• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 825اخبار امروز : 9
6
رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد:

تشکیل کارگروه مشترک دولت و اصناف برای تنظیم بازار/ ۱۳۵ اتحادیه صنفی می‌توانند نقش موثری در تمام حوزه‌های اقتصادی ایفا کنند

  • کد خبر : 3472
  • 09 مارس 2024 - 13:01
تشکیل کارگروه مشترک دولت و اصناف برای تنظیم بازار/ ۱۳۵ اتحادیه صنفی می‌توانند نقش موثری در تمام حوزه‌های اقتصادی ایفا کنند
 حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران با اعلام استقبال از پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور برای ایجاد کارگروه مشترک دولت و اتاق اصناف، گفت: اصناف، کمک می‌کنند تا بازار شب عید و ماه رمضان بازار آرامی باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص جلسه اتحادیه‌ها و اصناف با معاون اول رئیس جمهور و نقش این تشکل‌های در تنظیم بازار، اظهار داشت: اصناف، بازاریان و کسبه در خصوص تنظیم و توازن بازار و عرضه و تولید و ارائه خدماتی دارای سابقه خیلی واقعی و قدیمی هستند.

وی افزود: اصناف و بازاریان در موضوعات مختلفی اعم از زمان کرونا و قبل و بعد از آن نقش اساسی در بازار تنظیم بازار داشتند که به بازاری آرام منجر شد و در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور نیز نقش کسبه، اصناف و اتحادیه می‌تواند یک نقش موثر باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: روز گذشته (سه‌شنبه) آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور با توجه به اطلاعاتی که راجع به بازار و اصناف داشت، جلسه‌ای با تعدادی از اعضای اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برگزار کرد و موضوعات، درخواست‌ها و مشکلات اصناف را شنید.

رستگار با اشاره به اینکه آقای مخبر توصیه‌هایی به اصناف و اتحادیه داشتند، بیان کرد: مهم‌ترین توصیه‌های معاون اول رئیس جمهور در شرایط فعلی به ما به عنوان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و کسبه در خصوص آرام نگه‌داشتن بازار بود و اینکه نگذاریم بازار از روال عادی خارج شود؛ یا اینکه گرانی بدون حساب و کتاب رخ ندهد و در خصوص تامین کالا مشکل و کمبودی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ۱۳۵ اتحادیه در رسته‌ها و گروه‌های مختلف اقتصادی در تهران فعال هستند که نقش موثری می‌توانند در تمام حوزه‌های اقتصادی ایفا کنند و آقای مخبر پیشنهاد دادند یک کارگروه به صورت دائمی توسط دفتر معاون اول رئیس جمهور و اتاق اصناف ایجاد شود و موضوعات مرتبط با حوزه اقتصاد و اتاق اصناف را پیگیری و مشکلات این حوزه را برطرف کند.

رئیس اتاق اصناف استان تهران با بیان اینکه تشکیل این کارگروه می‌تواند ثمرات خیلی خوبی در آرامش و تنظیم بازار داشته باشد، تصریح کرد: پیشنهاد این بود که یک همکاری مشترک بین اتحادیه‌ها و دولت ایجاد شود که همکاران ما در اتحادیه‌ها و اتاق اصناف از آن استقبال کردند و موافق این موضوع هستیم.

رستگار تاکید کرد: درخواست ما هم این است که ایفای نقشی که اصناف باید داشته باشند و حمایتی که دولت باید از این قشر تاثیر تاثیرگذار داشته باشد، در حد قابل قبول‌تری رخ دهد.

وی در خصوص تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، گفت: قطعاً اصناف کمک خواهند کرد تا بازار شرایط بازار آرامی در این ایام باشد. امروز نمایشگاه‌های بهاره اتاق اصناف با حضور وزیر صمت در شش نقطه تهران افتتاح شد و در حال برگزاری است. تلاش می‌کنیم هم از نظر کیفیت کالا و هم ازنظر قیمت تخفیف‌هایی بدهیم تا مردم در شب عید و ماه رمضان بتوانند از خدمات اصناف و اتحادیه‌ها استفاده کنند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.