• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 1209اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند طلا علی‎رغم کاهش اونس جهانی با نوسانات بازار ارز گران شد اتاق طلا موجب ایجاد کارخانه‌های محصولات طلا و جواهر و رشد اشتغال خواهد شد توزیع روزانه میوه و صیفی به حدود ۲۳ هزار تن رسید/ کمبودی در عرضه میوه‎های پاییز نخواهیم داشت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است

9
رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران:

ریزش چشمگیر اعضای اتحادیه به دلیل موازی‌کاری دولتی و رکود بازار/ اولویت خانواده ها خوراک و مسکن است و دیگر جایی برای مسائل فرهنگی باقی نمانده است

  • کد خبر : 2669
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
ریزش چشمگیر اعضای اتحادیه به دلیل موازی‌کاری دولتی و رکود بازار/ اولویت خانواده ها خوراک و مسکن است و دیگر جایی برای مسائل فرهنگی باقی نمانده است
علی گلشنی، رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران بخشی از مشکلات این صنف را هزینه‌هایی می‌داند که بر اصناف تحمیل می‌شود مثل اجاره‌ها، حامل‌های انرژی، برق و مالیات که باعث شده تعدادی از اعضاء را از دست بدهند به این معنا که دیگر برایشان ادامه این روند امکان‌پذیر نباشد.

به گزارشپایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ وضعیت این صنف تابعی از حال و روز کلیه مردمی است که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در واقع فشار هزینه‌های معیشتی بر غالب شهروندان باعث شده که بسته‌های آموزشی و فرهنگی آن‌ها کوچکتر شده و اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید از قاعده رکود و کساد و بی رونقی مسثتثنی نماند.

به باورِ علی گلشنی، رئیس اتحادیه این صنف، اصولا بودجه‌ای برای آموزش و فرهنگ در سبد خانواده‌ها باقی نمانده چراکه تمام حشر و نشر و کاسبی این صنف با بخش آموزشی، فرهنگی، کسب و کار و پروژه‌های عمرانی در ارتباط است که متاسفانه در حال حاضر، اولویت اول خانواده ها به پوشاک، مسکن، غذا، دارو و.. بدل شده و دیگر جایی برای مسائل فرهنگی نمانده است.

ریزش اعضای اتحادیه صنف فتوکپی و اوزالید

رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در کنار عوامل ایجاد رکود و کسادی بازار تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید، بخش دیگری از مشکلات این صنف را هزینه‌هایی می‌داند که بر اصناف تحمیل می‌شود.

گلشنی افزود: در مدت اخیر، شمار بالایی از اعضا به اتحادیه مراجعه کرده و درخواست باطل‌شدن پروانه‌های کسب‎شان را داشته‌اند؛ کسبه‌ای که چندین و چند سال در این رشته فعالیت کرده و دارای سابقه هستند.

کمبود مواد مصرفی اورجینال و اجناس فیکِ بازار

بخش دیگری از مشکلات اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید، کمبود مواد مصرفی اورجینال دستگاه‌های‎شان است. به گفته رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید، آن‌ها بدون دستگاه‌هایشان هیچ کاری نمی‌توانند، انجام دهند و دستگاه‌هایشان اگر تونر و قطعات یدکی نداشته و این قطعات اصلی نباشند، کیفیت کار خوبی را نمی‌توانند ارائه داده و خرابی‌ کارشان بیشتر می‌شود.

او اظهار تاسف می‌کند که هرچه در بازار موجود است فیک است و ما برای اینکه کارمان نخوابد به ناچار از آن استفاده می‌کنیم.

مشکل دیگری که اصناف را درگیر کرده، سردرگمی در بخش‌ مالیاتی است. رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در این باره گفت: روند مالیاتی در چند وقت اخیر تعییراتی را شاهد بوده که می‌بایست به مرور زمان و آموزش کافی به اصناف منتقل می‌شد؛ اعضای اتحادیه صنف، نقل و انتقال‌هایی را در حساب‌هایشان داشته‌اند که اصلا مرتبط با کسب و کارشان نبوده است.

موازی‌کاری‌های دولتی کار صنف را با مشکل مواجه کرده است

موازی‌کاری مشکل دیگری است که رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید به آن اشاره کرد و  گفت: برخی از سازمان‌های دولتی در کار این صنف ورود می‌کنند. عمده کار ما با دانشگاه‌ها، فضاهای آموزشی، شرکت‌ها و ساخت و سازهاست؛ زمانی‌که آن‌ها خودسرانه جایی را در نظر گرفته، دو دستگاه آنجا گذاشته و کار را بدون پروانه کسب شروع می‌کنند، کار صنف با مشکل روبه رو می‌شود.

به گفته گلشنی، این تصریح قانون است؛ هر کسی که می‌خواهد کسب و کاری را انجام دهد، پروانه‌ای را دریافت و شروع به این کار کند.

اما رکود بازار کتاب و کتابفروشی‌ها و نخواندن کتاب هم در بازار کپی و ازاوزالید، تاثیر می‌گذارد؛ رئیس اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان فتوکپی و اوزالید تهران در این باره توضیح داد که «ما یکسری اتحادیه‌های همگن داریم که کارمان زنجیروار در ارتباط است مثلا اتحادیه لوازم‌التحریر یکی از اتحادیه‌های کناردستی ماست که سالیانی‎ست با آن‌ها کار می‌کنیم؛ وقتی حال صنف آن‌ها و فضای آموزشی کشور خوب نباشد، به تبع خانواده‌هایی که نیاز دارند جزوه‌ها، کتابچه‌ها و سایر مایحتاج چاپی خود را کپی و تکثیر کنند، حال و روز ما هم خوب نیست؛ ما با چاپ و نشر مشکلی نداریم؛ فضایی است که بر همه‌مان تاثیر گذاشته؛ همانطور که روی کتابخوانی، لوازم‌التحریر و نوع کار ما هم تاثیر گذاشته است.»

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2669
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 251 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.