• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1034اخبار امروز : 4
9
عبداله عامری رئیس اتحادیه صنف دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، سراها و سردخانه‌ها:

انبارهای سرد و خالی و بازار متروکه اعضای این صنف/ اینجا برگشت پول وجود ندارد/ انبارداری اصلا توجیه اقتصادی ندارد

  • کد خبر : 3238
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
انبارهای سرد و خالی و بازار متروکه اعضای این صنف/ اینجا برگشت پول وجود ندارد/ انبارداری اصلا توجیه اقتصادی ندارد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، رکود و کسادی و بازارهای خالی و سوت و کور این روزها گریبان بسیاری از صنوف را گرفته و سعی دارند یکی یکی آن‌ها را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، رکود و کسادی و بازارهای خالی و سوت و کور این روزها گریبان بسیاری از صنوف را گرفته و سعی دارند یکی یکی آن‌ها را به تعطیلی بکشاند.

یکی از این صنوف به دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، سراها و سردخانه‌ها مربوط می‌شود و مشکلاتشان که به مسائل دارایی، شهرداری و بیمه گره خورده است؛ همچنین سامانه جامع انبارها و تلاشی بی‌فایده برای توجیه اعضای اتحادیه که می‌بایست ورود و خروج کالا را ثبت کنند به این دلیل که زمان کافی برای آموزش این قسم ثبت کالا وجود نداشته است.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، سراها و سردخانه‌ها به مشکلات دیگری که گریبان گیر صنف شده‌اند هم اشاره کرده برای نمونه معضلاتی که شهرداری برای اعضای این اتحادیه به وجود آورده است؛  عبداله عامری، می‌گوید که شهرداری چند سال متوالی است که عوارض و پسماند و نوسازی ما را زیاد می‌کند و این را انباردارها به ویژه آن‌هایی که باید مکان بزرگی برای انبار داشته باشند، متوجه می‌شوند چراکه عوارض نوسازی دو برابرمی‌شود همینطور پسماند و عوارض کسب پیشه.

عامری به دردسرهای سامانه جامع انبارها اشاره می‌کند که بر اساس آن ورود و خروج همه نوع کالا الزامی است و باید یکی یکی آن را بنویسی و کد ملی راننده و صاحب کالا را بدهی که این موضوع هنوز برای اعضای ما توجیه نشده و هر روز زنگ می‌زنند سوال می کنند که چه کار کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه صنف دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، برخی اعضای آن ها انبارهایشان اجاره‌ای است و  در شرایطی که کار و کاسبی دچار رکود است باید اجاره‌ انبار را نیز بدهند.

او می‌گوید که این کار ما توجیه اقتصادی ندارد و فکر کنید کسی درصدی گذاشته و بخواهد کار انبارداری کند و با برگشت پول ندارد؛ از سوی دیگر ۵۰ تا ۶۰درصد انبارهای ما ورثه‌ای است اما امروزه اگر کسی بخواهد انباری ایجاد کرده و با این شرایط کار کند اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

مالیات و ارزش افزوده هم مشکل دیگری است که رئیس اتحادیه این صنف به آن اشاره می‌کند. او می‌گوید: ما از روز اول گفتیم کار ما خدماتی است و مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد. به ما گفتند درست می‌شود اما همه الان درگیر ارزش افزوده هستند و هفته‌ای نیست کسی به اتحادیه مراجعه نکرده و از این مشکل نارضایتی خود را اعلام نکند.

اما رکود بازار چه تاثیری بر انبارها و سردخانه‌ها گذاشته؟ چطور این‌ها را به هم ارتباط بدهیم؟

رئیس اتحادیه صنف دارندگان انبارهای کالاهای تجاری و بازرگانی، سراها و سردخانه‌ها می‌گوید:  یک زمانی کالاهای خارجی وارد می‌شدند و انبارها پر می‌شدند الان عدم ورود این کالاها باعث ایجاد نوعی رکود و نصف شدن کار انباردارها شده.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.