• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
10
سيداحمد حسيني، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشين آلات تهران

برای تحقق شعار سال باید موانع حذف و فرصت های افزایش تولید ایجاد شوند

  • کد خبر : 28
  • 09 آگوست 2023 - 11:00
برای تحقق شعار سال باید موانع حذف و  فرصت های افزایش تولید ایجاد شوند
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشين آلات تهران در جريان برگزاري همايش راهکارهاي اجرايي تحقق شعار سال (مهار تورم، رشد توليد) بر حذف موانع، سخت نکردن امور، جلوگيري از پيچيده شدن کارها در گام نخست و ارايه مشوق ها و ايجاد فرصت ها براي افزايش توليد در گام دوم به عنوان مهمترين گام هاي اساسي تحقق شعار سال تاکيد کرد.

سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در جریان برگزاری این همایش که به همت هیئت های اندیشه ورز بسیج تخصصی اصناف با حضور جمعی از مسئولان حوزه اصناف، تعاون و بازرگانی در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد بیاناتی را به شرح ذیل عنوان کرد.

مخاطب شعارهای سال در مرحله اجرا مقامات و مسئولان کشور هستند

معمولا طراحی و تعیین شعارهای ملی مثل شعار سال نماد توجه به مهمترین نیاز جامعه است. مخاطب این شعارها در مرحله اجرا مقامات و مسئولان کشور هستند. وقتی به شعار امسال و به منطوق همزمان آن نگاه می کنیم در می یابیم تورم به عنوان یک چالش و معضل اقتصادی وارد مرحله ای شده است که ابعاد سیاسی و اجتماعی آن حجم بزرگتری از ابعاد اقتصادی اش پیدا کرده است.

جای تعجب است که چرا چنین جلسه ای آغاز سال تشکیل نشد و جای خوشحالی دارد که بالاخره بدنه بزرگ و گسترده بخش خصوصی یعنی اصناف هم در تشکیل این جلسات دیده شدند. برگزارکنندگان جلسات هماندیشی بخش خصوصی معمولا اصناف را که حدود یک سوم جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند فراموش می کنند که این فراموش کردن ها تاوان بزرگی هم دارد..

استفاده نکردن از ظرفیت های بزرگ اصناف توجیه پذیر نیست و تاوان دارد

در کدام بخش تولیدی یا خدماتی فعالان صنوف مختلف حضور ندارند؟ آیا تولید ناخالص ملی که توسط اصناف ایجاد می شود هرگز به درستی محاسبه و اعلام شده است؟ اصناف بدنه اصلی، پرتحرک و با کمال تاسف مغفول اقتصاد بیمار کشور هستند. شما اگر به اصناف توجه نکنید خودتان را از یک ظرفیت بزرگ کارشناسی محروم کرده اید. کدام امر سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی بدون همراهی مردم و اصناف موفق خواهد بود؟.

من نمی دانم و نمی توانم درک کنم چرا خانواده ۳۰ میلیون و اندی اصناف نادیده گرفته می شوند. استفاده نکردن از ظرفیت های بزرگ اصناف توجیه پذیر نیست. همین اصناف و بازاریان در جریان پیروزی انقلاب، جنگ و تحریم ها بهترین همراه و یاور کشور بوده و هستند. وقتی صحبت از مهار تورم و رشد تولید می شود مهمترین عامل موفقیت مشارکت مردمی است.

سرمایه های اصناف آماده ورود به تولید کالا و خدمات به شرط نبود موانع هستند

شما هر چقدر از سرمایه زیرزمینی کشور که ثروت بین نسلی است هزینه کنید، نمی توانید بدون همراهی و اعتماد متقابل با مردم به جایی برسید.

کشور در شرایط سختی است و این قابل انکار نیست. پس باید به همه داشته هایمان توجه کنیم. کشور با فداکاری و دلسوزی ۵درصد از افراد جامعه از بحران خارج نمی شود؛ ولی با مشارکت ۹۵ درصدی مردم هر کاری به نتیجه می رسد.

امروز فداکاری لازم نیست؛ هوشمندی و انصاف داشته باشیم موفق می شویم. سرمایه های اصناف آماده ورود به تولید کالا و خدمات به شرط نبود موانع هستند. شما باید برای تحقق شعار سال اول؛ موانع را حذف کنید. مردم مایلند مفید باشند و به کشور و هموطنان خودشان خدمت کنند و هرگز هم از صحنه خارج نخواهند شد. اگر مانع تراشی نشود همه چیز درست خواهد شد. حذف موانع و سخت نکردن امور، جلوگیری از پیچیده شدن کارها اولین گام است.

مردم انتظار دارند از مجموعه حاکمیت صدای واحد بشنوند

مردم انتظار دارند از مجموعه حاکمیت صدای واحد بشنوند. بخشی نگری که گریبانگیر دستگاه های اجرایی و غیر اجرایی کشور شده است کابوسی برای فعالیت های عادی مردم است. هر دستگاهی به فکر حل مسائل خودش است. اینکه می شنویم فلان بانک، سازمان یا وزاتخانه ای به تکالی یا بخشنامه های مربوطه عمل نکرده است فاجعه است. چرا؟

باید برای اجرای قانون به دولتی ها هم فشار آورده شود و گفته شود مدیرانی که تمکین نمی کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند. به نظر می رسد چاره مشکلات در طرف مردم نیست. الان بحث مصرف بهینه برق مطرح است اما نمی گوییم صرفه جویی جلوگیری از اسراف و تبذیر کفایت می کند. سخنگوی صنعت برق کشور در مصاحبه خود می گوید بر اساس برخی گزارش های رسیده در بعضی از مراکز دولتی وقتی وارد می شویم احساس سرما می کنیم. این را دولت باید حل کند مردم با شنیدن این موضوعات متاسف می شوند.

پس از جلوگیری از مانع تراشی و هدر رفت سرمایه های، نوبت ارایه مشوق ها و ایجاد فرصت ها برای افزایش تولید است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=28

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.