• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
3
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران:

قیمت حبوبات در سه تا چهار ماه آینده ثابت می‌ماند/ ۴۰ درصد حبوبات وارداتی است

  • کد خبر : 2475
  • 06 ژانویه 2024 - 14:18
قیمت حبوبات در سه تا چهار ماه آینده ثابت می‌ماند/ ۴۰ درصد حبوبات وارداتی است
به گفته رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان و عید نوروز تصمیمات برای تغییر قیمت حبوبات به چند ماه آینده و پس از گذر از این مناسبت‌ها موکول شد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره افزایش اخیر قیمت حبوبات اظهار کرد: ارزی که به واردات حبوبات اختصاص پیدا می‌کند از ارز تالار اول به ارز تالار دوم انتقال یافته بود و در پی این اتفاق قیمت ارز واردات حبوبات از ۲۸و۵۰۰ تومان به ۴۲ و هزار ۲۰۰ تومان افزایش یافته بود، این تغییر سبب شد در طول چهار روز به طور متوسط ۲۰ هزار تومان به قیمت هر کیلو از حبوبات اضافه شود.
وی افزود: البته افزایش قیمت حبوبات ادامه پیدا نکرد و فعلا واردات حبوبات باز هم با ارز تالار ۲۸۵۰۰ تومانی صورت می‌گیرد و در نتیجه قیمت حبوبات در کشور بار دیگر به نرخ‌های پیشین بازگشت.
کنگری ادامه داد: تصمیم برای تغییر نرخ ارز واردات حبوبات به طور ناگهانی گرفته شده بود و اکنون زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نبود، بنابراین اتحادیه با نامه‌نگاری‌هایی که انجام داد توانست فعلا مانع افزایش قیمت حبوبات شود.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی  تهران خاطرنشان کرد: ماه رمضان و عید نوروز نزدیک است و با توجه به افزایش مصرف حبوبات در این مناسبت‌ها تغییر قیمت ارز واردات حبوبات به کاهش عرضه و کمبود نسبی آن در بازار و در ادامه گرانی می‌انجامد. علاوه بر اینها مصرف حبوبات به ویژه عدس و لوبیا در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول بیشتر و عرضه در این فصل نسبت به نیمه اول محدودتر است.
وی تصریح کرد: قیمت حبوبات در سه تا چهار ماه آینده ثابت می‌ماند اما پس از این مدت و گذر از ماه رمضان و عید نوروز قرار است تصمیمات جدیدی درباره آن گرفته شود البته در مورد کم و کیف این تصمیمات هنوز هیچ اطلاعاتی وجود ندارد، اما آنچه مشخص است اینست که واردات حبوبات با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی مطلوب دولتمردان نیست و آنها سعی در تغییر این رویه و واردات حبوبات با ارز ۴۲۲۰۰ تومانی دارند.
کنگری در ادامه از واردات ۴۰ درصد مجموع حبوباتی که در بازار ایران عرضه می‌شود، خبر داد و گفت: در میان انواع حبوبات عدس بیش‌تر از دیگر اقلام وارد می‌شود و نخود نیز از جمله حبوباتی است که بیشتر از مسیر واردات تامین می‌شود. ۸۰ درصد عدس کشور از کانادا و روسیه وارد می‌شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.