• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
4
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

تصور مردم از بازار مسکن در پایان سال اشتباه است/ تهدید نوسان نرخ دلار بر قیمت ملک

  • کد خبر : 2709
  • 15 ژانویه 2024 - 16:05
تصور مردم  از بازار مسکن در پایان سال اشتباه است/ تهدید نوسان نرخ دلار بر قیمت ملک
کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در بررسی تاثیر نوسات ارزی بر قیمت مسکن گفت: اکثرا به اشتباه اعتقاد دارند که بهتر است نسبت به انجام معاملات مسکن در ماه‌های پایانی سال دست نگه دارند زیرا امکان دارد قیمت‌ها در سال آینده تغییر کند. نظر من بر این است که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال تغییری نخواهد داشت و قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص میزان معاملات مسکن در آذر ماه ۱۴۰۲، توضیح داد: میزان معاملات مسکن اخیرا کاهشی بوده است. بازخوردی که ما از مشاوران املاک داشته ایم، بیانگر این است که معاملات نسبت به ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

وی در رابطه با وضعیت بازار مسکن در دو ماه پایانی سال گفت: سال گذشته در بهمن ماه شاهد افزایش ناگهانی قیمت مسکن بودیم. معمولا به دلیل ماه رمضان و ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین و به این علت که مردم در انتظار این هستند که وضعیت مسکن در سال جدید را بررسی کنند، با یک رکودی مواجه هستیم و این موضوع طبیعی است. هرچند برخی افراد بر این باورند که قیمت‌ها در روزهای پایانی سال می‌بایست افزایشی باشد، اما طبق روال گذشته در ماه‌های پایانی سال، رکود در بازار مسکن پابرجا است. در واقع یک جو روانی اشتباه و غلط در جامعه وجود دارد که همه در انتظار این هستند که در سال آینده احتمالا قیمت ها افزایشی است.

گودرزی در مورد تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار مسکن، بیان کرد: قیمت مسکن شامل تعداد بسیاری از مولفه‌ها از جمله نهاده‌های مسکن، قیمت زمین، قیمت جواز ساخت، هزینه‌های مراحل اداری و همینطور بازار‌های موازی مانند طلا و ارز است. همچنین شرایط اجتماعی مانند وقوع یک بحران در کشور نیز بر بازار مسکن و میزان معاملات تاثیرگذار خواهد بود. در واقع عوامل روانی جامعه بر بازار مسکن موثر است.

بازار همیشه پر سود مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن همیشه و در همه مواقع حتی در دوران رکود بازار مسکن هم مطلوب است. متاسفانه شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که مردم در بازار مسکن هم به دنبال سرمایه‌گذاری هستند اما نگاه ما مشاوران املاک به مسکن به عنوان سرمایه نیست بلکه به مسکن به عنوان سرپناه نگاه می‌کنیم. در صورتی که کسانی که به منظور سرمایه‌گذاری و کسب سود ملکی را خریداری کرده و در زمان افزایش قیمت، اقدام به فروش آن می‌کند، در واقع خود آن اشخاص در حال ایجاد تورم هستند. به این معنا که ورود به بازار سوداگری را سرمایه‌گذاری تلقی می‌کنند که مسئله اشتباهی است.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.