• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1033اخبار امروز : 3
11
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و نائب رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد؛

عبور از هفتخوانِ ثبت مجوز با همکاری کافی‌نت‌ها/این یک بازی سه سر برد است؛ مردم، درگاه ملی صدور مجوزها و کافی‌نت‌ها / دریافت مجوز آسان می شود

  • کد خبر : 2930
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
عبور از هفتخوانِ ثبت مجوز با همکاری کافی‌نت‌ها/این یک بازی سه سر برد است؛ مردم، درگاه ملی صدور مجوزها و کافی‌نت‌ها / دریافت مجوز آسان می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران اگر نگوییم برای همه، اما برای شمار بالایی از متقاضیان گرفتن مجوز (همه مجوزها) که بایستی به درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار مراجعه کنند، آسان نیست که تمامی مراحل بارگذاری اطلاعات و مدارک را با موفقیت طی کرده و در نهایت، مراحل نهایی درخواست مجوز خود را به ثبت برسانند. این راهی دشوار و پر پیچ و خم است که حالا قرار است از طریق توافقی که مابین اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران به ریاست محمدرضا فرجی تهرانی و امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار، صورت گرفته، از پیش پای گیرندگان مجوز برداشته شود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران که به نظر، ضرورت این امر را با توجه به شرایط زیستی و افزایش ضریب دقت، درک کرده است با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران در این خصوص، گپ و گفتی داشته و بیراه نیست اگر بخواهیم نقشی اثر گذار برای اتحادیه صنف فناوران رایانه در عبور از هفتخوان ثبت مجوز در نظر بگیریم.

در این تفاهم از کافی نتها به عنوان حلقه های زنجیرهوار وشبکه های مویرگی واسطی یاد شده که قرار است فرآیند ثبت مجور توسط آنها صورت گیرد. در این میان جهت آماده سازی و فراهم شدن زمینه های مقتضی و نیز حرفه ای کار، توضیحاتی توسط رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه و نائب رئیس اتاق اصناف تهران، ارائه شده است که در زیر می خوانیم؛

کافی نتها دوره های آموزشی را با نظارت مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، در اتاق اصناف تهران خواهند گذراند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از توافقی با مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار، خبر داده و به پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، می گوید که مقرر شده بر اساس این تفاهم، صاحبان و دارندگان کافی‌نت‌های کشور، دوره های آموزشی را در اتاق اصناف شهر خود بگذارنند.

محمدرضا فرجی تهرانی، از این  طرح آموزشی تحت عنوان پایلوت یاد می کند که قرار بر این شده، ابتدا در تهران اجرا شود، تا کافی نتها بر اساس این آموزش ها بتوانند خدماتی مشابه درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار را ارائه دهند.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران به این نکته هم اشاره میکند که این دریافت مجوزها صرفا منحصر به پروانه های کسب نیست. به این معنا که هر مجوزی که از طریق سامانه درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار صادر می شده حالا امکان ارائه و ثبت از طریق کافی نتها را داراست.

بعد از مرحله آموزش؛ تبیین نرخ نامه

اما پس از اینکه کافی نتها دوره های آموزشی را گذراندند، گام دوم به گفته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه این است که نرخ نامه ای از طرف اتحادیه فناوران رایانه پیشنهاد می شود و در نهایت وقتی که مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار هم آن را تائید کرد، این نرخ نامه تحت عنوان یک معیار سنجشِ مصوب در حوزه های مختلف اعمال خواهد شد و کسانی که توان این را ندارند که خود به صورت مستقیم مجوزهایشان را اخذ کنند بر اساس همین نرخ نامه از خدمات این مجموعه کافی نتهای سراسر کشور استفاده خواهند کرد.

یک بازی سه سر برد

فرجی تهرانی به یکی دیگر از دلایل مهم برای ارائه این پیشنهاد اشاره کرده و توضیح می دهد که یکی از مهمترین دلایل این پیشنهاد این است که اقدام درخواست مجوزها از درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار، فعالیتی دولتی نیست در نتیجه  دفاتر پیشخوان دولت نمی توانند و نباید این خدمات را ارائه دهند؛ به همین جهت، بهترین محمل برای آن فناوران رایانه است که به واسطه اینکه گسترده ترین شبکه مویرگی خدمات اینترنتی در کشور را همین کافی نتها دارند و بعد از دو مرحله آموزش و تبیین نرخ نامه، تفاهم نامه ای بین اتحادیه فناوران رایانه تهران و مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار منعقد شده و این خدمات ارائه میشود.»

به گفته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه: « این یک بازی سه سر برد است؛ هم برای مردم و تسهیل امورشان هم برای درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار و هم  برای کافی نتها.»

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.