• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1166اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

10
رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران خبر داد:

افزایش ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری/ حذف دلال‌ها و کمک به کاهش ترافیک و رفع آلودگی هوا

  • کد خبر : 2540
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
افزایش ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری/ حذف دلال‌ها و کمک به کاهش ترافیک و رفع آلودگی هوا
سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران در گفت وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران از امضای تفاهم‌نامه واردات مینی‌بوس با شرکت‌های خودروساز داخلی خبر داد.

سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران از امضای تفاهم‌نامه‌ای مابین این اتحادیه و یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی، خبر داد و گفت« در نتیجه این تفاهم‎نامه از اسفند ماه سال جاری ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ هنوز وعده‌های مدیران شهری در خصوص واردات اتوبوس ها و افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی محقق نشده و شهروندان برای حمل و نقل به‌ویژه در ساعات پرترافیک روز(ساعات آغاز کار و پایان آن) با صحنه های عجیبی از ازدحام مواجه هستند. صحنه‌هایی که به باور بسیاری، توهین‌کننده به کرامت انسانی محسوب می‌شود. مردمی که چشم امیدشان به سیاست‌های مدیران شهری بوده که درادوار متفاوت این مشکل همیشگی در ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کنند. به این کمبودها مشکل فرسودگی و دودزا بودن و افزودن بر آن، آلودگی هوا را هم اضافه کنید.

حالا اما اتحادیه صنف مسافربری دست به کار شده و برای اولین‌بار اتفاقی را رقم زده که با توجه به اثرگذاری آن بر سیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر، کاری اثرگذار در راستای کاهش ترافیک و نیز آلودگی هوا به حساب می‌آید.

سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری از امضای تفاهم‌نامه‌ای مابین این اتحادیه و یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی، خبر می‌دهد که در نتیجه آن از اسفند ماه سال جاری۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری افزوده خواهد شد.

 ثبت نام پیش از اسفند آغاز می‌شود

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با اشاره به مزایای این ورادات برای راننده‌ها، افزود: این واردات منجر می‌شود که مینی‌بوس‌ها، بدون دلال‌بازی و به‌شکل مستقیم به دست راننده‌ها برسد که ۵۰ درصد آن را نقدی و ۵۰ درصد آن را به‌صورت قسطی( در قالب اقساط سه ساله) پرداخت کنند و ماشین هم به نام آن‌ها زده می‌شود و به این ترتیب گوشه‌ای از مشکلات راننده‌ها و اعضای صنف حل می‌شود.

به گفته میرمهدی، تا قبل از اسفند ماه سال جاری ثبت‌نام رانندگان شروع می‌شود.

اتوبوس و میدل باس(شهری و بیابانی) هم به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، همچنین توضیح داد: در حال حاضر برای میدل باس و اتوبوس شهری و بین شهری هم رایزنی‌هایی انجام شده.

میرمهدی با اشاره به این نکته که در تهران هیچ ارگان و شرکتی این وسایل را ندارد، افزود: اتحادیه مسافربری مستقیما رایزنی‌ها را انجام داده و این موافقت را اخذ کرده که بعد از تعطیلات عید نوروز هم اتوبوس و هم میدل باس(شهری و بیابانی) به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.

کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با اشاره به این‌که واردات این حجم از سرویس حمل ونقل عمومی می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیر مستقیم داشته باشد، گفت: این ۵۰۰ دستگاه می‌توانند بر نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی هم تاثیر داشته باشند.

او با تاکید بر اینکه ما اولین نهادی بوده‌ایم که این ماشین‌ها را وارد کرده‌، اعلام کرد: این برای اولین‌بار رخ می‌دهد که یک صنف، ماشین‌های اتوبوس و مینی‌بوس را برای حمل و نقل عمومی شهروندان وارد کرده؛ کاری که اتحادیه صنف مسافربری با زحمات شبانه‌روزی اعضای خود انجام داده است.

میرمهدی تصریح کرد: در حال حاضر دلال‌ها اصولا اجازه نمی‌دهند رایزنی‌های لازم صورت بگیرد و خودشان کلی آشنا دارند و در این شرایط ما موفق شدیم تفاهم‌نامه را امضاء کنیم.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران با تاکید بر اینکه این وسایل حمل و نقل عمومی از اسفند وارد شهر خواهند شد، گفت این وسایل برای کارخانجات، اداره‌جات و ارگان‌ها اختصاص داده شده‌اند و مدارس را هم شامل می‌شوند.

بدون شک اضافه شدن این وسایل در خطوطی که گفته شد تا حد قابل توجهی از بار ترافیک شهر کم خواهد کرد. گفتنی‌ست ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس در حال حاضر در بندر بوده و تا هفته‌ آینده به نمایشگاه و محل اتحادیه می‌آید.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2540
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 170 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.