• امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 4
4
سخنگوی سازمان امور مالیاتی كشور:

هر تغییر اجتماعی نیازمند مقدمات و آماده‌سازی است

  • کد خبر : 2584
  • 13 ژانویه 2024 - 10:03
هر تغییر اجتماعی نیازمند مقدمات و آماده‌سازی است
مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی كشور گفت: مفهوم مركزی سامانه مودیان، صورت حساب الكترونیكی یا همان فاكتور كاغذی پیشین در قالب فرمت استاندارد و مورد تأیید سازمان امور مالیاتی است كه مبتنی بر خوداظهاری فروشنده در سامانه بارگذاری می‌شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درباره شفافیت قوانین مالیاتی به ویژه در حوزه طلا اظهار کرد: هر تغییر اجتماعی شبیه مسئله‌ای که در روزهای اخیر با آن مواجه شدیم نیازمند مقدمات و آماده سازی‌هایی است لذا هرچقدر این آماده سازی‌ها و فرهنگ سازی‌ها و آموزش‌ها برای اجرای قوانین بیشتر شود تغییرات اجتماعی با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

وی افزود: ما باید مبتنی بر قانون، این آماده سازی را انجام می‌دادیم و سوء تفاهم‌هایی که اتفاق افتاد را سریعاً برطرف می‌کردیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: سامانه مودیان از سال گذشته در دستورکار مجلس بود اما با توجه به تأخیر در تصویب آن، برای آماده سازی فضا و اذهان عمومی برای اجرای قانون جدید نیازمند زمان بیشتری بودیم.

موحدی با بیان اینکه قانون تسهیل، مواعید زمانی را مشخص می‌کند و تکلیف جدیدی را تعریف نکرده گفت: ما هفته گذشته با دکتر بذرافشان و روسای اتحادیه‌های شهرهای مختلف استان تهران و روسای اتحادیه سایر نقاط کشور مباحث ناظر بر حوزه پیاده سازی سامانه مودیان و چگونگی ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و سازوکار روش‌های جدید شرکت‌های متعمد سازمان امور مالیاتی را نیز فراهم کردیم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور متذکر شد: طبق ماده ۲ قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، سازمان امور مالیاتی با همکاری اتاق اصناف ایران مکلف هستند که نسبت به آموزش و توانمندسازی اصناف عمل کنند اما اگر اصناف باز هم نیاز به کمک داشتند مرکز تماس سازمان امور مالیاتی ۱۵۲۶ پاسخگوی سوالات خواهد بود و خود اتحادیه‌ها و اصناف نیز پاسخگو هستند.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی صنف طلافروشان، سامانه مودیان نیست گفت: مفهوم مرکزی سامانه مودیان صورت حساب الکترونیکی همان فاکتور کاغذی پیشین در قالب فرمت استاندارد و مورد تأیید سازمان امور مالیاتی است که مبتنی بر خوداظهاری فروشنده در سامانه بارگذاری می‌شود.

موحدی یادآور شد: ما سه شناسه داریم که عبارتند از شناسه اصل طلای به کار رفته در مصنوعات، شناسه اصل پلاتین به کار رفته در مصنوعات و شناسه اصل جواهر به کار رفته در مصنوعات که اصل طلا معاف از مالیات است و سود و حق العمل و اجرت مشمول مالیات می‌شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.