• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
کل اخبار 1252اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

مراجع بالادستی به جای رعایت حال صنوف به آن ها اخطار می دهند!/ هشدار در خصوص تعطیلی گسترده واحدهای صنفی و بیکاری نیروهای انسانی/ فقط خدا می تواند به مردم و اصناف کمک کند مسئولان مشغول رسیدگی به فروشگاه های زنجیره ای هستند/ خواربارفروشان نگذاشته اند آب در دلِ مردم تکان بخورد آیین بزرگداشت مجاهد شهید سیدحسن نصرالله برگزار شد نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مقاومت، سید حسن نصرالله چرا از سرای ایرانی ناراحتیم؟/ نظارت فقط بر کاسبانِ ما در۲۰ متر فضا نیست؛ به سراهای ۲۰ هکتاری ایرانی هم بپردازید! اتفاقات ناخوشایندی از سوی وزراتخانه در حال رخ دادن است/ به اتحادیه ما در رابطه با کسر ضرایب مالیاتی بی توجهی می شود/ بسیاری از واحدهای چوب و تخته از تهران خارج شده اند ناکارآمدی سازمان‌های حقوق بشری در اشاعه صلح/ مسلمین جهان، موضع محکم‌تری نسبت به این رژیم سفاک اتخاذ کنند شهادتِ سید مقاومت تصویری دوباره از ددمنشیِ رژیم مجعول و غاصب فلسطین اشغالی است دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد شرایط جدید فروش طلا اعلام شد/ الزام احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی تکالیف مؤدیان در مورد اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده تابستان ۱۴۰۳ یک بام و دو هوا در حوزه متولیان صنعت چاپ/ افزایش قیمت مواد اولیه نشر کتاب و نشریات را در منگنه قرار داد رکود و کسادی بازار میوه/ صدور فاکتور الکترونیکی موجب شفافیت بازار می‎شود

9
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت:

اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌دهیم

  • کد خبر : 2983
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌دهیم
علیرضا شاه‎میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت تاکید کرد: این وزارتخانه اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌دهد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در همایش ملی بازرسی، نظارت و کنترل بازار با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فروش کالای بهاره از سوی شهرداری، غیرقانونی است، تصریح کرد: رکود در اصناف جدی است و در حوزه پوشاک و کفش که بخش عمده فروش خود را در شب عید انجام می‌دهند، باید توجه ویژه داشت.

وی اظهار کرد: قدرت خرید مردم باید بهبود یابد؛ اما به طوری که منجر به تورم نشود. بر این اساس باید تامین مالی بخش تولید و توزیع انجام شود؛ اما حجم نقدینگی رشد نکند. بنابراین نقدینگی باید در بخش غیر مولد کم و وارد بخش مولد شود. چراکه اگر قدرت خرید مردم بالا نرود، تولید آسیب می‌بیند.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه در جلسه اخیر تنظیم بازار جمع بندی شد وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسکن و راه و شهرسازی بر تنظیم بازار در حوزه خود ورود داشته باشند، اظهار کرد: کسانی که متولی حفظ ارزش ریال هستند، باید اقدامات لازم را انجام دهند. در حوزه پولی مالی مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان گفت که به خاطر تحریم باید هر سال این اندازه تورم داشته باشیم. وقتی در کف بازار، قیمت ارز و املاک رشد می‌کند نرخ کالا ها نیز رشد می‌کند، اما ما مسئولیت خود را انجام می‌دهیم.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در وزارت صمت مسئله تامین کالا نکته اصلی تنظیم بازار است و وقتی موجودی باشد بازار نیز تنظیم می‌شود، گفت: در زمینه لاستیک نیز مسئله همین بود و اقدامات لازم برای تنظیم بازار انجام شد.

شاه‎میرزایی با بیان اینکه در برنامه‎ریزی جدید تنظیم بازار، قانون انتزاع سر جای خود است، اما در حوزه بازرسی اقدامات به صورت متمرکز و هماهنگ انجام می‌شود، اظهار کرد:  اصناف به تازگی در این رابطه با وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌ای در این ارتباط امضا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جایگزین شدن ارز دولتی با یارانه نقدی از سال ۱۴۰۱، گفت: قرار بود بعد از مدتی هم کالابرگ جایگزین یارانه نقدی شود، اما چیزی که در حال اجراست کالا برگ نیست. در اصل اینکه همان پولی که به مصرف کننده نهایی می‌دهیم، به فروشگاه‌ها پرداخت کنیم، کالابرگ نیست.در صورتی که به جای پول به فروشگاه‌ها، اعتبار برای خرید داده و زنجیره کالا تامین شود، می‌توان گفت طرح کالابرگ اجرا شده است.

معاون وزیر صمت همچنین بر لزوم مدیریت میادین میوه و تره بار به وزارت جهاد کشاوی برای عرضه کالاهای با قیمت مصوب و تنظیم بازاری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره عید تا عید و سه رکن اعتبار خرید، نمایشگاه و فروش ویژه برای حمله به بازار است، تصریح کرد: اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌دهیم. وزارت ارشاد هم فقط مسئول طراحی لباس است و نمایشگاه مد لباس نباید فروش داشته باشد. اما اگر در هر استانی اصناف خودشان در حوزه نمایشگاه فعال نباشند، ما نمی‌توانیم کمکی کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.