• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1033اخبار امروز : 3
10
با حضور نایب رئیس اتاق اصناف تهران، ایستگاه موزه فرش دستباف افتتاح شد؛

جلوه‌گری نقوش ایرانی مقابل دیدگان مسافران مترو

  • کد خبر : 3261
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
جلوه‌گری نقوش ایرانی مقابل دیدگان مسافران مترو
آیین افتتاح ایستگاه موزه فرش دستباف درایستگاه متروی خیام تهران به همت اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف و شرکت متروی تهران و حومه برگزار شد.

آیین افتتاح ایستگاه موزه فرش دستباف در ایستگاه متروی خیام تهران به همت اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف و شرکت متروی تهران و حومه روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این مراسمِ گشایش، احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف تهران، مسعود سپهرزاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران، تنی چند از مقامات متروی تهران، تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی و پیشکسوتان اتحادیه صنف فرش دستباف، حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، از آنجا که روزانه شمار بالایی از شهروندان از وسیله حمل و نقل عمومیِ مترو در تهران استفاده می کنند، افتتاح موزه فرش دستباف و نمایش این نقوش ایرانی مقابل چشمان مسافران این وسیله نقلیه پرازدحام، ابتکار و ابداعی نوین است تا شما را از پرمشغلگی زندگی روزمره جدا کرده و به دل تاریخ کهن در چهارگوشه ایران بکشاند.

همینطور این موزه در مترو می‌تواند جهت ترویج فرهنگ پاسداشتِ هنر دستی ایرانیان و توجه بیشتر به اهمیت این کالای اصیل صادراتی در رونق اقتصادی کشور و نیز آشنایی شهروندان با آثار دستباف شهرها و مناطق مختلف در ایران اثرگذار باشد.

در شرح جزئیات موزه فرش مترو باید گفت که در این موزه ۱۴ تخته فرش‌های نفیس و اصیل ایرانی نوبافت و قدیمی در ابعاد ذرع و نیم وجود داشته که قدمت برخی از این آثار به ۷۰ سال می‌رسد.

گفتنی‌ست که آثار این گالری حاصل دست بافته‌های هنرمندان شهرهایی چون اصفهان، قم، مشهد، ورامین، ملایر، طارم و تبریز است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.