• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1167اخبار امروز : 1

اطلاعیه ها

فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت اتحادیه متعلق به گروه خاصی از ناشران یا کتابفروشان نیست/ نباید مشکلات نشر را تنها اقتصادی دید عرضه گوشت گوسفندی خوب است اما تقاضا مطلوب نیست/ ​بیشتر گوشت‌های وارداتی میش هستند افغانستانی‌ها بازار کار ایران را تهدید می‌کنند/ فراوانی اشتغال مهاجران در صنوف گوناگون قانون جدید نظام صنفی همچنان ایراد دارد کمبودی در عرضه مرغ نداریم/ افزایش سفرها و تقاضا قیمت مرغ را بالا برد دلایل روند صعودی بهای طلا و جواهر/ مشکلات “سامانه جامع تجارت” برای صنعت طلا بررسی می‎شود

9
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه تهران:

دوچرخه‌سواری تقریبا غیرممکن است/ تولید موتورسیکلت از سالی ۱۰۰ هزار عدد به ۵۰۰ هزار رسید

  • کد خبر : 2500
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
دوچرخه‌سواری تقریبا غیرممکن است/ تولید موتورسیکلت از سالی ۱۰۰ هزار عدد به ۵۰۰ هزار رسید
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه تهران، می‎گوید بحث دوچرخه از نظر فرهنگ‌سازی را قبول دارد؛ اما می‌پرسد: یک دوچرخه‌سوار کجا می‌تواند دوچرخه‌سواری کند؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ یکی از مشکلات اساسی اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی بحث تخصیص ارز  است. به گفته رئیس این اتحادیه، اگر هوا گرم شده و افزایش تقاضا ایجاد شود، امکان اینکه کالا با افزایش قیمت مواجه شود وجود دارد. محمد خادم‌منصوری، اظهار امیدواری می‌کند که مسئولان تسهیلاتی در نظر بگیرند تا در رابطه با تخصیص ارز به کارخانه‌ها مشکلی به لحاظ قیمت به وجود نیاید.

تولید موتور و دوچرخه بالا رفته است

به گفته منصوری، به این دلیل که خرید اقساطی شده، این صنف فروش بدی نداشته و از این نظر با مشکل خاصی مواجه نیست؛ تولید موتورسیکلت هم نسبت به گذشته بیشتر شده یعنی تولید سالی ۱۰۰ هزار عدد بود که الان نزدیک به ۵۰۰ هزار موتورسیکلت تولید شده است.

او در خصوص دوچرخه هم توضیح می‌دهد که دوچرخه، وارداتی است و مونتاژ و با اینکه تابستان فصل آن است؛ اما در حال حاضر بنا به دلایل مختلف از جمله دلایل جوی، در طول سال توسط خانواده ها استفاده می‌شود و تقریبا جزو سبد خانواده شده است.

ساختار خیابان‌های ما طوری نیست که لاین دوچرخه داشته باشد

با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و افزایش آلودگی هوا به ویژه در سال‌های اخیر، به نظر اگر تبلیغات زیست‌محیطی مناسبی صورت بگیرد، بازار دوچرخه هم گرم‌تر می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه، می‎گوید بحث دوچرخه از نظر فرهنگ‌سازی را قبول دارد؛ اما می‌پرسد: یک دوچرخه‌سوار کجا می‌تواند دوچرخه‌سواری کند؟ طرف می‌خواهد از منزل حرکت کند و سر کار برود؟ چطور برود؟ من می‌گویم اول باید اشهدش را بخواند بعد به خیابان برود با این شلوغی خیابان و با این تردد ماشین‌ها و موتورها، دوچرخه‌سوار معلوم نیست چه بلایی سرش بیاید! از طرفی اگر بخواهند لاین بگذارند، ساختار خیابان‌های ما طوری نیست که بتوانند لاین ویژه‌ای در نظر بگیرند.

کار فرهنگ‌سازی انجام نشده است

خادم‌منصوری ادامه می‌دهد: کشورهایی که برای رفت و آمد، زیاد از دوچرخه استفاده می‌کنند، کارهایی روی فرهنگ‌سازی انجام داده‌اند و ما هم اگر این امکان را برای دوچرخه‌سوار به وجود می‌آوردیم هم ورزش بود برای او و هم اینکه شاداب به سر کار می‌رفت؛ اما الان در این خیابان‌های شلوغ دوچرخه‌سواری خیلی سخت است و الان مختص پارک‌ها شده است.

او در خصوص موتورسواری هم معتقد است که در این خصوص هم زمینه سازی لازم انجام نشده است. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه و لوازم یدکی مربوطه تهران، توضیح می‌دهد: در جلساتی که با پلیس راهور داشتیم، گفتیم تعاملاتی با تاجر ما داشته باشند، کلاه‌های استاندارد را به مردم بدهند که استفاده کنند.

او ادامه می‌دهد: الان یک موتورسیکلت‌سوار فقط برای جریمه‌نشدن، یک کلاه معمولی که استانداری هم ندارد روی فرمان موتورش آویزان می‌کند تا پلیس فقط ببیند که کلاه دارد.

به اعتقاد خادم‌منصوری، یک موتورسیکلت‌سوار باید از کلاه ایمنی استفاده کند؛ چراکه در صورت تصادف، ممکن است یک خانواده سه چهار نفری بی سرپرست شوند.

استاندارد نباشند، پلاک نمی‌گیرند

بنا به آمار اعلام شده از سوی مدیران شهری، تعداد موتورسیکلت‌های فرسوده خیلی زیادند و یکی از دلایل آلودگی هوا را این وسایل حمل و نقل فرسوده می‌دانند؛ با توجه به اینکه فروش خوب بوده و تولید هم خوب بوده چرا اینقدر فرسوده‌ها زیادند؟

خادم‌منصوری در این زمینه می‌گوید: اگر موتورسیکلت‌ها، موارد ایجاد آلودگی و نظایرآن را رعایت نکند پلاک نمی‌شود؛ اگر هم موتورسیکلتی به این صورت آلودگی هوا داشته باشد، برای قبل است که اتومبیل‌ها هم دارند و چون موتورها مظلوم‌ترند همه‌چیز سر آن‌ها خراب می‌شود.

به گفته او در حال حاضر اگر موتورسیکلت‌سوارها استانداردهای لازم را رعایت نکنند به آن‌ها اصلا پلاک را نمی‌دهند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2500
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎ ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 450 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.