• امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
5
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران:

قیمت جدید مرغ اعلام شد/ قیمت مرغ در شب عید تغییری ندارد

  • کد خبر : 3205
  • 17 فوریه 2024 - 13:20
قیمت جدید مرغ اعلام شد/ قیمت مرغ در شب عید تغییری ندارد
مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران قیمت هرکیلو ران مرغ ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان، سینه ۱۷۰ هزارتومان و فیله مرغ ۲۱۰ هزارتومان را اعلام کرد و گفت: با توجه به مازاد عرضه بر تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان سال تغییری نداشته باشد.

یوسف‎خانی گفت: با توجه به تولید بالای ۳۰۰ هزارتن گوشت مرغ و احتساب نیاز داخل، حداقل ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزارتن مرغ مازاد به منظور ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران حداکثر نیاز ماهانه مرغ گرم را ۲۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای، تولید گوشت مرغ بالای ۳۰۰ هزارتن است که این میزان ۳۰ تا ۴۰ هزارتن مازاد بر نیاز کشور است.

ماهانه ۴۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار در حال جمع آوری است

یوسف‎خانی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور، پشتیبانی امور دام در حال جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار به منظور تامین ذخایر استراتژیک و جلوگیری از استمرار روند کاهشی قیمت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به میزان تولید مرغ و حجم ذخایر پیش‎بینی می‌شود که نوسانی در بازار مرغ ماه رمضان و شب عید اتفاق نیفتد.

او از توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو مرغ زنده با نرخ ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.

یوسف‎خانی گفت: در حال حاضر عرضه مرغ منجمد با نرخ ۶۵ هزارتومان در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال عرضه است چراکه برخی خریداران تمایل به خرید مرغ منجمد دارند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.