• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 3
10
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران:

قیمت مصوب گل در روز پدر اعلام شد/ شاخه‌ای گل برای پدر در روزی که گلفروشی‌ها به اندازه روز مادر شلوغ نیستند

  • کد خبر : 2842
  • 23 ژانویه 2024 - 12:58
قیمت مصوب گل در روز پدر اعلام شد/ شاخه‌ای گل برای پدر در روزی که گلفروشی‌ها به اندازه روز مادر شلوغ نیستند
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران به نشست برگزار شده با اتحادیه تولیدکنندگان گل اشاره و قیمت گل‌های متفاوت با درجه یک، دو و سه برای روز پدر را اعلام کرد.

بنا بر اعلام رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران قیمت گل رز، درجه یک، دو و سه به ترتیب در سه رنج قیمتی ۶۰، ۷۰ و ۸۰ هزار تومان، گل داودی، درجه یک و دو به ترتیب ۸۰ و ۶۰ هزار تومان، گل میخک، دسته‌ای ۸۰ هزار تومان، گل مریم، شاخه‌ای ۸۰ هزار تومان، گل نرگس، شاخه‌ای ۱۰ هزار تومان، گل آنتلیوم، درجه یک و دو به ترتیب، شاخه‌ای ۱۰۰ و ۸۰ هزار تومان و  گل لیلیوم رگال، شاخه‌ای ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ پنجشنبه، پنجم بهمن ماه در تقویم ملی ایران به مردان و پدران تعلق گرفته و در چنین روزی خانواده‌ها با خرید هدیه تعلق خاطر خود را به مردان زندگی خود نشان می‌دهند. معمولا یکی از اماکنی که در اعیاد و چنین مناسبت‌هایی شلوغ می‌شوند گلفروشی‌ها هستند. به همین مناسبت از رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران وضعیت بازار گل در روز پدر و قیمت‌های موجود را جویا شدیم.

اکبر شاهرخی ضمن گرامیداشت روز پدر که مصادف با تولد امام اول شیعیان، حضرت علی(ع) است، به اتاق اصناف تهران می‌گوید: بعد از روز مادر که گل تا حدودی افزایش قیمت داشت؛ تدابیری اندیشیده شد که گل در روز پدر گران نشود.

او می‌افزاید که خوشبختانه در بازار به میزان زیادی گل داریم و افزایش داشته و حتی می‌توان بخشی را هم برای صادرات در نظر گرفت و از این لحاظ هیچ کمبودی نداریم.

شاهرخی در خصوص قیمت‌ها هم توضیح می‌دهد که سعی شده بازار گل افزایش قیمت نداشته باشد و قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته نسبت به تورم موجود، شاهد افزایش نبوده‌اند. از طرفی به گفته شاهرخی این بار با سردخانه‌ها برخورد شده تا نتوانند گل را احتکار کنند.

به گفته شاهرخی برخی گل‌ها درجه‌بندی یک، دو و سه دارند. به این دلیل که همه گل‌ها با کیفیت‌های متفاوت را نمی‌توان به یک قیمت فروخت و برای اینکه مانع سوءاستفاده عده‌ای در فروش شویم این درجه‌بندی را انجام داده‌ایم که گل‌فروشی‌ها بالاتر از قیمت‌های مصوب نباید بفروشند.

هیچ روزی به شدت روز مادر فروش نداریم

در بحث میزان فروش گل توسط گلفروشی‌ها و مقایسه این روز با روز پدر به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران، هیچ روزی به شدت روز مادر که روزی استثنائی است، میزان استقبال و خرید گل وجود ندارد و فروش گلفروشی‌ها در این روز یک ششم کل فروش سال است.

به این ترتیب بازار سیاهی که برای گلفروشی‌ها در روز مادر شکل گرفته بود و برخی گل‌فروشی‌ها خارج از اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه، با قیمت‌های نجومی دست به فروش می‌زدند، وجود نخواهد داشت. شاهرخی نسبت به زیاد شدن چنین فروشنده‌ها و دستفروش‌ها، هشدار داده و اظهار امیدواری می‌کند که شهرداری با آن‌ها برخورد کرده و کنترل‎شان کند.

روز پدر گلفروشی‌ها شلوغ نمی‌شوند

اما در نهایت از رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه می‌پرسیم که روز پدر گلفروشی‌ها شلوغ می‌شوند؟ پاسخی که منفی است و بدون شک با ریشه‌های تاریخی، خانوادگی، فرهنگی و عادت‌های روزمره ارتباطی تنگاتنگ دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، روز مرد و روز پدر، کاسبی‌ گلفروشی‌ها تا حد کمی نسبت به روزهای دیگر متفاوت است؛ اما همانطور که رئیس اتحادیه صنف مربوطه می‌گوید نه در حد روز مادر.

شاید از طریق اقدام برای خرید یک شاخه گل در چنین روزی بتوان میزان توجه و اهمیت به مردان و پدران را بار دیگر برای خود و پدران یادآور شویم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2842
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 337 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.