• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
4
احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران عنوان کرد:

عرضه کالا تا ۳۰درصد تخفیف در نمایشگاه بهاره و ضیافت رمضان/ شهر آفتاب برای اولین بار میزبان نمایشگاه بهاره

  • کد خبر : 3258
  • 20 فوریه 2024 - 12:13
عرضه کالا تا ۳۰درصد تخفیف در نمایشگاه بهاره و ضیافت رمضان/ شهر آفتاب برای اولین بار میزبان نمایشگاه بهاره
با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه بهاره و ضیافت رمضان- 15 تا 25 اسفند- نایب رئیس اتاق اصناف تهران صبح روز دوشنبه 30 بهمن در نشست خبری ضمن ارایه اطلاعات جدید از آفرها و ویژگی‎های اختصاصی در نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد.

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران در این نشست با بیان اینکه تاکنون برگزاری نمایشگاه بهاره و ضیافت رمضان در شش نقطه شامل پارک ارم، بوستان ولایت، فرهنگ سرای اشراق، سالن حجاب، بوستان گفت و گو و شهر آفتاب تعیین شده است گفت: امسال برای اولین بار یکی از مکان های برگزاری نمایشگاه بهاره به شهر آفتاب اختصاص دارد که تاکنون به دلیل برخی ویژگی‎ها و آفرها، استقبال خوبی از سوی اصناف و واحدهای صنفی برای حضور در این مکان انجام شده است.

وی به برخی از امکانات شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: در شهر آفتاب قیمت غرفه‏ها ۵۰ الی ۶۰ درصد پایین تر از دیگر مکان ها پیش‎بینی شده و برای سهولت رفت و آمد شهروندان عزیز بعد از ایستگاه متروی شاهد، اتوبوس هایی با فواصل زمانی کوتاه تعبیه می شود که نقل و انتقال، سریع‎تر و راحت‎تر انجام گیرد.

روز چهارشنبه سوری به جز نمایشگاه شهر آفتاب همه نمایشگاه تعطیل است

ابوالحسنی همچنین گفت: روز سه‎شنبه ۲۲ اسفند که مصادف با اول ماه مبارک رمضان و چهارشنبه سوری است همه نمایشگاه ها تعطیل است؛ اما پیش‎بینی شده در این روز ضمن اینکه شهر آفتاب تعطیل نباشد برنامه جشن و آتش بازی نیز در آن گنجانده شود.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در توضیح دیگر امکانات و خدمات رفاهی شهر آفتاب گفت: مقرر شده امسال در شهر آفتاب در سه غرفه A5- A4 و A6 عرضه و توزیع کالا به صورتی شرکتی بدون غرفه بندی از سوی یک شرکت انجام گیرد. در این سالن پوشاک و خشکبار با بهترین کیفیت و مناسب‎ترین قیمت ‎گذاری از سوی اتحادیه صنفی مربوطه ارایه خواهد شد؛ ضمن اینکه یک شرکتی، کارت های اعتباری ۲۰ میلیونی تومانی با بازپرداخت چهار ماهه بدون هیچ سود و بهره‎ای با گرفتن چک یا تاییدیه فیش حقوقی کارمندی را در اختیار خریداران خود خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: همچنین قرار بر این است که کارت های عابر بانک، بدون نام صادر شود که بعد از شارژ شدن توسط خریدار در صورت خرید از شهر آفتاب به جز خرید کالاهای اساسی علاوه بر دیگر تخفیفات یک تخفیف ۱۰درصدی دریافت می کند.

ابوالحسنی با تاکید بر حضور بازرسان اصناف و تعزیرات در  تمام ساعات ایام برگزاری نمایشگاه بهاره افزود: در طول برگزاری این نمایشگاه ها شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا تفاوت قیمت کالای ارایه شده با نمونه قیمت‎گذاری شده می توانند به بازرسان مراجعه و اطلاع‎رسانی کنند که مسلما به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد.

قیمت‎گذاری فقط از سوی اتحادیه های صنفی مربوطه

وی در خصوص نحوه قیمت‎گذاری کالاها و اقلام ارایه شده در این نمایشگاه هم بیان کرد: قیمت‎گذاری فقط از سوی اتحادیه های صنفی مربوطه و از طریق کارشناسان انجام می شود و به جز نمونه کالای قیمت گذاری هیچ واحدی حق توزیع کالای دیگر و مشابه را ندارد.

کالاهای ارایه شده در نمایشگاه های بهاره به گفته نایب رئیس اتاق اصناف تهران شامل کیف و کفش، پوشاک، کالای خواب، شیرینی و شکلات، خشکبار و . . . با تخفیف های مصوب تا ۳۰درصد و همچنین کالاهای اساسی و تنظیم بازاری شامل شکر، گوشت، مرغ، روغن و . . . خواهد بود که قیمت این اقلام به صورت روزانه و تخفیف ۲ تا ۳درصدی توزیع می شود.

لازم به ذکر است ایام برگزاری این نمایشگاه بر اساس اطلاعات منتشر شده از ۱۵ تا ۲۵ اسفند بوده که زمان برگزاری آن در ایام عادی از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب و با شروع ماه رمضان از ساعت ۳ بعداز ظهر تا ۱۱ شب خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه جزو هیچ کدام از اختیارات و وظایف وزارت ارشاد نیست

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص نتیجه پیگیری اتاق اصناف مبنی بر برگزاری هرگونه نمایشگاه در سطح شهر با مجوز اتاق گفت: خوشبختانه در این مورد طی تعاملات و نشستی که با شهرداری داشتیم بازخوردهای مناسبی داشتیم و شهرداری همکاری مناسبی داشته است؛ اما علی رغم اینکه برگزاری نمایشگاه جزو هیچ کدام از اختیارات و وظایف وزارت ارشاد نیست؛ همچنان تحت عنوان عفاف و حجاب نمایشگاه‎هایی برگزار می شود که در آن اقلامی هر چند پوشاک عرضه می شود که پیگیر این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد: عرضه کالا هر کجا و به شکلی باید با مجوز اتاق اصناف انجام گیرد؛ لذا ادعای وزارت ارشاد مبنی بر ارایه و عرضه کالای حجاب نادرست بوده ضمن اینکه پرسشی که در میان پیش می آید موضوع مهم بازرسی و نظارت بر این نمایشگاه‎هاست.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3258
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 239 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.