین می‌كنند در صورتیكه آجیل فروش جنس خود را خریداری كرده و با این اقدامات، ضرر می‌كند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران تصریح كرد: ما متأسفانه به خاطر بی نظمی‌ها و تصمیمات غیركارشناسی، در هفت قلم كالا جزو بزرگترین واركنندگان خشكبار دنیا هستیم. امسال تولید پسته ۳۰۰ هزار تن بود و ما ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن مازاد بر مصرف داخلی داریم كه اگر به درستی برنامه ریزی شود مشكلی به وجود نمی‌آید.

خدامی یادآور شد: كشور ایران نهال پسته را ۷۵ سال قبل به آمریكا داد و الان، كشور آمریكا اولین تولیدكننده و صادركننده پسته است.

وی افزود: كشور هند با ۱. ۵ میلیارد جمعیت به شدت خواهان خرما و پسته ایران است و از طرفی سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن بادام هندی قاچاق وارد كشور می‌شود از این رو ما به دفتر آقای مخبر پیشنهاد تهاتر دادیم اما اجازه این كار داده نمی‌شود و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد كشاورزی نیز باید وارد شود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.