• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
کل اخبار 972اخبار امروز : 0
6
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران:

کاری که باید دست اتحادیه‌ها باشد به ارگان‌های مختلف داده‌اند/ مالیاتی که اینجا می‌گیرند شبیه هیچ جای دنیا نیست

  • کد خبر : 2395
  • 01 ژانویه 2024 - 11:05
کاری که باید دست اتحادیه‌ها باشد به ارگان‌های مختلف داده‌اند/ مالیاتی که اینجا می‌گیرند شبیه هیچ جای دنیا نیست
صادق فیض‌آبادی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران با انتقاد از موازی‎کاری و مداخله ارگانهای مختلف در کار اتحادیههای صنفی گفت: مشکل عمده ای که در آینده گریبان صنف و همه اعضای آن را خواهد گرفت، تعدیل کارمندان است که با وضعیت موجود و افزایش این تعدیل‌ها بدون شک کار اتحادیه زمین خواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ امروزه به دلیل وجود مشکلات در صنوف مختلف شاهد ریزش در واحدهای تولیدی آن‌ها هستیم؛ آنچه رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران به آن اشاره کرده و از پروانه‌هایی یاد می‌کند که درگیر و دار پیچیدگی‌ها و دشواری شرایط، برای یک بیزینس، ابطال شده‌اند.

صادق فیض‌آبادی به بحث مالیات اشاره می‌کند و با توضیح این‌که دریافت مالیات در هیچ ‌کجای دنیا به چنین شکلی بدون حساب و کتاب و صرفا با توجه به گردش حساب‌ها، مرسوم و پذیرفته نیست، شرایط سخت دریافت و تمدید جواز کسب را هم از نظر می‌گذراند.

اما به گفته رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران، مشکل عمده ای که در آینده گریبان صنف و همه اعضای آن را خواهد گرفت، تعدیل کارمندان است که با وضعیت موجود و افزایش این تعدیل‌ها بدون شک کار اتحادیه زمین خواهد ماند.

هزینههای آموزش تامین نمی‎شود

فیض‌آبادی به بحث آموزش اشاره می‌کند و هزینه‌هایی که در این زمینه تامین نیستند و اینکه افراد حتی برای پرداخت حق عضویت خود هم با مشکل مواجه شده‌اند.

او با تاکید مجدد بر روند صدور مجوزها و انتقاد از عملکرد درگاه ملی صدور مجوزها که زیر نظر اتحادیه‌ها نیست، می‌گوید: کاری که باید دست اتحادیه‌ها باشد به ارگان‌های مختلف داده‌اند که فقط برای ما هزینه و برای آن ارگان، فایده دارد.

به گفته فیض‌آبادی، یک تکنیسین الکترونیک وارد حریم خصوصی زندگی مردم می‌شود و باید مطمئن بود که مشکلی برای درخواست کننده خدمات به وجود نخواهد آمد.

همه اعضای اتحادیه، ضمن تبعیت از ضوابط خاص از تخصص لازم و کافی برخوردارند و مشکلات کارشناسانی را که از سوی درگاه صدور ملی مجوزها دست به تعمیر تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی می‌زنند به وجود نمی‌آورند.

فیض‌آبادی، تاکید می‌کند که این شیوه خارج از حیطه نظارت اتحادیه، زمینه‌ساز مشکلات امنیتی هم خواهد بود؛ ضمن اینکه اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی به هیچ‌وجه نمی‌تواند اصالت مدرک را هم تائید کند و ممکن است مدارک ارائه شده به درگاه ملی مجوزها جعلی باشند که در آینده مشکل‌ساز شوند.

پویایی اقتصادی اتحادیه‎های صنفی با دخالت ارگان‎های مختلف از بین رفته است

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران با اشاره از بین رفتن پویایی اقتصادی با وجود رکود و درعین حال، دخالت ارگان‌های مختلف در کار اتحادیه‌ها و سنگ‌اندازی‌های مالیاتی، می‌گوید: مسئولان فقط روی صدور مجوزها تمرکز کرده‌اند در حالی‌که از این آیتمی که چند بعد دارد باید همه ابعاد آن در نظر گرفته می‌شد و با احترام به قانون نظام صنفی، رشد اقتصادی و توسعه کشور در وهله نخست مورد توجه قرار می‌گرفت.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2395
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 145 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.