• امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
7
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران:

یک شاخه رُز برای روز مادر چند تمام می‌شود؟/ گل‌فروشان از خرید گل با قیمت بالا امتناع کنند تا گل‌ها روی دست دلال‎ها بماند

  • کد خبر : 2362
  • 30 دسامبر 2023 - 14:01
یک شاخه رُز برای روز مادر چند تمام می‌شود؟/ گل‌فروشان از خرید گل با قیمت بالا امتناع کنند تا گل‌ها روی دست دلال‎ها بماند
اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر ضمن اعلام قیمت‎های مصوب اتحادیه تاکید کرد: برای روز مادر کمبود گل نداریم؛ اما دلال‌های گل سعی در بالا بردن قیمت دارند که در همین راستا قیمت های مصوب به اعضاء اعلام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛  چهارشنبه، سیزده دی ماه، پرفروش‌ترین روز برای گل‌فروشان شهر در تمام طول سال است. برای ما روز مادر با نوستالژی شاخه‌های گل در دستان کودکانی که همراه با پدران خود یا حتی تنها به سمت خانه‌های‎شان روان می شوند، معنا پیدا می‌کند. کودکانی که ممکن است این سال، دست خالی به خانه بروند؛ چراکه قیمت‌ گل به دلیل احتکار از سوی یک عده دلال ممکن است در این شب مهم برای مردم ایران، سربه فلک بگذارد. برای همین اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه، ضمن اعلام قیمت‌ها بر اساس مصوبه اعلام شده اتحادیه به همه گل‌فروش‎ها، طرحی ریخته که منجر به کوتاه‌شدن دست دلال‌ها از بازار گل و سوءاستفاده از احساسات مردم شود.

کمبود گل نداریم/ دلال‌های گل سعی در بالا بردن قیمت دارند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران با بیان اینکه «کمبود گل نداریم» به پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، می‌گوید: روز سیزدهم دی ماه، مصادف با ولادت حضرت فاطمه(س) که روز مادر و زن نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین روزهای برای مردم ایران و همین‌طور برای گل‌فروشان است.

اکبر شاهرخی، این روز را پرفروش‌ترین روز در تمام طول سال و بهترین روز کاسبی گل‌فروش‌ها می‌داند اما متاسفانه یک عده سودجو در آستانه نزدیک‌شدن به این روز دست به دلالی زده و با احتکار گل، سعی در بالا بردن قیمت آن دارند.

او توضیح می‌دهد که این افراد دلال، با نگه‌داشتن گل در سردخانه‌ها و ایجاد کمبود، قیمت گل را بالا برده‌اند .

شاهرخی می‌گوید که در این روزها با دیدن قیمت‌های عجیب و غریب گل، دچار سرسام شده؛ برای نمونه رز، را هر شاخه نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان دیده و به این ترتیب اگر کسی بخواهد حدود ۲۰ شاخه خریداری کند، به عبارتی می‌شود رقمی حدود ۲ میلیون تومان و به اعتقاد او با این ارقام، بعید به نظر می‌رسد کسی بتواند به سمت خرید گل برود.

گل‌فروشان گل را گران نخرند

با این همه، اوضاع نباید به این منوال پیش برود به این دلیل که به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران، ما کمبود گل نداریم و حتی می‌توانیم صادارت هم داشته باشیم!

شاهرخی با تاکید بر اینکه این دلال‌ها هستند که قیمت گل را بالا می‌برند، به جلسات اتحادیه با بازرسان اتاق اصناف تهران و سازمان تعزیرات اشاره می‌کند. او با اشاره به نرخ اعلام‌شده گل به گل‌فروشان از آن‌ها می‌خواهد که اگر قیمت گل بالا بود از خرید آن امتناع کنند و به این دلیل که گل کالایی نیست که بتوان آن را بیش از چند روز احتکار کرد و زود خراب می‌شود، یا این گل‌ها روی دست دلال‌ها می‌ماند یا مجبور می شوند پیش از تخریب‎شان با قیمت پایین‌تر بفروشند.

می‌خواهیم با این گرانفروشی مقابله کنیم

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تهران، می‌گوید: می‌خواهیم با این گرانفروشی مقابله کنیم. او توضیح می‌دهد که «وضع مردم خوب نیست و اینکه نتوانند در روز مادر که تا اندازه بالایی برایشان اهمیت دارد، گل بخرند، برای ما بسیار سخت است و به همین دلیل در این یک روز تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که گرانی ایجاد نشود.»

شاهرخی همچنین به فروش گل از سوی فروشگاه‌های مجازی اشاره می‌کند که با قیمت‌هایی که زیر نظر اتحادیه نیست، آن‌ها هم با ارقام بسیار بالا اقدام به فروش گل می‌کنند، این را اقدامی غیرقانونی خلاف اهداف و رویه اتحادیه و در راستای گرانفروشی می‌داند.

قیمتهای مصوب گل برای روز مادر اعلام شد

بنا به مصوبه اتحادیه صنف فروشندگان گل و گیاه تزئینی، قیمت گل رز در درجات یک، دو و سه، ۵۰، ۶۰ و ۷۰ هزار تومان اعلام شده؛ گل داودی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان، میخک دانه‌ای ۷۰ تا ۸۰هزار تومان، لیلیوم؛ شاخه‎ای ۲۵۰ هزار تومان، آنتوریوم ۸۰ هزار تومان، آفتابگردان؛ شاخه‌ای ۵۰ هزار تومان، نرگش شاخه‌ای ۱۰ هزار تومان، آلسترومریا ۱۰ شاخه ۲۵۰ هزار تومان و گل مریم، شاخه‌ای ۵۰ هزار تومان، خواهد بود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2362
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 192 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.