• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
کل اخبار 1235اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

دولت های قبلی به اصناف مثل کیسه پول نگاه می کردند/ پزشکیان شکست می خورد اگر به رویه قبل با اصناف برخورد کند بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد بازار طلا بدون التهاب و آرام است/ علت افزایش قیمت طلا و سکه اعلام شد برنامه‌ریزی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی برای بومی‌سازی تجهیزات نرم‌افزاری کاهش چشمگیر تقاضا برای خرید نوشت افزار/ ما فعالان حوزه نوشت افزار شرایط سختی را سپری می‌کنیم واکنش بازار به واردات خودرو با کاهش قیمت تولید داخلی همراه خواهد بود/ خودروسازان قیمت و حجم عرضه خودرو به بازار را تعیین می‎کنند حذف ارز نیمایی بازار کاغذ را بهم ریخت/ گران‌فروشی موجودی انبارها

12
در دومین جلسه هماهنگی کارگروه نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره اتاق اصناف تهران مطرح شد؛

لزوم حضور پررنگ اصناف در نمایشگاه بهاره و ضیافت رمضان ۱۴۰۲

  • کد خبر : 2921
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
لزوم حضور پررنگ اصناف در نمایشگاه بهاره و ضیافت رمضان ۱۴۰۲
دومین جلسه هماهنگی کارگروه نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و همچنین ضیافت ماه رمضان با حضور احمدابوالحسنی نایب رئیس، اسماعیل کاظمی عضو هیئت رئیسه و دبیر اجرایی اتاق اصناف و روسای اتحادیه‎ های صنفی مرتبط با کالاهای مورد نیاز ایام عید و ماه مبارک رمضان امروز سه شنبه 10 بهمن 1402 در محل کمیسیون های این اتاق برگزار شد.

در این نشست که با محوریت بررسی دیدگاه‎ها و نظرات اتحادیه های صنفی در خصوص موضوعات مرتبط با برگزاری نمایشگاه  بهاره عرضه مستقیم کالای بهاره و همچنین ضیافت ماه رمضان تشکیل شد، احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه‎های بهاره بر اساس تصمیم ریاست جمهوری برگزار می‎شود گفت: آن چیزی که امسال در برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا(بهاره) و ضیافت رمضان مهم و ضروری است حضور پررنگ اتحادیه‌های صنفی و صنوف مرتبط با کالاهای مورد نیاز مردم در این ایام است.

نایب رئیس اتاق اصناف تاکید کرد: از اهداف مهم اتاق اصناف تهران در راستای برگزاری بهینه و هر چه بهتر این نمایشگاه‎ها با توجه به شرایط خاص اقتصادی، ورود تولیدکنندگان به این نمایشگاه‎ها برای عرضه مستقیم کالای با کیفیت و با قیمت مناسب است.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران افزود: از سوی دیگر حفظ منافع اصناف نیز برای ما بسیار مهم می‎باشد؛ لذا حضور پررنگ اتحادیه‎های مرتبط می‎تواند مانعی باشد برای نمایشگاه‎هایی که از سوی مراکز غیرمرتبط با حضور افراد غیرصنفی برگزار می‎شود.

ابوالحسنی با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‎هایی از سوی شهرداری و وزارت ارشاد تاکید کرد: این موضوع را بجد پیگیری می‎کنیم. هر نمایشگاهی باید از طریق مسیر درست یعنی مجوز اتاق اصناف و نظارت کامل اتحادیه‎های صنفی برگزار شود. اگر قرار باشد بدون ضابطه شهرداری و ارشاد نمایشگاه برگزار کند هم حق و حقوق اصناف و هم مصرف‎کننده پایمال می‎شود.

وی تاکید کرد: باید مشخص شود در این نمایشگاه‎هایی که از سوی شهرداری، وزارت ارشاد یا دیگر مراکز برگزار می‎‎شود افراد حاضر دارای مجوز هستند، جنس ارایه شده دارای کیفیت مناسب است، اختلاف قیمت چگونه است و چه مشکلات و چالش هایی می تواند ایجاد کند. ما پیگیر این موضوع بود و از طریق بازرسان اصناف مستندسازی لازم را انجام خواهیم داد.

ابوالحسنی همچنین گفت: نمایشگاه بهاره و ضیافت امسال با محوریت کامل اتحادیه‎های صنفی به لحاظ کارشناسی قیمت، بازرسی و نظارت آنها و با حضور افراد تولیدکننده و توزیع‎کننده دارای مجوز انجام خواهد شد.

همچنین اسماعیل کاظمی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در سخنانی کوتاه به تجربه برگزاری نمایشگاه‎های بهاره در سال‎های گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی بر محوریت عرضه کالای باکیفیت و قیمت مناسب است. با توجه به شرایط خاص اقتصادی کنونی، تورم موجود و کاهش قدرت خرید مردم باید این دو مورد مهم در راس انجام نمایشگاه بهاره و ضیافت امسال باشد.

کاظمی با تاکید بر اهمیت برگزاری اینگونه نمایشگاه‎ها از سوی خود اصناف گفت: بهترین افراد و مرکز برای برگزاری این نمایشگاه به دلیل اشرافی که به معیشت مردم و از سوی دیگر به خود کار دارند اتاق اصناف و اتحادیه‎های صنفی است؛ لذا نباید اجازه دهیم برخی افراد فرصت‎طلب از خلاء وجودی ما سوءاستفاده کنند و آن را دستاویزی برای آسیب به اصناف و مردم تبدیل کنند.

در جریان این جلسه روسای اتحادیه‎های صنفی مرتبط با کالاهای مورد نیاز مردم در ایام عید و ماه مبارک رمضان در ارتباط با بحث آنالیز قیمت کالاهای ارایه شده در نمایشگاه و کارشناسی آن، نحوه برگزاری، سهمیه هر اتحادیه برای اختصاص غرفه، آماده‎سازی غرفه‎ها، بحث امنیت و خدمات مورد نیاز غرفه‎داران، نظارت و بازرسی و برخی موارد دیگر به بیان نظرات خود پرداختند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2921
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 583 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.