• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 825اخبار امروز : 9
6
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی:

بوی عید از بازار گلفروشان به مشام نمی‌رسد/ مردم دیگر به فکر خریدن گل و گلدان نیستند/ سنگ‌اندازی شهرداری‌ها با نزدیک‌شدن به سال نو بیشتر شده

  • کد خبر : 3475
  • 09 مارس 2024 - 13:19
بوی عید از بازار گلفروشان به مشام نمی‌رسد/ مردم دیگر به فکر خریدن گل و گلدان نیستند/ سنگ‌اندازی شهرداری‌ها با نزدیک‌شدن به سال نو بیشتر شده
پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران. گل فراوان و بازار کساد است؛ قیمت‌ها هم که افزایشی نداشته؛ 10 روز به شب عید مانده و بوی عید از بازار گلفروشان به مشام نمی‌رسد. این جملات را اکبر شاهرخی می‌گوید؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی. او به بیان نوعی بلاتکلیفی و سردرگمی میان واحدهای صنف خود می‌پردازد با این توضیح که مغازه‌دارها نمی‌دانند جنس بخرند، انبار کنند یا نه! چون هیچ چشم‌اندازی برای بازار گل وجود ندارد، آن‌ها هم نمی‌دانند چه کار کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی به مشکلات دیگری که گریبان واحدهای صنفی او را گرفته و در گفتگوهای قبلی هم مورد تاکید قرار داده بود، اشاره می‌کند؛ مشکل با دست‌فروش‌ها و با شهرداری‌ها؛ دستفروش‌هایی که بدون هیچ مانعی، آزادانه و بی‌آنکه مالیات یا سایر هزینه‌هایی را که واحدهای صنفی متحمل می‌شوند، بپردازند، به فعالیت مشغولند و شهرداری‌ها که هر زمین خالی را گیر می‌آورند، فورا غرفه‌بندی کرده، به بازار گل و گلفروشی بدل می‌کنند تا از قِبلِ آن سودی عایدشان شود.

شاهرخی می‌گوید که این مشکلات با نزدیک‌شدن به سال نو بیشتر هم شده‌اند؛ او به خیابانی کنار بازار گل محلاتی تهران اشاره می‌کند که پیاده‌روی آن به دستفروشان اجاره داده می‌شود.

گل به کالایی لوکس بدل و از سبدخانوار حذف شده

اما بازار گل واقعا کساد است و این گلی که زینت‌بخش خانه‌های مردم در برهه‌های زمانی متفاوت و شریک شادی و حتی غم آن‌ها بوده از سبد خانوار حذف شده؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی با اشاره به این حذف نه چندان خوشایند و نیز تبدیل‌شدن گل به کالایی لوکس، توضیح می‌دهد که مردم الان دیگر به فکر خریدن گل و گلدان نیستند؛ به فکر تامین مایحتاج روزانه خود هستند.

هنوز هیچ قیمتی برای گل‌های شب عید، مصوب نشده

هنوز هیچ قیمتی برای گل‌های شب عید، مصوب نشده و قیمت‌ها حدودا نزدیک به قیمت گل در روز پدر و کمی هم پایین‌تر است. از شاهرخی در خصوص سیر گران‌شدن قیمت گل که تاثیر زیادی در کاهش خرید مردم داشته می‌پرسیم؛ به گفته او، تولید گل زیاد نیست و اگر می‌بینید که روز مادر گل گران می‌شود به دلیل افزایش تقاضاست و میزان تولید، کفاف آن تقاضای زیاد را نمی‌دهد به همین دلیل قیمت گل یکمرتبه چهار یا پنج برابر می‌شود.

او می‌افزاید که الان همان تولید را داریم اما چون خریدار نداریم و تقاضا کم است، قیمت گل پایین می‌آید. از طرف دیگر قیمت تولید گل خیلی بالا رفته و این هم از نظر کارگر است و هم از نظر قیمت کود و سم و غیره.

به گفته شاهرخی قیمت برخی کودها 10 تا 12 برابر شده. او به تاثیر افزایش تورم اشاره کرده و اظهار امیدواری می‌کند که شب عید کاسبی گل، تکانی بخورد چراکه عده زیادی گل کاشته اند و اگر بازار شب عید خوب نباشد و این گل‌ها روی دستشان می‌ماند و نمی‌توانند خرجشان را دربیاورند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.