• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
5
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران:

مردم بدانند که سراهای ایرانی از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند/ نهادهای نظارتی کجا هستند؟

  • کد خبر : 2420
  • 02 ژانویه 2024 - 13:33
مردم بدانند که سراهای ایرانی از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند/ نهادهای نظارتی کجا هستند؟
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران عمده مشکلات صنف را معطوف به فعالیت سراها و فروشگاه‌های بزرگ دانسته و در این میان از عملکرد سازمان تعزیرات و سایر نهادها در رسیدگی به این معضل نقد می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ عمده مشکلات اصنافی که با فروش و تولید لوازم خانگی سر و کار دارند به سراهای ایرانی و فروشگاه‌های بزرگی ختم می‌شود که این روزها با داشتن امکانات عدیده، انواع تسهیلات و امکانات تبلیغاتی ویژه، اصناف کشور را به سوی ورشکستگی سوق داده‌اند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مصنوعات نفت‌سوز، گازسوز و الکتریک(لوازم خانگی) هم عمده مشکل صنف خود را فعالیت همین سراها و فروشگاه‌ها می‌داند. اکبر پازوکی به پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، عمده مشکلات را معطوف به همین سراها می‌داند و در کنار آن در خصوص گرانی قیمت، رکود بازار و عدم استقبال مردم هم ضمن نقد بر سازمان تعزیرات و سایر نهادها، توضیحاتی ارائه می‌دهد.

آشفتگی بازار و عدم اطمینان کسبه به دولت و بانک‌ها/ چرا رکود این صنف بالای ۹۰ درصد رسیده است!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران، اوضاع و احوال خوبی را برای صنف تصور نمی‌کند و خبرمی‌دهد که در حال حاضر، رکود حداقل به ۹۰ درصد رسیده است.

پازوکی، اظهار تاسف می کند که «متاسفانه با نامه‎نگاری‌هایی هم که داشتیم و از مسئولان جواب خواستیم تا الان هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما ندادند.»

او با اشاره به رونق قسطی‌‌فروشی در سراها و فروشگاه‌های بزرگ، می گوید: اعتبارات بانک‌ها به این قسم فروشگاه‌ها خیلی بیشتر شده و با اینکه ما معضلات صنف را گفته‌ایم و این همه راجع به آن حرف زده‌ایم؛ اما مثل اینکه کسی نمی‌خواهد پیگیری کند!»

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران، توضیح می‌دهد که «با شرکت‌های تولیدکننده جلسه گذاشته‌ایم، بعضی شرکت‌ها همکاری می‌کنند و کالا را به همان شکلی که در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهند به ما هم تحویل ‌دهند؛ اما به هر صورت، کلیت قضیه به ‌خاطر تبلیغات عوام‌فریبانه‌ در رادیو و تلویزیون و بیلبوردهای سطح شهر در نهایت به ضرر اصناف تمام می‌شود.»

پازوکی با اشاره به نداشتن قدرت خرید مردم، می‌گوید که این فروشگاه‌ها از مردم سوءاستفاده می‌کنند؛ سوءاستفاده‌هایی که در کشاندن مردم به این سراها و فروشگاه‎های بزرگ نمود پیدا می‌کند.

او می‌گوید: شما الان برای گرفتن وام به بانک‌ها بروید، ببینید آیا وام دارند به شما بدهند؟ الان دو بانک تبلیغ دروغین می‌کنند که ما ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیون وام با دو درصد می دهیم! بروید بپرسید شرایط‎شان چیست؟ چند درصد پول باید سپرده کنید و از آن طرف دو ضامن می‌خواهند و شش ماه پول‎تان باید بلوکه شود و گردش مالی داشته باشید؛ خب کسبه هم همین مردمند؛ آن‌ها نگاه می‌کنند می‌بینند در بانک‌ها نمی‌توانند تعاملی که فروشگاه‌های بزرگ با بانک‌ها دارند را انجام دهند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران الان یک عملیات معکوس انجام می‌شود؛ کالایی که به سراها می‌رود، به عرضه برمی‌گردد و به‌ قیمت بسیار پایین‌تری که من بنکدار و کاسب از شرکت‌ها خرید می‌کردم به بازار می‌رود و این  باعث آشفتگی بازار و عدم اطمینان کسبه به دولت و به بانک‌ها می‌شود.

هیچ نظارتی بر سراهای ایرانی و فروشگاه‌های بزرگ وجود ندارد/ مردم سردرگم، کاسبان سردرگم، صنف بلاتکلیف

اما در کنار مشکلات سراهای ایرانی و فروشگاه‌های بزرگ، صنف فروشندگان مصنوعات نفت‌سوز، گازسوز و الکتریک(لوازم خانگی) تهران با مشکلات دیگری که گریبانگیر همه صنوف دیگر هم هستند، یعنی گرانی قیمت، رکود بازارو عدم استقبال مردم هم مواجه است.

رئیس اتحادیه این صنف، می‌گوید: بالا رفتن قیمت‌ها یک خودزنی است. او می‌پرسد: سازمان حمایت کجاست؟ فقط بلدند بروند فروشگاه‌های بزرگ و سراهای ایرانی را بازرسی کنند بگویند این کالا استاندارد دارد یا ندارد؟

پازوکی، همچنین می‌پرسد: تعزیرات چرا تا حالا به این فروشگاه‌ها نرفته و راجع به قیمت‌ها، پرس وجو نکرده‌اند؟ یگان‌های نظارتی کجا هستند فقط بلدند به مغازه‌های سطح شهر بروند که چرا تا حالا به این فروشگاه‌های بزرگ نرفته‌اند؟ چرا نمی‌روند ببیند چه کالاهایی با چه قیمت‌هایی دارند می‌فروشند؟

او در خصوص مسئله قیمت هم می‌گوید که «اصناف تعیین کننده قیمت نیستند؛ الان یک ماه و نیم است که از سازمان حمایت در صنف لوازم خانگی خبری نیست! شما به سامانه ۱۲۴ سری بزنید و ببینید قیمت‌ها برای چه زمانی هستند؟

پازوکی می‌گوید: در چنین شرایطی مردم سردرگم هستند، کاسبان هم همین‌طور و ما در حال حاضر نمی‌دانیم برای رهایی از این وضعیت چه کاری باید کرد؟

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2420
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 185 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.