• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 825اخبار امروز : 9
5
علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی:

چشم انداز بازار شبِ عید مطلوب نیست/ فروش شیرینی به‌شدت کاهش یافته/ گرانی و ماه رمضان اثرگذارند/ نهادهای ناظر سلیقه‌ای برخورد می‌کنند

  • کد خبر : 3548
  • 13 مارس 2024 - 10:45
چشم انداز بازار شبِ عید مطلوب نیست/ فروش شیرینی به‌شدت کاهش یافته/ گرانی و ماه رمضان اثرگذارند/ نهادهای ناظر سلیقه‌ای برخورد می‌کنند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، از آن‌جا که قدرت خرید مردم در یک روند کاهشی مداوم قرارگرفته، بسیاری از کالاها و خدماتی که کمی از نیازهای ضروری و اولیه افراد(نیازهایی که با حیات و زنده‌ماندن آن‌ها در ارتباطند)، فاصله دارد، از سبد و برنامه روزانه خرید و استفاده حذف شده‌اند. اما برخی از این حذف‌شدن‌ها صورت خوشی نداشته و می‌تواند آیین‌ها و سنن و آداب و رسوم ما ایرانی‌ها را دستکاری کند. از آن جمله است خرید و تهیه شیرینی شب عید.

بازارِ دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی و وضعیت واحدهای صنفی خبر از کسادی بازار دارند و رکود؛ چیزی که علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه این صنف، به آن اذعان دارد و در گفتگویی که با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران داشته، چشم‌انداز بازار شب عید را به هیچ‌عنوان مطلوب نمی‌داند. آن‌چه می خوانید حاصل این گفتگوی کوتاه با رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه‌قنادی در شب‌های عید است؛

 

بازار قنادان و واحدهای صنفی مربوطه در شب عید را به ‌لحاظ استقبال مشتری و مخاطب و میزان فروش واحدهای صنفی چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا امسال از این نظر، تفاوتی با سال‌های گذشته دارد یا خیر؟

متاسفانه کماکان به دلیل تورم و کوچک‌شدن سبد خانوار از یکسو و همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز از سوی دیگر، چشم انداز بازار شب عید علیرغم ثبات قیمت‌ها مطلوب نیست و فروش به شدت کاهشی است.

 

محصولات مربوط به صنف شما به لحاظ قیمت‌ در چه وضعیتی قرار دارند؟ ضمن اعلام قیمت‌های مصوب بفرمایید  که آیا تمهیداتی برای خرید شیرینی عید برای همه هموطنان فراهم شده؟

قیمت محصولات به دلیل رکود حاکم بر بازار هیچگونه تغییری نکرده و علیرغم افزایش بهای مواد اولیه مصرفی از ثبات نسبی برخوردار بوده و تابع کیفیت، درجه‌بندی و عرضه و تقاضا است. تمام پیش‌بینی‌ها به گونه‌ای انجام شده که بازار با خلا و کمبود کالایی مواجه نشود باید گفت که با توجه به قدرت خرید، چه بسا عدم تحقق فروش مورد انتظار باشد.

 

اگر بخواهید به چالش یا مشکلی جدی که این ایام پیش پای اتحادیه صنف شما و واحدهای صنفی‌تان قرار دارد، اشاره کنید، چه مواردی را در اولویت قرار می‌دهید؟

متاسفانه کاهش قدرت خرید و افزایش هزینه‌های اصلی خانوادها از قبیل مسکن ، خوراک ، پوشاک، آموزش و درمان منجر به کاهش سهم سایر ملزومات زندگی از جمله کالاهای قنادی در سبد خانوار شده که رفع آن خارج از عهده و توان صنوف است.

نکته دیگر برخوردهای سلیقه ای نهادهای ناظر در ایام پیکِ بازار است که همواره مشکلاتی برای اعضای صنف ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.