• امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
6
رئیس اتاق اصناف تهران در نشست روسای اتاق های سه گانه اصناف، تعاون و بازرگانی تهران:

دبیرخانه مشترک اتاق‌های سه گانه بخش خصوصی تشکیل می شود/ تفاهم‎نامه‌ همکاری‌های سه‌جانبه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون منعقد شد

  • کد خبر : 3080
  • 07 فوریه 2024 - 12:36
دبیرخانه مشترک اتاق‌های سه گانه بخش خصوصی تشکیل می شود/ تفاهم‎نامه‌ همکاری‌های سه‌جانبه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون منعقد شد
حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران در نشست هم‌اندیشی اتاق‎های سه‎گانه بخش خصوصی- اتاق اصناف تهران، اتاق بازرگانی تهران، اتاق تعاون استان تهران- که در محل اتاق تعاون با حضور روسا، اعضای هیات رئیسه و مدیران ارشد این سه نهاد برگزار شد از تشکیل دبیرخانه مشترک سه گانه اتاق‌های بخش خصوصی برای بهبود و ارتقای تعاملات فی مابین جهت ایجاد وحدت‌نظر و هم‌صدایی در تعامل با دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و مطالبه‌گری از آنها خبر داد.

رئیس اتاق اصناف تهران در سخنان خود به جایگاه سه اتاق در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این سه اتاق که مورد تاکید قانون‌گذار قرار گرفته، تشکل‌هایی مردم‌نهاد و غیردولتی هستند که خود انتظام دارند و مستقل از بودجه دولتی هستند و این یک مزیت بالقوه اجتماعی است.

شکل‌گیری همکاری سه‌جانبه هدفمند بین سه اتاق بخش خصوصی
رستگار هدف از برگزاری این نشست را شکل‌گیری همکاری سه‌جانبه هدفمند بین این سه اتاق بخش خصوصی برشمرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با تاکید بر دارایی‌های اجتماعی، منافع اعضای سه اتاق را پیگیری کنیم.
رستگار با اشاره به اینکه این سه اتاق در گذشته همکاری‌های پراکنده و غیرمنسجمی داشته‌اند، افزود: در صورت اشتراک نظر این سه نهاد روی موضوعات مختلف، امکان اتخاذ تصمیم بدون نظر بخش خصوصی در دولت و مجلس دشوار خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران در بیانات خود به مزیت بالقوه اتاق‌های سه‌گانه اشاره و تصریح کرد: پتانسیل اتاق‎های سه گانه مستقل از بودجه های دولتی به معنای واقعی یعنی مزیت بالقوه اجتماعی که شاید در کشورهای دیگر نمونه آن وجود نداشته نباشد.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اهمیت توجه به مرکزیت تهران و رخدادهای اجتماعی و فعالیت های اقتصادی درون آن خاطرنشان کرد: نیمی از رویدادهای اقتصادی در تهران رقم می‎خورد و این نیاز به توجه دارد.

وی تاکید کرد: رفع موانع برای کسب و کار و ایجاد شرایط مطلوب و مرتفع کردن چالش هایی که بعضا باعث اخلال در نظام اقتصادی می شود را می توان از طریق گسترش همکاری بیشتر این سه اتاق مورد توجه داد.
او در ادامه به انتخابات مجلس پرداخت و عنوان کرد که اتاق‌‌های سه‌گانه تاکنون نماینده‌ای در مجلس نداشته‌اند اما از این پس با همکاری یکدیگر می‌توانیم این موضوع مهم را مورد پیگیری قرار دهیم.

رستگار تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و مزیب‎های بالقوه موجود این مراکز، هدف از این جلسه تقویت و توسعه همکارهای سه جانبه اتاق‎هاست و امیدوارم منافع همکاران در سه اتاق پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که شاید همکاری های این سه اتاق پراکنده بوده اما انسجام نداشته است و این در حالی است که هر سه اتاق می بایست روی موضوعات مشترک اتفاق نظر داشته باشند.

همکاری برای افزایش وزن مطالبات بخش خصوصی
در ادامه این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن قدردانی از همراهی اتاق تعاون و اتاق اصناف برای شکل‌گیری این تعامل سه‌جانبه گفت: از مهمترین وظایف سه اتاق می‌توان به تعامل با حاکمیت اشاره کرد و این وظیفه با همکاری سه اتاق در شکل جدیدی که از امروز ایجاد شده، بهتر پیگیری خواهد شد و امیدوارم به توسعه سفره مردم و رفع مشکلات ناشی از تورم ختم شود.
محمود نجفی عرب یکی از دستاوردهای این جلسه را کمک به مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و گفت: مجلس نقش اساسی در فضای کسب‌وکار دارد و مشارکت مردم در این انتخابات بسیار حائز اهمیت است.
او در ادامه به ملاقات اخیر تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این نشست بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد تاکید کردند و نکات بسیاری را در ارتباط با توسعه کسب‌وکارهای بخش خصوصی بیان فرمودند. بنابراین ما از همین نقطه می‌توانیم مطالبه‌گر باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: انتظار این است که مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی به دنبال تسهیل‌گری باشند، اما مشاهده می‌کنیم که با وضع قوانین دست و پاگیر عرصه بر فعالان حوزه کسب‌وکار تنگ‌تر می‌شود. البته این مسایل را می‌توان از طریق همکاری، معاضدت و تعاون حل کرد. به بیان دیگر می‌توانیم با همکاری یکدیگر وزن مطالبات خود را از دستگاه حکمرانی افزایش دهیم. طرح این مطالبات نیز برای منافع شخصی نیست بلکه پای مردم در میان است.

اهتمام بر رفع مشکلات فعالان اقتصادی در میان اصناف و حوزه بازرگانی
در این جلسه همچنین رئیس اتاق تعاون استان تهران طی سخنانی توضیح داد که هم‌اندیشی و اتحاد سه‌گانه برای دستیابی به اشتراک نظر در تعامل با دولت و پیشبرد امور فعالان اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.
محمد خان‎بلوکی در سخنانی تاکید کرد: رفع مشکلات فعالان اقتصادی و ارباب رجوع چه در طبقه اصناف چه طبقه بازرگانی از اهداف اصلی این گردهمایی بوده است.

رئیس اتاق تعاون استان تهران گفت: در ابتدا اتاق های تهران هر کدام به تنهایی عمل می کردند و ما تصمیم گرفتیم یک واحد شویم و بتوانیم در بخش های غیردولتی حرفی برای گفتن داشته باشیم و این هدف گذاری با همکاری یکدیگر برای رفع مشکلات است.
خان‎بلوکی ادامه داد: ایجاد دبیرخانه مشترک با توجه به روند جلسه با هماهنگی و به طور مستمر از اهداف این نشست است.
رئیس اتاق تعاون استان تهران تاکید کرد: رفع مشکلات ارباب رجوع چه در طبقه اصناف چه طبقات بازرگانی از اهداف دیگر این گردهمایی بوده است.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3080
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 159 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.