• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
6
رئیس اتحادیه صنف بنکداران پارچه تهران:

زمستان گرم و سرمای استخوان‎سوز بازار پارچه/ حتی پوشاک هم از اولویت خرید مردم خارج شده است

  • کد خبر : 2423
  • 02 ژانویه 2024 - 15:00
زمستان گرم و سرمای استخوان‎سوز بازار پارچه/ حتی پوشاک هم از اولویت خرید مردم خارج شده است
محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران پارچه(طاقه فروشان) تهران با بیان اینکه فصل زمستان آنقدر سرد نبود و ما شاهد برف و بارانی نبودیم، گفت: با شرایط پیش آمده همه پارچه‌های زمستانی به انبار رفتند؛ تولیدکننده‌ها هم تولید کردند؛ اما نتوانستند اجناس خود را بفروشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ این زمستان در کنار رکود، تورم و گرانی همه سال‌های گذشته، با یک مشکل دیگر همراه بود و آن هم گرمایی بود که در سرما به وقوع پیوست و بالاترین درجه از گرما در زمستان را رکود زد. این اتفاق علاوه بر تاثیرگذاری بر زیست شهروندان ایرانی به لحاظ محیط زیستی بر فعالیت و عملکرد برخی اصناف هم تاثیر خاص گذاشته است؛ خصوصا صنف بنکداران پارچه(طاقه‌فروشان) تهران محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه این صنف به پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، می‌گوید: اعضای اتحادیه صنف بنکداران پارچه(طاقه‌فروشان)، معمولا یک یا دو فصل جلوتر از تولید، پارچه لازم را از کارخانجات یا از طریق واردات تهیه وعرضه می‌کنند.

او با توضیح اینکه فصل زمستان آنقدر سرد نبود و ما شاهد برف و بارانی هم نبودیم، می‌گوید که همه پارچه‌های زمستانی به انبار رفتند؛ تولیدکننده‌ها هم تولید کردند؛ اما نتوانستند اجناس خود را بفروشند.

هم پارچه‌ها از مد می‌افتند هم به هزینه‌های انبار اضافه می شود

رئیس اتحادیه صنف بنکداران پارچه(طاقه‌فروشان) تهران، با اشاره به دپوی پارچه‌های زمستانی در انبارمی‌گوید: فصول تغییر کرده و دیگر زمستان‌ها مثل گذشته‌ها سرد نیستند. ولدخانی ادامه می دهد که «سال بعد؛ هم این پارچه‌ها از مد می‌افتند و هم هزینه‌های سربار انبارها به سایر هزینه‌های ما اضافه می‌شوند.

پوشاک هم تحت تاثیر وضعیت اقتصادی در حالت رکود است

دومین مسئله‌ای که رئیس اتحادیه صنف بنکداران پارچه(طاقه‌فروشان) تهران به آن اشاره می‌کند، رکودی است که از اول سال بر صنف حاکم بوده و این مسئله نه تنها در مورد این صنف که برای همه اصناف وجود دارد.

ولدخانی توضیح می‌دهد که با بالا رفتن قیمت‌ها، گرانی، رکود و تورم، حتی پوشاک هم از اولویت‌های اصلی مردم حذف شده و جای خود را به سایر هزینه‌های ضروری‌تر نظیر خورد و خوراک روزانه داده است و به همین دلیل این صنف بسیار تحت تاثیر وضعیت حاکم قرار گرفته است.

کالاهای قاچاق با فروش کیلویی و ارزان

از طرفی بحث پوشاک قاچاق مطرح می‌شود؛ ضمن اینکه این قسم کالاها در فضای مجازی به فروش می‌رسند آن هم با قیمت‌های ارزان و کسی هم جلودارشان نیست و این رویه به تولیدکننده و صنف بنکداران پارچه(طاقه‌فروشان) ضرر و آسیبی جبران‌ناشدنی زده است. به این دلیل که تولید یک جنس با قیمت بالاتری تمام می‌شود تا قاچاق آن از خارج از کشور.

ولدخانی توضیح می‌دهد که این اجناس قاچاق، کالاهای از مد افتاده‎ای هستند که از کشورهای دیگر به ایران آمده و در قالب مد روز به شهروندان ایرانی قالب می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف بنکداران پارچه(طاقه‌فروشان) تهران در نهایت به شفاف‎سازی کلیه حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی اشاره کرد که سازمان امور مالیاتی بر اساس آن‌ها باید به دریافت مالیات اقدام کند و نه شیوه فعلی که همه تراکنش‌ها را بدون حساب و کتاب در نظر می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2423
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 282 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.