• امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
کل اخبار 989اخبار امروز : 0
6
رئیس اتحادیه نمایشگاه‎داران و فروشندگان خودروی تهران:

کاهش تدریجی قیمت خودرو در بازار/ عرضه کم است

  • کد خبر : 2866
  • 27 ژانویه 2024 - 13:24
کاهش تدریجی قیمت خودرو در بازار/ عرضه کم است
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با بیان اینکه عرضه خودرو کم بوده و بازار نیز راکد است، از کاهش تدریجی قیمت خودرو خبر داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: از ابتدای هفته به خصوص در خودروهای مونتاژی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در خودروهای داخلی‌ها هم مثل دنا حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌ایم.

موتمنی با بیان اینکه کاهش قیمت داریم اما روند کندی دارد، گفت: وقتی اعلام شد که قرار است ۱۲۰ هزار خودرو با کمتر از ۵ درصد قیمت حاشیه بازار فروخته شود بازار بهم ریخت به گونه‌ای که طی یک ماه اخیر افزایش قیمت شدیدی را شاهد بودیم. اگر خودروسازان این حجم خودروی مازاد دارند؛ چرا به تعهداتشان عمل نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: در خودروهای مونتاژی مانند لاماری و هایما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم. در داخلی‌ها هم افزایش قیمت به صورت تدریجی بود و از شهریور ماه شروع شد و اوج آن در آذر و دی ماه بود. وضعیت به گونه‌ای بود که خودروی اقتصادی کوییک از ۳۴۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسید.

موتمنی تصریح کرد: بازار نیازی دارد اگر این نیاز تأمین شود شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود اما وقتی عرضه‌ها کم باشد اثر خود را در افزایش قیمت نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: عرضه فعلی جوابگوی نیاز بازار نیست. از سویی دیگر در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل است. اگر عرضه زیاد بود قطعاً قیمت‌ها کاهش قابل توجهی می‌یافت.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.