• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
7
با حضور فرماندار تهران در اتاق اصناف برگزار شد؛

نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران حراست‌های صمت استان تهران

  • کد خبر : 3183
  • 14 فوریه 2024 - 10:59
نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه‌های صنفی و مدیران حراست‌های صمت استان تهران
نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه‎های صنفی و مدیران حراست‎های صمت استان تهران با حضور احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران، رشیدی نماینده وزارت اطلاعات، حمیدرضا رستگار، رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، روسا و هیات مدیره اتحادیه های صنفی و مدیران حراست‎های صمت استان تهران امروز صبح 25 بهمن 1402 در سالن همایش‎های اتاق اصناف تهران برگزار شد.

نشست تخصصی- توجیهی روسای اتحادیه‎های صنفی و مدیران حراست‎های صمت استان تهران با حضور احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران، رشیدی نماینده وزارت اطلاعات، حمیدرضا رستگار، رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران، روسا و هیات مدیره اتحادیه‎های صنفی و مدیران حراست‎های صمت استان تهران امروز صبح ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در سالن همایش‎های اتاق اصناف تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، در این جلسه که با محوریت بررسی نقش تاثیرگذار حضور اصناف در ایجاد تحرک و پویایی اجتماعی و سیاسی میان جامعه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رئیس اتاق اصناف و فرماندار تهران طی سخنانی به تبیین نقش و اهمیت این دوره از انتخابات و میزان اثرگذاری حضور اصناف و آحاد جامعه در آن پرداختند.

اصناف نقشی بی‎بدیل در تمام برهه‎ها داشته و دارند

رئیس اتاق اصناف تهران در گفته های خود با یادآوری و تاکید بر نقش اصناف در تمام حوزه ها و برهه‎ها گفت: اصناف نقشی بی‎بدیل در تمام حوزه‎های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد. این قشر در جای جای جامعه تاثیرگذار و نقش آفرین است و این ویژگی بر کسی پوشیده نیست.

حمیدرضا رستگار با اشاره به چالش‎های متعدد اصناف در سال‎های اخیر تاکید کرد: علی‎رغم تمام مشکلات و مسائل موجود که هر کدام به اصناف آسیب می‎رسانند به دلیل اصالت و پیشینه‎ایی که این قشر دلسوز جامعه و مردم دارند باز هم پای کار هستند و برای ممکلت خود تلاش می کنند.

وی افزود: در این چند سال، اصناف و اقشار مختلف جامعه فشارهای روحی و روانی بسیاری متحمل شده‎اند که با تکنیک‎های مختلف در میان جامعه رسوخ یافته و دائما بر ذهن و فکر ما کار کرده‎اند که مهمترین آن ایجاد یاس و ناامیدی است. ناامیدی مثل موریانه طی زمان اثر می‎گذارد.

درخشندگی و اصالت اصناف باید در این رخداد مهم بروز و ظهور کند

رستگار در ادامه به برگزاری انتخابات پیش روی -دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی- اشاره کرد و گفت: در حقیقت انقلاب اسلامی به یاری و پشتوانه اصناف، کسبه و بازار پیروز شد و جنگ نیز با کمک همین اصناف هشت سال دوام آورد؛ لذا امید داریم کمافی‎سابق این درخشندگی و اصالت اصناف در این رخداد مهم بروز و ظهور داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: اصل مهم حضور و پشتیبانی ما در این عرصه است که اثرگذارتر از هر سلاح در حمایت از نظام و مملکت است.

رستگار ادامه داد: بدون شک آن چیزی که ماندگاری هر حکومتی را تداوم می بخشد؛ بودن مردم کنار آنها و حضور بموقع مردم است که از هر سلاح نظامی کارسازتر است. خیلی وقت ها با القائات نادرست و ایجاد یاس و ناامیدی می خواهند اقتدار کشور و نظام را تحت شعاع قرار دهند اما حضور بموقع ما و اثر بی‎بدیل اصناف می تواند تمام این حربه ها را خلع سلاح کند.

اصناف جز حق و حقوق قانونی خود چیز دیگری از حکومت نمی‎خواهد

وی همچنین در بخشی از صحبت‎های خود با بیان اینکه اصناف جز حق و حقوق قانونی خود چیز دیگری از حکومت نمی‎خواهد تصریح کرد: تنها تکته ای که در نظر داریم و انتظار داریم به عدالت و انصاف اجرا شود حقوقی است که در متن قانون برای هر شهروند و هر قشری پیش‎بینی شده است.

رستگار در پایان تاکید کرد: علی رغم تمام مشکلات و چالش های موجود با توجه به اصالت و پیشینه ایی که داریم و دلسوزیی که میان این قشر وجود دارد و همیشه موجبات آرامش بوده است به مانند همیشه پویا بوده و سرزندگی در میان مردم را تحقق خواهیم داد.

در ادامه این جلسه احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به نقش اصناف در قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب گفت: با مروز انقلاب اسلامی نکته‎ای بسیار خاص، پررنگ  می‎شود و آن هم حضور اصناف در تمام حوزه‎ها و برهه‎های این انقلاب تاریخی است که در فرایند شکل‎گیری این نهضت خود را نشان می‎دهد.

فرماندار تهران ادامه داد: اصناف در آن زمان به نوعی با پشتیبانی‎ها و حمایت‎های خود سیستم کشوری را راهبری می‎‎کرد و تمام عرصه‎های خطرناک همه در حوزه بازار بود و این پیامی داشت؛ اینکه اصناف تحلیلگر، جریان‎ساز و سیاست‎‎شناس بوده و قشری خنثی نبودند. در واقع اصناف از فضای اقتصادی برای پایداری و تامین منابع حوزه سیاسی، استفاده می کردو پایه بسیاری از کارها و اتفاقات خوب از حوزه اصناف شروع می‎شده است.

چرا اصناف تا این حد در نظام جمهوری اسلامی و مملکت ما مهم و اثرگذار هستند؟

معاون استاندار تهران با طرح این سوال که چرا اصناف تا این حد در نظام جمهوری اسلامی و مملکت ما مهم و اثرگذار هستند؟ گفت: اصناف می‎توانند با اثرگذاری بی‎بدیل خود همیشه رتبه اول را در تمام حوزه‎ها حتی در فرهنگ‎سازی داشته باشند و در این عرصه حتی مهم‎تر از رسانه‎ها عمل کنند. در حوزه اقتصادی هم اصناف بویژه اصناف تهران از آنجا که در مرکزیت قرار دارند نشان هستند و عملکرد آنها می‎تواند اثرگذار باشد از سوی دیگر در فضای بین‎الملل و شبکه‎های ارتباطی هم نمی توان آنها را نادیده گرفت. اصناف تغییر نمی‎کند حتی با حضور تکنولوژی؛ چون عقبه تکنولولژی هم همین شبکه اصناف است.

پویایی، تحرک، تلاش، حرکت و در جا نزدن از خصوصیات اصلی اصناف است

قیومی تاکید کرد: پویایی، تحرک، سرزندگی، نشاط، تلاش، حرکت و در جا نزدن از خصوصیات اصلی اصناف است که باعث می‎شود در تمام حوزه‎ها نقش‎آفرینی کنند و همین ویژگی‎ها باعث اهمیت آنها می شود.

فرماندار تهران با اشاره به تایید صلاحیت ۳۵۳۵ نفر از ثبت نام کنندگان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی گفت: این اتفاق بزرگی است که در این دوره رخ داده و مهمتر اینکه تعداد زیادی از این تایید صلاحیت شدگان جوان و بین ۳۵تا ۴۵ ساله هستند که به گونه‎ای با توانایی قدم پاپیش گذاشته‎اند تا برای اداره مملکت به شکلی نو با تفکری جدید اعلام موجودیت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت، حاکمیت کار خود را انجام داده است افزود: گسترش، تنوع و همه‎گیری مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم از وظایف حاکمیت بود که به شکلی موثر آن را انجام داد و تعداد ۳۵۳۵ برای کاندیداتوری موید این مهم است.

دعوت از اصناف برای مشارکت صددر صدی و ایجاد تحرک سیاسی و اجتماعی

دعوت از اصناف برای مشارکت صددر صدی و ایجاد تحرک سیاسی و اجتماعی در جامعه از مهمترین نکاتی بود که فرمانداری تهران در این جلسه نسبت به آن تاکید کرد و گفت: شما به عنوان اصناف در ایجاد تحرک سیاسی، اجتماعی کشور نقش دارید. تحرک، نشاط، پویایی، سرزندگی، تلاش و حرکت از خصوصیات اصلی شماست و این روحیه بسیار خوبی است که ما توقع داریم به عنوان حلقه‎های میانی اثرگذاری حضور داشته باشید. حلقه های میانی به مراتب اثرگذاری بسیاری دارد و باید از پتانسیل آن استفاده شود.

فرماندار تهران در بخشی از صحبت های خود گفت: شما درون نظام تعریف شده‎اید و دغدغه‎مند هستید و فرق می‎کنید با قشرهای دیگر. در وضعیت حساسی هستیم و باید مواظب باشیم. باید حواسمان به این فاصله کم مانده تا قله باشد.

وی تاکید کرد: این انتخابات مفاهیم مردم‎سالاری دینی را نهادینه می‎کند. تکلیف ما و شماست تا این اتفاق در فضای ایجاد شده رخ دهد. فضا را طوری طراحی و فراهم کنیم که مردم و خاص جوانان پای کار بیایند و مشارکت کنند. کمک کنید تحرک سیاسی و اجتماعی که اولی بر دیگر امور است را تحقق بخشیم .

پویایی و تحرک شهری نیازمند همیاری اصناف است

فرماندار تهران در پایان با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات مفاهیم گسترده‎ای دارد که تلاش همه را می طلبد بیان کرد: یک سری کارها را ما به عنوان حاکمیت انجام دادیم و یک سری امور را هم شما باید انجام دهید؛ چرا که مردم چهره به چهره با شما در ارتباط هستند، حرف شما برای آنها سند و حجت است؛ لذا در پویایی و تحرک بیشتر شهر نیازمند همیاری شما به عنوان قشری از مردم هستیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3183
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 204 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.