• امروز : پنجشنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
کل اخبار 899اخبار امروز : 0
13
 علیرضا خلیل نژاد، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران:

رشد ۲۰۰ درصدی قیمت عینک/ مردم عینک‌های طبی خود را چندین بار تعمیر می‌کنند

  • کد خبر : 242
  • 19 آگوست 2023 - 5:40
رشد ۲۰۰ درصدی قیمت عینک/ مردم عینک‌های طبی خود را چندین بار تعمیر می‌کنند
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران گفت: عینک با توجه به نوسانات ارزی رشد بیش از ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است و مصرف‌کنندگان بیشتری، عینک‌های طبی را برای چندین بار تعمیر می‌کنند.

علیرضا خلیل نژاد، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران درباره وضعیت بازار فعالان این صنف گفت: متأسفانه بازار عینک در شدیدترین و کم نظیرترین رکود اقتصادی به سر می‌برد.

رکود بی سابقه در بازار عینک

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک ادامه داد: فعالان صنف تولید و توزیع عینک تا به امروز چنین رکودی را در بازارتجربه نکرده‌اند، زیرا از یک‌سو قیمت عینک با توجه به نوسانات ارزی رشد بیش از ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است و از سوی دیگر فقر حاکم بر جامعه افزایش‌یافته و قدرت خرید این کالا هرچند ضروری کاهش یافته است به همین دلیل مصرف‌کنندگان بیشتری عینک‌های طبی را برای چندین بار تعمیر می‌کنند و عینک آفتابی را نیز از سبد خرید خود خارج کرده‌اند.

وی با اشاره به عرضه عینک‌های تقلبی و قاچاق در بازار گفت: ممنوعیت واردات کالا و افزایش قیمت ارز دو فاکتوری هستند که موجب شده تا عینک‌های قاچاق با کمترین هزینه وارد کشور شده و در بازار با قیمت‌های گزاف عرضه شود.

خلیل نژاد تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های چشمی به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود تا خرید عینک را از واحد‌های صنفی دارای مجوز انجام دهند.

صنوف حمایت می‌خواهند

خلیل نژاد با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از اصناف یادآور شد: اصناف همواره یاور دولت بوده‌اند بنابراین لازم است تا دولت نیز حمایت‌های لازم را از اصناف داشته باشد نه اینکه در مواقع لزوم از حضور آن‌ها در صحنه استفاده کند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار واحد صنفی دارای مجوز در سطح کشور اظهار کرد: در تهران نیز ۱۴ هزار واحد صنفی عینک‌فروشی فعالیت می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.