• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
15
ابراهیم کریمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

راهکارهای مبارزه با تخفیف‌های غیرمتعارف در بازار کتاب بررسی می‌شود

  • کد خبر : 301
  • 21 آگوست 2023 - 10:24
راهکارهای مبارزه با تخفیف‌های غیرمتعارف در بازار کتاب بررسی می‌شود
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تخفیف‌های غیرمتعارف را یکی از چالش‌های جدی کتابفروشان دانست و از بررسی و کارشناسی راهکارهای مبارزه با آن خبر داد.

ابراهیم کریمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به تلاش‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در زمینه برخورد با قاچاق کتاب، عنوان کرد: اتحادیه سال‌ها است که در حد توان خود در کارگروه‌ صیانت از حقوق ناشران، نویسندگان و مترجمان با متخلفان مبارزه می‌کند، زیرا معتقد است که منافع اعضای اتحادیه ضایع می‌شود.
وی در ادامه، تخفیف‌های غیرمتعارف را یکی از چالش‌های جدی کتابفروشان و بازار کتاب اعلام کرد و افزود: موضوع تخفیف در اتحادیه مطرح است و فعالان حوزه نشر در حال بررسی و کارشناسی آن هستند تا به راهکاری برسیم و به صورت جدی با این پدیده مبارزه شود.
کریمی ادامه داد: عموم آثاری که با تخفیف عرضه می‌شوند، کتاب‌های نازل، بدل و رونویسی شده از ترجمه‌های معتبر و خوب است که ناشران بزرگ منتشر و با تلاش مترجمان نامی روانه بازار نشر شده است.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه انتشار و عرضه این آثار موجب بی‌اعتمادی خوانندگان و مخاطبان کتاب خواهد شد، گفت: آثار ادبی اگر خوب و ارزشمند باشند با تخفیف عرضه نمی‌شود، عرضه کتاب با تخفیف‌های متعارف و غیرمتعارف نشان می‌دهد که این کالا نازل است.
کریمی با طرح این موضوع که به کتاب خوب چوب حراج نمی‌زنند، گفت:‌ تلاش می‌کنیم علاوه بر فرهنگسازی برای جامعه، درباره این پدیده روشنگری کنیم که «هر ارزانی‌ای بی‌دلیل نیست» البته از رسانه‌ها هم می‌خواهیم در این زمینه روشنگری کنند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.